Nabídky z Česka i Slovenska
Jak se v současné době značce Yves Rocher na českém trhu daří?
Na obou trzích, tedy jak na českém, tak i na slovenském, úspěšně rosteme. A to jak LFL tržbami, tak i počtem našich provozoven, a tedy i celkovými tržbami.
Je to zhruba rok, co jste v čele Yves Rocher v Česku. Jakými změnami společnost za tu dobu prošla?
Neustále pracujeme na zlepšení našich služeb a věřím, že změny jsou na našich obchodech vidět a zákazníci je pozitivně vnímají. Další změny, na kterých nyní pracujeme, se budou týkat především digitalizace našeho věrnostního program. Nesmím opomenout změny, které jsou spíše interního charakteru, a které s sebou nesly personální výměny na některých pozicích.
Pobočkovou síť rozšiřujete prostřednictvím franšízantů. Jak se vám tento způsob expanze osvědčuje?
Stále chceme rozšiřovat síť o další franšízové obchody. A nebráníme se ani obchodnímu modelu, kdy franšízant bude mít větší počet obchodů než pouze 1, či 2. Myslím, že náš koncept přináší win-win situaci, která je výhodná jak pro nás, tak pro naše partnery. Z naší strany, díky propracovanému CRM konceptu, zajišťujeme částečnou jistotu stoupající návštěvnosti obchodů, na druhou stranu věříme, že práce franšízanta v dané lokalitě by měla být více efektivní a přínosná pro obě strany, především ve věci vedení týmu na prodejně.
Jaký je mezi potenciálními franšízanty o licence na vlastní obchody s přírodní kosmetikou zájem?
V současné době zaznamenáváme zvýšený zájem o naši franšízu. Možná je to dáno zvyšujícím se ekologickým přístupem koncových zákazníků a vyšší poptávkou po zelených a eko produktech. Jenom za poslední týden nás oslovili dva zájemci z Česka a dva ze Slovenska.
Podle našich informací vyjde „pořízení" a otevření jedné pobočky Yves Rocher franšízanta na zhruba 3 miliony korun. Řada z nich tak musí svou investici financovat z externích zdrojů. Pomáháte svým franšízantům nějak s financováním jejich investice – např. při jednání s bankami o úvěru? Myslíte si, že toto by měla být jedna z rolí franšízora?
Není to tak úplně pravda. Zhruba 3 miliony korun platí v případě „čisté" franšízy, kdy si franšízant platí celé náklady spojené s vybudováním obchodu sám. Plus je nutné připočítat prvotní investici na nákup skladu. Pak jsou to cca 3 miliony. V případě „vázané" franšízy, kdy my jsme pronajímatelem obchodních prostor a celé náklady na vybudování obchodu jdou z naší strany, si franšízant platí jenom prvotní licenční poplatek a prvotní sklad. Pak se investice pohybuje v rozmezí cca 1 až 1,5 milionu korun dle velikosti obchodu. V současné době neposkytujeme službu jednání s bankami. Pomáháme však s přípravou výsledovky, která je pro účely poskytnutí úvěru nezbytná.
Vy osobně jste dlouhá léta působil ve společnosti Levi´s Česká republika, další Vaší štací byla podle mých informací práce pro Nike. Co Vás vedlo k rozhodnutí vrhnout se do kosmetického byznysu?
Po několikaletém působení v zahraničí, naposledy necelé dva roky v Moskvě, jsem přijal tuto novou výzvu. A jsem za to rád. Hodnoty firmy zcela korespondují s mými, kosmetický segment pro mne přináší mnoho nového a mám se stále co učit. Navíc jsem zpátky doma a se svojí rodinou, které tak mohu alespoň částečně vynahradit moji absenci v minulých letech.
Chystá Yves Rocher pro své zákazníky, případně také franšízanty, nějaké novinky či změny?
Jak již jsme zmínil, hlavní plánovanou změnou je digitalizace našeho věrnostního systému a tím pádem zjednodušení celého procesu.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízovou síť Yves Rocher čeká v letošním roce optimalizace a modernizace. Značka chce ještě více podpořit svůj ekologický přístup.
„Franšízantům jsme v době „covidové“ pomohli i finančně," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nařízení vlády budou ještě nějakou chvíli ovlivňovat byznys v Česku. Franšízy tak hledají nové cesty k zákazníkům. Mohou se jim hodit i do budoucna?
Nové projekty a výzvy i meziroční růst. Takový byl loňský rok pro Yves Rocher. Co na spolupráci s touto kosmetickou značkou franšízanty láká?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.