Štěstí za hranicemi

Do budoucna můžeme očekávat, že mimo Českou republiku se se svými koncepty vydá stále více českých franšízových značek, převážně působících v sektoru Služeb.
Čtvrtek
24.03.2016
Téměř třetina tuzemských franšízových značek zkouší uspět i v zahraničí. Nejčastěji jde o gastronomické sítě.
 

Konkrétně na začátku letošního roku fungovalo za hranicemi České republiky celkem 37 franšízových značek. Tento počet v podstatě odpovídá situaci, která na našem franšízovém trhu panovala na začátku roku loňského. Vyplývá to z informací, které přinesla souhrnná zpráva poradenské společnosti PROFIT system o franšízovém trhu Franchising Report Česká republika 2015.

Je pravda, že rok 2015 nebyl ve znamení masivní zahraniční expanze ze strany českých franšízových značek. Důvodem je zejména poměrně vysoký počet firem s nedlouhou historií, které se soustředí hlavně na svůj rozvoj na tuzemském trhu a do zahraniční se příliš nechystají, případně své možnosti rozvoje v cizině teprve monitorují. „Sítě, které u nás působí kratší dobu, se opravdu soustředí primárně na vybudování stabilní pozice na domácím trhu. Za hranice chtějí totiž vyrazit s prověřeným a co možná nejpropracovanějším systémem, jež by zajistil co možná největší úspěch konceptu za našimi hranicemi,“ vysvětluje Gabriela Petrová, manažerka klíčových zákazníků společnosti PROFIT system.

Zemí, kam vedou ve většině případů první kroky tuzemských sítí, je stabilně Slovensko. Důvod je naprosto prozaický. Jde totiž o zemi, která je nám nejen blízká geograficky, ale hlavně historicky. Navíc zde odpadává problém s jazykovou bariérou. „Bylo by však chybou se domnívat, že slovenský trh je stejný jako ten náš. Legislativně se totiž liší a i mentalita je poměrně rozdílná. Proto při vstupu na jakýkoli cizí trh je třeba provést jeho důkladnou analýzu. A to i v případě Slovenska,“ upozorňuje Gabriela Petrová.

Co se týče oblastí, ve kterých působí české značky expandující do zahraničí, stále vede Gastronomie. Jako příklad můžeme uvést sítě jako Švejk restaurant, The PUB, Dobrá čajovna nebo Fruitisimo. Z oblasti obchodu pak mají nejčetnější zastoupení za hranicemi franšízové koncepty ze sekce Oděvy a obuv. Jde například o značky Alpine Pro, Bushman, Husky nebo Nordblanc.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017