Vánoční atmosféra se odráží i v byznysu. Franšízanti tak podle Michely Giblové v tomto období vydělávají nejvíce na vitamínech pro děti Vibovit a na dalším vánočním sortimentu jako je Geriavit nebo Wobenzym.
Středa
30.11.2016
Společnost BENU posílí do konce roku o tři franšízové lékárny. I s kmenovými se tak přiblíží hranici 200 poboček na tuzemském trhu.
 

Společnost BENU, provozující síť franšízových lékáren se chystá do konce roku posílit franšízovou síť o tři pobočky. Po Novém roce v lednu pak o další jednu. Celkově tak bude mít dohromady 192 lékáren na tuzemském trhu, z čehož bude 55 franšízových. V rámci pobočkové sítě se firma zaměřuje na zkvalitňování služeb, proto zavedla např. mystery shopping, od kterého si slibuje zdokonalení komunikace směrem k zákazníkům.

Podle zástupkyně konceptu Michaely Giblové je franšíza vhodná jak pro zcela nová pracoviště, tak pro zavedené lékárny, které mohou díky značce a centrálnímu marketingu dosáhnout lepších výsledků. Ideálním partnerem je stávající lékárník, který má chuť a potřebu svůj byznys někam posunout a rád by projekt BENU vyzkoušel. „Pokud jde o začínající podnikatele je nutností počítat s finančním obnosem okolo 4 milionů korun. Samozřejmě znalost farmacie a ekonomický duch je výhodou,“ říká manažerka franšízingu Michela Giblová.

Interní data společnosti prozrazují, že zájem o licence konceptu je vysoký, nicméně ve chvíli, kdy se potenciální franšízanti seznámí se všemi podmínkami, které musí splnit ještě před samotným jednáním o vstupu do franšízy, většina z nich rezignuje. Hlavní příčinou neúspěchu v jednání je podle Michely Giblové náročná finanční stránka projektu.

Otevřít si lékárnu pod značkou BENU se však podle Michaely Giblové přesto vyplatí. „Pokud se franšízanti chtějí uplatnit s námi v oboru farmacie, budou mít za sebou partnera, který pravidelně investuje do marketingu. Návratnost investice, která je u zavedené lékárny asi 1,5 milionu korun, se pohybuje v horizontu jednoho roku,“ uzavírá výhodami franšízové spolupráce Michaela Giblová.