U franšízantů hledáme zodpovědnost a pečlivost
Jak se síti Relay v současné době na našem trhu daří? Kolik zde najdeme poboček a kolik z nich je provozováno na základě licence partnery?
Společnost Lagardere Travel Retail a.s., která síť prodejen Relay, ale také Inmedio, Hubiz a 1 minute provozuje výhradně formou franšízingu, je dynamicky se rozvíjející společností. Za loňský rok se naše sít prodejen RELAY rozšířila o 23 provozoven, a to především v Praze. Naše koncepty jsou primárně zaměřeny na cestující, proto se soustředíme na dopravní uzly jako jsou stanice metra, vlaková a autobusová nádraží, ale také letiště. Před dvěma lety jsme do České republiky zavedli nový koncept „1 minute“. Tato značka se zaměřuje především na rozšířenou nabídku čerstvého pečiva, kávy a dalších potravin, kterou uvítá zákazník převážně v kancelářských komplexech, pro které je tento koncept určen.
Jaká města máte momentálně v hledáčku pro další expanzi? O jaké lokality máte zájem?
Máme zastoupení ve všech krajských městech České republiky. V současné době tedy necílíme na některé konkrétní město, ale vyhledáváme především lokality s potenciálem kupní síly. Jsou to například nově vznikající kancelářské komplexy ale i nemocnice nebo vlaková nádraží kde je předpoklad, že budou cestující každodenně dojíždět za zaměstnáním nebo do škol.
Jsou licence na provozování pobočky vhodné pro „klasické“ investory, nebo je Vaším cílem najít takové partnery, kteří se budou na chodu prodejny aktivně podílet?
Vstupní investice do provozování našich prodejen ze strany franšízanta není nutná. Spolupráce s námi na bázi pouhé investice není pro „klasické“ investory vhodná. Hledáme spíše lidi, kteří do spolupráce s námi vstupují s představou aktivního vedení vlastního podnikání, prodejny chcete-li.
Komu byste podnikání pod hlavičkou Relay doporučil? Jaké vlastnosti u svých partnerů hledáte?
Při hledání nového provozovatele nemáme žádný ideál dokonalého provozovatele, se kterým bychom zájemce srovnávali. Dokonce ani netrváme na praxi s podnikáním nebo zkušenostmi z oboru. V rámci našeho školícího programu zájemce naučíme vše, co je k provozování prodejny nezbytné. Toto zaškolení probíhá na naší tréninkové provozovně. Vzájemnou spolupráci stavíme na vlastnostech, jako jsou komunikativnost, zodpovědnost, pečlivost a umění motivovat a vést své zaměstnance.
Co vše má partner Relay na starosti?
Když to zjednoduším, tak chod prodejny jako by byla jeho vlastní s vědomím, že má silného partnera v zádech, který se o něj postará. Ale abych nebyl tak strohý… Provozovatel dostane plně vybavenou prodejnu, kterou vede podle vlastního uvážení. Zajistí si personál, rozhoduje o výši objednávek, vede skladové hospodářství, dohlíží na dodržování zákonných pravidel (HACCP, správnost cenovek, odpadové hospodářství). U těchto administrativních záležitostí však provozovatelům asistujeme a zajišťujeme jim potřebný servis tak, aby své síly mohli směřovat hlavně na kvalitu zákaznického servisu a dostupnost zboží.
Zajišťujete svým partnerům nějakým způsobem územní exkluzivitu, aby si v rámci sítě navzájem nekonkurovali?
V našem pojetí územní exkluzivita úplně až takovou váhu nemá. Prodejny, které provozujeme, jsou výdělečné. Někdy se může zdát, že na jedné stanici metra máme více prodejen než je nutné, ale v takovém případě se snažíme o různorodost nabídky sortimentu, aby si zákazník mohl vybrat dle svých aktuálních potřeb. Víte, v našem oboru se zákazník převážně rozhoduje spíše podle sympatií k tomu či onomu prodejci. Přeci jen je většina zákazníků stálá, protože denně absolvují stejnou cestu do zaměstnání nebo školy. Mnohdy mi provozovatelé vyprávějí osobní příběhy zákazníků, které považují spíše za své známé než za zákazníky.

PŘEČTI ČLÁNKY

Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Partnerská síť Relay každým rokem roste. Od prosince loňského roku zahájilo provoz 6 nových poboček. Jak naskočit do podnikání s touto značkou?
Síť prodejen tisku a tabáku Relay má na trhu 143 poboček. Rozjet podnikání s ní lze takřka ihned. A bez velké investice.
Síť prodejen Relay nabízí zájemcům o licenci vždy převzetí již existující pobočky. Franšízy vznikají především na exponovaných dopravních tepnách.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!