Podnikání s chutí

Každá firma si v počátcích podnikání přeje prorazit a etablovat svou novou značku na trhu. Tuto fázi má již za sebou společnost Oxalis Čaj&Káva, jejíž počátky sahají do jara roku 1998. Svůj franšízový systém začala společnost rozvíjet v roce 2012, kdy se započala nová epocha franšízingu. Aktuálně provozuje Oxalis jako jediný na tuzemském trhu síť prodejen s čajem a kávou, přičemž celkový počet maloobchodních prodejen je na 58, z toho 29 franšíz. Mezi výhody konceptu patří silná poptávka po tomto vyhledávaném sortimentu a v neposlední řadě také nízké pořizovací náklady.
V dobách, kdy firma začala licence nabízet, byl zájem o nabízené produkty podle majitele firmy Petra Zelíka výraznější, protože trh nebyl pokrytý. Zájem je nicméně kontinuální, pouze již není možné poskytovat tuto možnost všem zájemcům, protože by si společnost tvořila sama konkurenci. „Také bychom nebyli schopní našim partnerům zajistit teritoriální ochranu. Nyní naše síť zasahuje do víceméně všech velkých měst a zajímavých lokalit ubývá,“ říká Petr Zelík s tím, že se pro expanzi sítě Oxalis snaží zaměřit na města s počtem obyvatel mezi 30 až 50 tisíci, kde má rozvoj sítě stále velký potenciál.
Potenciální zájemci musí disponovat vstupním licenčním poplatkem ve výši 100 tisíc korun a s investicí 15 až 35 tisíc korun na jeden metr čtverečný obchodu. V případě obchodu se tak celková suma včetně prvního nákupu zboží v hodnotě 50 tisíc korun, může vyšplhat až na 1,5 milionu. Existuje však i příznivější varianta stánku umisťovaného v nákupních centrech. V takovém případě franšíznat investuje okolo 600 tisíc kourun. Návratnost investice se podle Petra Zelíka odvíjí od fixních nákladů na provoz prodejny, především nájmu a doprovodných nákladů nákupního centra, a také stavební připraveností maloobchodní jednotky či stánku ze strany pronajímatele. Běžně se návratnost vstupní investice pohybuje v rozmezí od 1,5 do 3 let.
Úzká spolupráce mezi franšízorem a franšízantem rozhodně nekončí předáním manuálů, který začínající podnikatele vede. Centrála pomáhá také s realizací obchodních jednotek, případně i se samotným výběrem místa nebo s vyjednáváním podmínek nájmu, s výběrem personálu, proškolením i následným rozjezdem. K dispozici mají franšízami také zkušené koordinátorky prodejen, které do nových jednotek v případě potřeby docházejí a pomáhají se stabilizací chodu.
Franšízanti jsou ale zapojeni i do centrálních marketingových aktivit sítě a věrnostního systému. „Je to pro ně významná podpora prodeje. Mimo to jim aktivně pomáháme i s lokálními či individuálními propagačními aktivitami,“ uzavírá Petr Zelík výhodami franšízové spolupráce pod značkou Oxalis.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Chceme v zahraničí najít partnery, kteří otevřou alespoň jeden vlastní obchod s kávou a čajem, a dále budou rozvíjet franšízovou síť," říká majitel konceptu Oxalis Petr Zelík.
K myšlence zapojení se do franšízového podnikání přivedla Martina Řeháka a jeho rodinu otázka „co po mateřské“. Dnes se díky tomu soustředí na rozvoj svých 4 prodejen Oxalis.
Ocenění si převzali jak tuzemské, tak i zahraniční sítě, které se u nás rozvíjí cestou franšízingu. Svého favorita zvolila i veřejnost.
Tuzemská síť obchodů s čajem a kávou zahájila expanzi za hranice Česka. Na domácím trhu je stále prostor pro 80 poboček.
Po několikaleté expanzi je český trh pro naše prodejny již naplněn, zajímavým lokalitám se ale nebráníme, říká zakladatel tuzemské franšízové sítě Oxalis čaj&káva Petr Zelík.
Nejčtenější

Finanční ředitelé v Česku mají po roce pandemie opatrný optimistický výhled do budoucna. Vzrostl počet těch, kteří silněji vnímají riziko kybernetických útoků.
„Rok 2021 bude mimo jiné ve znamení otevírání nových restaurací. Všechny budou v rukách franšízantů,“ říká Radim Foltýn, Franchising Director CZ&SK McDonald´s.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízovou síť Yves Rocher čeká v letošním roce optimalizace a modernizace. Značka chce ještě více podpořit svůj ekologický přístup.
Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!