Máme za sebou rok plný výzev a změn
Jaký byl rok 2021 pro Yves Rocher?
Byl to rok plný změn a výzev. Nakonec se nám díky všem novým obchodním kanálům, ale také všem státním dotacím i pomoci ze strany pronajímatelů povedlo snížit dopad pandemie na únosnou mez. Samozřejmě je ale ekonomický výsledek daleko za rokem předcovidovým.
Podařilo se Vám během uplynulých 12 měsíců rozšířit pobočkovou síť?
Ano, otevřeli jsme několik nových obchodů, jak v Česku, tak i na Slovensku a Maďarsku. Na druhou stranu jsme však také 3 prodejny, které byly svojí profitabilitou pod naším očekáváním, zavřeli.
Řada podnikatelů si v dnešní době, kromě dopadů pandemie, stěžuje na nedostatek pracovníků. Musí se s tímto problémem vyrovnávat i vaši franšízanti? Pomáháte jim v tomto ohledu nějak?
Ano, doba, kdy je část zaměstnanců nemocná a druhá v karanténě s sebou nese i zvýšené požadavky na flexibilitu pracovních úvazků. Musím ale konstatovat, že jsme touto nelehkou dobou prošli bez výraznějších omezení. Na straně franšízantů pak docházelo k jejich větší osobní účasti na prodejnách, když bylo potřeba vykrývat směny za zaměstnance na nemocenských. Bylo to pro ně těžké období, nejenom fyzicky, ale i psychicky. V případě většího výpadku pracovníků na straně franšízantů jsme i „zapůjčovali“ naše zaměstnance tak, aby nedošlo k zavření franšízových prodejen.
Značka Yves Rocher je známá svými ekologickými aktivitami. Pomáhají vám například i při hledání nových franšízových partnerů, případně zaměstnanců?
Hodnoty naší značky a náš postoj k ekologii, udržitelnosti a planetě jsou bezesporu důvodem ať už pro nově vznikající franšízovou spolupráci, nebo i při hledání zaměstnání, a to ve valné většině případů.
Mnoho značek se muselo vypořádat s řadou komplikací způsobených pandemií. Došlo i u Yves Rocher k nějakým změnám, které upravily třeba fungování konceptu?
Vzhledem ke všem hygienickým opatřením jsme bohužel nemohli využívat našeho servisu bezplatné diagnostiky pleti pro naše zákaznice a zákazníky. Na druhou stranu jsme zavedli službu Klikni a Vyzvedni.
Jak se s komplikacemi vypořádali vaši franšízanti?
Jak jsem již zmínil, bylo to velice těžké období, ekonomicky, fyzicky, ale i psychicky. Naším franšízantům jsme se snažili pomáhat jak jen to šlo. Byli jsme aktivně nápomocni při získávání všech dotací, poskytovali právní servis, zmrazili jsme fakturace v období lockdownu, pomohli s nájmem, změnili obchodní podmínky. Prostě jsme dělali vše proto, aby ekonomický dopad byl pro naše franšízanty co nejmenší.

PŘEČTI ČLÁNKY

Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
Franšízanti Refan mohou svůj byznys rozjet v nákupním centru i mimo něj. Jaká investice na ně čeká?
Prodej parfémů Refan je příležitost pro rozjetí nového podnikání nebo k rozšíření nabídky toho již fungujícího. Jaké hledá značka franšízanty?
Franšízovou síť Yves Rocher čeká v letošním roce optimalizace a modernizace. Značka chce ještě více podpořit svůj ekologický přístup.
Pětina franšízantů polského konceptu prodejen parfémů Refan provozuje více jak jednu pobočku. Najde takové i v Česku?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.