Blíž k zákazníkům během lockdownu
Loňský rok byl pro franšízový koncept Yves Rocher z důvodu pandemie a všech omezení maloobchodu náročný. Důležité tak bylo i v době uzavření obchodů udržovat kontakt se zákazníky, což se podle vedení konceptu díky silné komunikaci a marketingovým nástrojům podařilo. „Zavedením služby Klikni a vyzvedni ve vybraných obchodech, stejně tak donáškovou službou jsme se ještě více přiblížili našim zákazníkům během doby, po kterou nemohli navštívit naše obchody,“ říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Podporu v těchto nelehkých časech potřebovali i samotní majitelé franšízových prodejen této kosmetické značky. V první řadě jim franšízor pomohl finančně, a to například prostřednictvím odpuštění platby měsíčního nájmu či odložením plateb faktur za zboží. Cílem těchto kroků bylo, aby cash flow franšízantů bylo schopné dostát závazkům od dalších dodavatelů služeb. Mimo finanční rámec realizoval franšízor se svými franšízanty dvoutýdenní pravidelná online setkání, během nichž sdíleli aktuální informace z oblasti práva nebo dotačních programů. Ani to však samozřejmě nezabránilo určitým ztrátám. „Finanční dopad komentovat nebudu. Nicméně, v obecné rovině se dá říct, že bez pomoci mateřské firmy by byla situace značně složitější,“ připouští Miroslav Kubricht.
Plány pro letošní rok jsou jasné. Vedení sítě na českém, slovenském a maďarském trhu se chce během letoška zaměřit na její optimalizaci a modernizaci. Všechny obchody budou vybaveny LED světly, aby značka Yves Rocher ještě více podpořila svůj ekologický přístup. I nadále se bude také věnovat propojování offline světa kamenných obchodů se světem onlinu. A mimo hru není ani rozšiřování sítě, společnost totiž zaznamenala zvýšený nárůst o franšízové licence.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Franšízantům jsme v době „covidové“ pomohli i finančně," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nařízení vlády budou ještě nějakou chvíli ovlivňovat byznys v Česku. Franšízy tak hledají nové cesty k zákazníkům. Mohou se jim hodit i do budoucna?
Nové projekty a výzvy i meziroční růst. Takový byl loňský rok pro Yves Rocher. Co na spolupráci s touto kosmetickou značkou franšízanty láká?
„V současné době se soustředíme na vylepšení stávající sítě, obchody tak postupně rekonstruujeme do nejnovější podoby," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšíza Yves Rocher otevřela v Česku a na Slovensku 100 poboček. Nyní chce cílit na menší města.
Nejčtenější

Korporátní svět nebyl nic pro něj. Svou budoucnost viděl franšízant Re/Max Štěpán Gjurič ve vlastním podnikání. Našel ji v realitách.
EU podporuje malé a střední firmy. Skrze nový grantový program jim pomáhá řešit otázky spojené s duševním vlastnictví, které často řeší i franšízy.
Franšízový koncept Qjob hledá v Česku franšízanty i zájemce o master licenci, kteří budou online propojovat firmy se zákazníky. Jaké musí splnit podmínky?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Pandemie změnila nákupní zvyklosti Čechů a je na obchodnících, jak moc budou schopni a ochotni na ně reagovat. To ovlivní i situaci v nákupních centrech.