Blíž k zákazníkům během lockdownu
Loňský rok byl pro franšízový koncept Yves Rocher z důvodu pandemie a všech omezení maloobchodu náročný. Důležité tak bylo i v době uzavření obchodů udržovat kontakt se zákazníky, což se podle vedení konceptu díky silné komunikaci a marketingovým nástrojům podařilo. „Zavedením služby Klikni a vyzvedni ve vybraných obchodech, stejně tak donáškovou službou jsme se ještě více přiblížili našim zákazníkům během doby, po kterou nemohli navštívit naše obchody,“ říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Podporu v těchto nelehkých časech potřebovali i samotní majitelé franšízových prodejen této kosmetické značky. V první řadě jim franšízor pomohl finančně, a to například prostřednictvím odpuštění platby měsíčního nájmu či odložením plateb faktur za zboží. Cílem těchto kroků bylo, aby cash flow franšízantů bylo schopné dostát závazkům od dalších dodavatelů služeb. Mimo finanční rámec realizoval franšízor se svými franšízanty dvoutýdenní pravidelná online setkání, během nichž sdíleli aktuální informace z oblasti práva nebo dotačních programů. Ani to však samozřejmě nezabránilo určitým ztrátám. „Finanční dopad komentovat nebudu. Nicméně, v obecné rovině se dá říct, že bez pomoci mateřské firmy by byla situace značně složitější,“ připouští Miroslav Kubricht.
Plány pro letošní rok jsou jasné. Vedení sítě na českém, slovenském a maďarském trhu se chce během letoška zaměřit na její optimalizaci a modernizaci. Všechny obchody budou vybaveny LED světly, aby značka Yves Rocher ještě více podpořila svůj ekologický přístup. I nadále se bude také věnovat propojování offline světa kamenných obchodů se světem onlinu. A mimo hru není ani rozšiřování sítě, společnost totiž zaznamenala zvýšený nárůst o franšízové licence.
![](https://img.franchising.pl/cz/44c/dbf/yr2.jpg)
PŘEČTI ČLÁNKY
![](https://img.franchising.pl/cz/d9c/14d/02-1.jpg)
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízanti Refan mohou svůj byznys rozjet v nákupním centru i mimo něj. Jaká investice na ně čeká?
Nejčtenější
![](https://img.franchising.pl/cz/583/6dc/mcdonalds-zajawa.jpg)
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Tomáš Grec získal v rámci sítě Next reality ocenění za franšízovou pobočku s největším obratem. Jak se mu podařilo tohoto úspěchu dosáhnout?
Zdeněk Polášek a Martin Lehocký jsou již zkušení franšízanti. Ke dvěma franšízovým pobočkám Bageterie Boulevard přidali i jednu z konceptu 360Pizza.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.