Máme za sebou rok plný výzev a změn

Hustá síť / Značka Yves Rocher oslavila loni oslavila 30 let fungování na českém trhu. Aktuálně zde má 77 prodejen. Na sousedním Slovensku jich funguje 29.
pondělí
28.02.2022
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
 

Jaký byl rok 2021 pro Yves Rocher? 

Byl to rok plný změn a výzev. Nakonec se nám díky všem novým obchodním kanálům, ale také všem státním dotacím i pomoci ze strany pronajímatelů povedlo snížit dopad pandemie na únosnou mez. Samozřejmě je ale ekonomický výsledek daleko za rokem předcovidovým.

Podařilo se Vám během uplynulých 12 měsíců rozšířit pobočkovou síť?

Ano, otevřeli jsme několik nových obchodů, jak v Česku, tak i na Slovensku a Maďarsku. Na druhou stranu jsme však také 3 prodejny, které byly svojí profitabilitou pod naším očekáváním, zavřeli.

Řada podnikatelů si v dnešní době, kromě dopadů pandemie, stěžuje na nedostatek pracovníků. Musí se s tímto problémem vyrovnávat i vaši franšízanti? Pomáháte jim v tomto ohledu nějak?

Ano, doba, kdy je část zaměstnanců nemocná a druhá v karanténě s sebou nese i zvýšené požadavky na flexibilitu pracovních úvazků. Musím ale konstatovat, že jsme touto nelehkou dobou prošli bez výraznějších omezení. Na straně franšízantů pak docházelo k jejich větší osobní účasti na prodejnách, když bylo potřeba vykrývat směny za zaměstnance na nemocenských. Bylo to pro ně těžké období, nejenom fyzicky, ale i psychicky. V případě většího výpadku pracovníků na straně franšízantů jsme i „zapůjčovali“ naše zaměstnance tak, aby nedošlo k zavření franšízových prodejen.

Značka Yves Rocher je známá svými ekologickými aktivitami. Pomáhají vám například i při hledání nových franšízových partnerů, případně zaměstnanců?

Hodnoty naší značky a náš postoj k ekologii, udržitelnosti a planetě jsou bezesporu důvodem ať už pro nově vznikající franšízovou spolupráci, nebo i při hledání zaměstnání, a to ve valné většině případů.

Mnoho značek se muselo vypořádat s řadou komplikací způsobených pandemií. Došlo i u Yves Rocher k nějakým změnám, které upravily třeba fungování konceptu?

Vzhledem ke všem hygienickým opatřením jsme bohužel nemohli využívat našeho servisu bezplatné diagnostiky pleti pro naše zákaznice a zákazníky. Na druhou stranu jsme zavedli službu Klikni a Vyzvedni.

Jak se s komplikacemi vypořádali vaši franšízanti?

Jak jsem již zmínil, bylo to velice těžké období, ekonomicky, fyzicky, ale i psychicky. Naším franšízantům jsme se snažili pomáhat jak jen to šlo. Byli jsme aktivně nápomocni při získávání všech dotací, poskytovali právní servis, zmrazili jsme fakturace v období lockdownu, pomohli s nájmem, změnili obchodní podmínky. Prostě jsme dělali vše proto, aby ekonomický dopad byl pro naše franšízanty co nejmenší.


Správné místo / "Obchody Yves Rocher najdou své místo ve městech s více jak 50 tisíci obyvateli. Nacházet by se měly ideálně na frekventovaných místech v centru měst, na pěší zóně či v nákupním centru," dodává Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher.

Populární na fóru