Hledáme příležitost k expanzi v Česku
Jak vznikla značka Collagen Cocktail a její produktová řada? Čím jste na trhu specifičtí?
Naše společnost vznikla v podstatě jako odpověď na celosvětově pozorovatelný "collagen boom", a současně na trend, kdy stále více firem hledá alternativní způsoby přírodní a inovativní péče o krásu a vzhled. Tekuté výživové doplňky Collagen Cocktail a anti-stárnoucí pleťové krémy jsou jedinými přírodními produkty na trhu s krásou, které obsahují kolagenový peptid spolu s kyselinou hyaluronovou a elastinem v tak vysoké koncentraci. Společnost Welovebeauty Llc., která vlastní značku a práva pro koncept Collagen Cocktaiil, byla založena na počátku roku 2017.
Téměř 90 % prodeje Collagen Cocktail se uskutečňuje přes internet prostřednictvím e-shopu, zbytek v maloobchodních prodejnách. Jaké jsou pro tyto obchody vhodné lokality?
Vedle národních internetových obchodů doporučujeme pro prodej našich produktů především maloobchodní i velkoobchodní řetězce, kosmetické obchody a drogerie, i zdravotnicko-estetické instituce. Produkty Collagen Cocktail jsou perfektně hodnoceny jako doplňkový prodej k produktům spojeným s různými doplňky stravy, stejně jako pro poskytovatele služeb pro krásu a zdraví.
Jak vypadá náborový proces? Jak dlouho obvykle trvá příprava?
Vše velmi závisí na připravenosti partnera a na rychlosti komunikace. Pokud probíhá diskuse mezi partnerem, který se podnikání věnuje naplno a podrobně zná naše výrobky, má finanční prostředky k zahájení podnikání, a může poskytnout i komunikační zázemí pro efektivní uvedení produktu na trh, pak iniciujeme osobní setkání. Celkově podle našich výpočtů a zkušeností lze obchodní partnerství realizovat za 1 až 2 měsíce.
Co všechno spolupráce vašim partnerům a master-franšízantům přináší? Jaké z ní plynou výhody?
Poskytujeme a provozujeme každému obchodnímu partnerovi webový obchod a také poradenské služby pro správné uvedení produktu na trh. Sdílíme všechny naše zkušenosti a navrhneme nejúčinnější komunikační strategie.
Jak vysoká je investice v případě, že chce zájemce od Collagen Cocktail získat exkluzivitu na prodej v určitě oblasti? Jaká je přepokládaná návratnost investic?
K zahájení vlastního podnikání jako developerů v určené oblasti musí mít partneři přibližně 10 tisíc eur. Tato částka zahrnuje první počáteční inventář a náklady na marketingové a komunikační aktivity, které podporují uvedení produktu do prodeje. Očekávaná návratnost investic je 4 - 6 měsíců.
Máte pro tento rok v plánu nějaké změny nebo novinky?
V tomto roce budeme i nadále představovat nový koncept, v následujících dvou letech plánujeme také vyvíjet 2 nové produkty. Hledáme příležitosti k expanzi v Čechách, na Slovensku, v Polsku i v dalších zemích.
Jak vypadá profil vašeho ideálního obchodního partnera? Komu byste doporučily vaši licenci?
Náš ideální partner má minimálně 3 roky zkušeností z prodeje, dobré komunikační dovednosti; sofistikovaný vzhled; je schopný zajištění komunikačního prostředí (on-line a off-line) souvisejícího s uvedením produktu; ovládá angličtinu na pokročilé úrovni, a je mu mezi 25 a 60 lety. Výhodou je zkušenosti s maloobchodem a v oblasti kosmetických služeb a prodeji produktů.
Doporučujeme tuto obchodní příležitost všem, kteří si dlouhodobě uvažují o vstupu do podnikání v kosmetickém průmyslu. Pro všechny, kteří mají zkušenosti ve světě sociálních médií, a uznávají nutnost komunikačního zázemí pro budování povědomí o značce. Naopak nedoporučujeme podnikatelskou příležitost Collagen Cocktail lidem, kteří nemají žádné zkušenosti v on-line a off-line komerčních oblastech.
PŘEČTI ČLÁNKY
Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Franšízová síť s čerstvým ovocem v pravé belgické čokoládě Choco Boss nabízí zajímavý nápad na podnikání s příznivými vstupními investicemi.