Tenhle byznys, to je maso

Poslední trendy v oblasti stravování a výživy velí konzumovat více zeleniny, a pokud už jíst maso, tak to nejkvalitnější, co trh s potravinami nabízí. Maso je stále v kurzu, byť mu roste konkurence v alternativním stravování pro vegány a vegetariány. Nevěříte? Čísla nelžou. Loni podle studie Českého statistického úřadu snědl každý Čech v průměru 79,3 kilogramu masa, což je o 3,4 kilogramu více než v roce 2015.
Tuzemská síť Uzenářství Chodura z Ostravy provozuje specializované maloobchodní prodejny masa a uzenin, značka má symbolizovat tradiční uzenářské mistrovství a smysl pro kvalitu. V nabídce se specializuje například na šunku nejvyšší jakosti, ale i další kvalitní uzeniny. Značka má nyní 4 franšízové prodejny, letos by jejich počet chtěla zdvojnásobit. Kandidáti na franšízu Uzenářství Chodura zaplatí 300 tisíc korun za licenci, a musí počítat také s dalšími náklady od 1 do 2,5 milionu korun na vybudování prodejny. Po otevření uzenářství jim firma nabízí kromě jiného zapůjčení zkušeného personálu z mateřských prodejen.
Moravské maso pro celou zemi
Převážně ve Zlínském kraji působí Řeznictví H + H, které má celkem 27 prodejen. Několik řeznictví je podle zástupce společnosti pro obchod a marketing Martina Dražkoviče v celorepublikové síti provozováno způsobem, který smluvně odpovídá franšízingu. Jejich provozovatelem je společnost Krásno, nabídka sortimentu i know-how zůstává nezměněná. Možnost otevřít si vlastní prodejnu Řeznictví H + H nicméně existuje i pro jednotlivé podnikatele.
Značku Mr. Kebab založil v roce 2004 Ľubor Lelovits, majitel reklamní agentury z Košic. Společnost Mr. Kebab s.r.o. má aktuálně podepsanou předběžnou smlouvu na master franšízu v Česku, a vybírá místo pro provoz v Praze.
Fast foody plné mletého masa a hamburgerů by ráda přivedla na tuzemský trh mezinárodní franšízová společnost Mr. Kebab. Možností pro podnikatele s nižším kapitálem je také venkovní prodej kebabu na stánku. Grilované klobásky vlastní výroby nabízí prodejny polské franšízové sítě Ráj klobás. Stejně jako Mr. Kebab, i Ráj klobás své české franšízanty teprve hledá.
Skrze franšízy buduje svou prodejní síť také společnost Kostelecké uzeniny. Její koncept Parky’s skrze 21 franšíz nabízí svým zákazníkům hot dogy z párků s vysokým obsahem masa, burgery z českého hovězího masa, nebo třeba trhanou vepřovou kýtu v housce se zelím. Základním požadavkem jsou v tomto případě zkušenosti z gastronomie, v podnikání, i řízení podniku.
PŘEČTI ČLÁNKY

Na domácím trhu pozice franšízy Mr. Kebab sílí. Podaří se jí uspět i u nás?
Syndrom vyhoření v jednom oboru ho přivedl k úspěchu a podnikání v jiném. Jak dnes vidí svůj byznys pod značkou Mr. Kebab jeho zakladatel Ľubor Lelovits?
Síť výživových poraden Naturhouse bude letos bojovat o hlasy veřejnosti se Sklizeno či TAB Board. Přihlásit koncept lze do konce dubna.
Za dveřmi je letní sezona, která přeje konceptům se zmrzlinou i jinému venkovnímu prodeji. Na vedrech vydělávají i pivnice.
Malé prodejny potravin pomalu mizí v konkurenci supermarketů. Franšízám se však stále daří růst i díky spolupráci obchodů v síti.
Nejčtenější

Skupina Crocodille plánuje na letošek rozšíření franšízových konceptů Bageterie Boulevard a 360Pizza. Své dveře zákazníkům by mělo otevřít 10 nových poboček.
Koncept Frutisimo uzavřelo loni rekordní počet franšízových smluv. Podnikání pod jeho značkou láká nové partnery.
Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
Počet českých firem s vlastníkem v daňovém ráji loni meziročně poklesl o téměř 6 %. Co za tím stojí?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!