Franšíza pro profíky i začátečníky
Každý, kdo rozjíždí své podnikání v maloobchodě, nejprve přemýšlí o místě, kde si otevře svůj obchod. Jakou strategii v tomto ohledu má značka Semilac?
Při expanzi se zaměřujeme zejména na vyhledávání prostor v nákupních centrech, a to ve městech s více jak 30 tisíci obyvateli. Nejedná se sice o striktní požadavek na naše franšízanty, ale ze zkušeností víme, že právě v takových lokalitách koncept funguje, což franšízantům a zájemcům o licence otevřeně říkáme. Určitě bychom chtěli mít zastoupení ve všech velkých městech, která na daném trhu jsou.
Pro koho je podnikání v rámci sítě Semilac vhodné?
Naše obchodní koncepce představuje příležitost jak pro zkušené podnikatele, tak i pro ty, co teprve začínají podnikat. Se naší značkou tak mohou podnikat například zkušené kosmetičky, „nehtařky“ nebo nadšenci, kteří naši kosmetiku znají a používají a zároveň chtějí své dosavadní zkušenosti přeměnit v opravdový byznys. Hledáme především obchodní partnery, kteří se chtějí zapojit a růst společně s naší značkou.
Jaké formy spolupráce v rámci franšízy zájemcům o licence nabízíte?
Naše nabídka obsahuje tři hlavní formáty - stánek nebo "ostrov", klasický obchod a akademii Semilac. Jsme flexibilní a otevřeni novým nápadům, takže tyto formáty často přizpůsobujeme i nestandardním požadavkům příjemců licencí. Například jsme si uvědomili, jak důležitá jsou v našem oboru školení a všimli jsme si, že ze strany potenciálních franšízantů je velký zájem o otevření Akademie. Jde vlastně o vzdělávací centra, kde jsou díky široké škále kurzů a workshopů školeni jak profesionálové v oboru, tak i ti, co s nehtovým stylingem teprve začínají. V současné době máme školící střediska v několika městech v Polsku - v Poznani, Varšavě, Kędecu, Katovicích a Štětíně, ale také v Německu. V současné době pracujeme na otevření Akademie v Řecku a Španělsku.
Na jak vysokou investici se musí zájemce o franšízu Semilac připravit?
V případě počáteční investice by měl mít k dispozici přibližně 630 tisíc Kč. Výše celkových investic samozřejmě závisí na formátu, pro který se partneři rozhodnou - v závislosti na velikosti prostoru, rozsahu podnikání a typu činnosti. Je třeba poznamenat, že když začne franšízant pod naší hlavičkou podnikat, nebude muset platit žádné další franšízové poplatky.
Jakou podporu svým partnerům poskytujete?
V okamžiku zahájení spolupráce od nás franšízanti získávají veškeré know-how. Aktivně jim pomáháme a radíme při výběru místa. Například v Polsku zprostředkováváme jednání s majiteli prostor, podílíme se také na podpisu nájemní smlouvy. Protože klademe velký důraz na kvalitu služeb, všichni zaměstnanci absolvují odborný výcvik. Franšízantům také pomáháme s výběrem jejich zaměstnanců a jejich následným školením ohledně prodeje našich produktů. Poskytujeme také marketingovou podporu, učíme je, jak vystupovat na sociálních sítích, jak používat propagační a marketingové materiály.
Jak je to s návratností investice pro franšízanty?
Ziskovost prodejního místa závisí na mnoha faktorech, je to umístění obchodu, fixní náklady, a hlavně na prodejních dovednostech, znalostech a nasazení jak samotného franšízanta, tak i jeho zaměstnanců. Proto naše franšízanty školíme a radíme jim, jak efektivně podnikat s cílem dosáhnout optimální návratnosti investic. Výsledkem toho je, že některé z našich prodejen dosáhnou bodu zvratu již po několika měsících práce.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Franšízantům jsme v době „covidové“ pomohli i finančně," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Síť parfumerií Refan má na domácím trhu na 130 poboček. Podaří se jí uspět díky franšízovým licencím i u nás?
Nové projekty a výzvy i meziroční růst. Takový byl loňský rok pro Yves Rocher. Co na spolupráci s touto kosmetickou značkou franšízanty láká?
Hybridní auta a hybridní pohon. Témata, o kterých se dnes často hovoří. Co však hybridní laky na nehty? Obchody s nimi chce na trh přivést franšíza Semilac.
„V současné době se soustředíme na vylepšení stávající sítě, obchody tak postupně rekonstruujeme do nejnovější podoby," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nejčtenější

Koncept Frutisimo uzavřelo loni rekordní počet franšízových smluv. Podnikání pod jeho značkou láká nové partnery.
Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
Skupina Crocodille plánuje na letošek rozšíření franšízových konceptů Bageterie Boulevard a 360Pizza. Své dveře zákazníkům by mělo otevřít 10 nových poboček.
„Rok 2021 bude mimo jiné ve znamení otevírání nových restaurací. Všechny budou v rukách franšízantů,“ říká Radim Foltýn, Franchising Director CZ&SK McDonald´s.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.