S Fruitisimem míříme do nových lokalit

Ovocná investice / Vstupní licenční poplatek pro franšízu Fruitisimo činí 150 tisíc korun, v případě nového formátu Fruitisimo BistroCafé to pak je 250 tisíc korun. Celková investice do prodejny se pohybuje od 850 tisíc až do 1,3 milionu korun. Konečná výše závisí na typu lokality, stavební připravenosti prostoru a také požadavcích pronajímatele.
pondělí
10.06.2019
„Profil zájemců o naše franšízové licence se mění, stále častěji se hlásí mladí lidé pod 30 let,“ prozrazuje Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group.
 

Jak hustá je momentálně síť Fruitisimo v Česku? Jak si vede na Slovensku?
Síť Fruitisimo momentálně v Česku provozuje 57 poboček. Na Slovensku máme aktuálně 6 provozoven a řada dalších se v obou zemích ještě letos, ale i v dalších letech chystá k otevření.

Jaký pozorujete zájem ze strany potenciálních franšízantů o vaše licence?
Zájem ze strany nových franšízantů stále registrujeme, zároveň rozšiřujeme spolupráci o nové licence se stávajícími franšízovými partnery. Co se však týká nových zájemců o licenci, tak za poslední dobu se trochu mění jejich profil, což znamená, že nyní registrujeme zvýšený zájem mladých lidí ve věku do 30 let, kteří by raději, než vstup do zaměstnání, volili vlastní podnikání, ideálně s nižší mírou rizika, a právě proto může být franšíza tím správným krokem. Dříve byla valná většina zájemců z řad zaměstnanců či manažerů větších firem, jejich motivací bylo krom vlastního podnikání i toužená změna pracovního stylu. Určitě z toho nevyplývá, že by se lidé s trochu delší praxí či zkušenostmi o franšízu již vůbec nezajímali, nicméně poměr mezi těmito profily zájemců je momentálně téměř vyrovnaný. Přisuzujeme to i situaci na pracovním trhu, kdy v případě rekordně nízké nezaměstnanosti a růstu ekonomiky je poptávka a současně nabídka firem směrem k zaměstnání zajímavější nežli dříve. Stále ale věříme, že v dlouhodobém výhledu, což franšízová spolupráce nabízí, je pro lidi se správnou motivací, zaujetím do podnikání a zdravým selským rozumem, tím správným, i výhodnějším směrem, kam se dále vydat.

Svým budoucím partnerům nabízíte možnost zvolit dva typy provozoven vaší značky. O jaký z nich je mezi nimi největší zájem? Čím se od sebe liší?
Stále registrujeme větší zájem o standardní typ provozoven Fruitisimo, což je logicky dáno tím, jak nás zájemci vnímají, kdy tento typ provozovny stále tvoří více jak 90 % našeho portfolia. Nicméně o formát Fruitisimo BistroCafé se zájem začíná zvyšovat a předpokládáme, že dále poroste i s počtem nově otevřených poboček.

Je v České republice a na Slovensku stále dostatek míst, kde byste chtěli otevřít vaše pobočky? Jsou nějaká města, o která máte momentálně největší zájem?
Z jednoho úhlu pohledu je nových míst poměrně nedostatek, především v nejběžnějším typu lokality, což jsou obchodní centra, jelikož penetrace našich i konkurenčních poboček je v těchto lokalitách poměrně vysoká, nicméně i zde stále nějaké možnosti jsou. Z druhého úhlu je, a věříme že bude, míst dostatek, i vzhledem k tomu, že jsme tuto situaci předpokládali, tak jsme na ní poměrně dobře připravení. Fruitisimo za posledních pár let připravilo a vyzkoušelo řadu nových projektů a typů lokalit, kde je možné také provozovat pobočku Fruitisimo či nový formát Fruitisimo BistroCafé. Jsou to především lokality kancelářských komplexů či nemocnic a velkých poliklinik. Vzhledem k tomu se dá říci, že s novými zájemci můžeme jednat o místech a městech téměř po celé ČR, nyní bych mohl vyzdvihnout Prahu, západní a severní Čechy nebo Ostravu.

Na konci loňského roku jste nám prozradil plány na zahraniční expanzi sítě Fruitisimo. Jak se vám daří je naplňovat?
Dá se říci, že dobře, ač proces k otevření poboček trvá o něco déle, než jsme očekávali. Nicméně platí, že na přelomu roku bychom měli otevřít pilotní projekty v Německu, dále plánujeme Rakousko a prověřujeme i další, a dokonce i mimoevropské země.


Cizina čeká / "Aktuálně pracujeme také na zahraniční expanzi. Nejbližší plány se týkají Německa a Rakouska. V hledáčku máme však i státy mimo Evropu, dodává Michal Příhoda.

Populární na fóru

Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Gastroreality.cz

Právě vzniknul nový web http://www.gastroreality.cz ,který jako jediný nabízí inzerci zdarma pro gastro podniky a obory z oblasti gastronomie :)

1 komentář(e)
posledni 30.08.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015