Prostor pro nové franšízy
Jak se Vám daří v České republice rozšiřovat metodu výuky angličtiny Direct Method for English?
Musím říci, že i přesto, že jsme doposud nerealizovali žádné velké kampaně s cílem získat nové partnery pro náš koncept, daří se nám na tuzemském trhu velmi dobře. V současnosti máme v Česku 20 partnerů a momentálně jednáme s dalšími zájemci. Prostor pro další stále je, protože cítíme, že potenciál pro nové partnery v nových regionech je obrovský.
Čím se tato metoda liší od ostatních?
Direct Method je opakem tradiční výuky, kterou všichni důvěrně známe ze školy. S tradiční metodou se studenti nejprve učí pravidla jazyka a až poté se je snaží aplikovat. Tradiční metoda je také běžně provázena výraznou artikulací a pomalým mluvením, což působí studentům značné komplikace v porozumění běžné řeči a jejímu tempu. S Direct Method studenti mluví už od první hodiny a učí se praktickému použití jazyka pravidelným a několikanásobným opakováním konkrétních struktur. Direct Method je synonymem pro přirozený způsob učení se – poslech, mluvení, čtení, psaní. Je to metoda řízené komunikace, kdy lektor klade otázky a student odpovídá celou větou. Lektoři se na hodinách střídají a používají přirozené tempo řeči. Díky těmto principům a speciálním technikám vedení studenta jsou hodiny dynamické, efektivní a student je tak zbaven strachu z mluvení v cizím jazyce a připraven na běžné situace v praxi.
Komu je primárně určena?
Direct Method ocení věční začátečníci, pokročilejší studenti, i studenti s nevýhodou. Direct Method umožňuje např. dyslektikům a nevidomým snadnější studium, právě proto, že nemusí primárně číst a psát, ale jediné, co musí, je mluvit. Direct Method nemá žádná věková omezení. K dispozici jsou speciální učebnice pro děti od 7 let, teenagery a dospělé.
Jaký vidíte v České republice potenciál?
Velký. Alternativní metody jsou v ČR pořád málo rozšířené. EMPIRE The Know-How Institute má „pouze“ 20 partnerských škol v ČR, což je z hlediska celé republiky málo, takže je pro potenciální partnery pořád velký prostor mít vlastní školy s Direct Method.
Kdo se může ucházet o vámi poskytovanou licenci? Jaké podmínky musí splnit?
Mohou to být již existující jazykové školy, které hledají inovativní metody výuky, začínající podnikatelé, kteří mají zájem nastartovat vlastní vzdělávací společnost s licenční ochranou trhu a osvědčenými produkty, nebo lektoři, kteří chtějí využívat inovativní způsob výuky.
Na jakou podporu se může váš franšízový partner těšit?
Partnerům poskytujeme zejména metodickou podporu, hlavně zpočátku vzájemné spolupráce, kdy se učí jak nastavovat metodické plány, rozřazovat studenty do jednotlivých úrovní a podobně. Rozdělení úrovní je totiž mnohem podrobnější než při klasické učebnici. V průběhu spolupráce partnerům poskytujeme aktualizované učební materiály, nové produkty, rozšiřujeme nabídku jazyků, které je možné učit podle Direct Method a podobně.
Jaká je momentální situace na českém trhu jazykových škol? Je zde velmi konkurenční prostředí?
Ano, konkurenční prostředí je silné. Konkurenci máme nejen mezi školami, ale i mezi individuálními lektory. Mě osobně těší, že firemní klienti si jsou vědomi, že individuální lektor jim nedokáže poskytnout takové služby jako dobrá jazyková škola s kvalitním zázemím, týmem lidí, kteří jsou jim k dispozici, zastupitelností a metodickým dohledem nad lektory.
PŘEČTI ČLÁNKY
Marta Toulová je majitelkou jednoho z nejvíce rostoucích franšízových center Helen Doron English v Českých Budějovicích. Zeptali jsme se jí, jaký je její recept na úspěch.
Vzdělávací franšíza Logiscool chce proniknout dál do regionů. Může zde fungovat více jak 30 poboček.
Školy Maple Bear vznikají díky franšíze po celém světě a využívají dobré pověsti kanadského vzdělávacího modelu. V Česku míří do největších měst.
Williama, prince z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Líbí se mu jeho přístup, který v dětech vzbuzuje nadšení pro techniku. Zaujme i franšízanty v Česku?
„Vzdělávací workshopy jsou naším nejžádanějším produktem. Proto se na ně zaměřujeme v novém obchodním modelu pro franšízanty,“ říká Kamila Holody z Edukida.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické