30 nových poboček v roce 2022

Partner do byznysu / „Franšíza Fruitisimo je vhodná prakticky pro každého, kdo má zdravého podnikatelského ducha, to správné obchodní nadšení, ztotožňuje se s filozofií a strategií produktů naší značky a disponuje dostatečným vstupním kapitálem," říká výkonný ředitel Fruitisimo group Michal Příhoda.
pondělí
31.01.2022
„Současná doba nás v mnoha směrech naučila novému uvažování, které do budoucna jistě využijeme,“ říká výkonný ředitel Fruitisimo group Michal Příhoda.
 

V loňském roce jste uzavřeli rekordní počet franšízových smluv. Trvá zájem ze strany podnikatelů získat licenci Fruitisimo i nadále?

Ano, zájem ze strany franšízantů pokračuje. V letošním roce se nám podařilo uzavřít 13 nových franšízových smluv. Některé z nových prodejen se již letos realizovaly, další se plánují především na 1. kvartál roku 2022.

Dopady pandemie na sektor gastronomie byly opravdu velké. Jak se síti a jejím franšízantům podařilo v této velké zkoušce obstát?

Nevím, jestli se dá v tuto chvíli již bilancovat, jaké to bylo, jelikož pandemická situace a s tím spojená omezení, ač aktuálně v mírnější formě než tzv. tvrdý lockdown, stále přetrvávají. Dá se říct, že v této přetrvávající zkoušce jsme my i naši franšízanti obstáli zatím důstojně. Samozřejmě v mnoha případech nám pomohla i podpora našich partnerů, např. u některých pronajímatelů formou slevy z nájemného, ale celkově jsme se museli naučit pracovat efektivněji než dříve. Tato doba nás v mnoha směrech naučila novému uvažování a přinesla nové zkušenosti, které, jak věřím, naplno využijeme v budoucnu. Především je to propojení kamenných prodejen s on-line prostředím, ale i pečlivější práce se zákazníkem.

Kolik má v současné době Fruitisimo na českém trhu poboček? Kolik z nich je v rukách franšízantů?

V tuto chvíli máme na českém trhu celkem 62 poboček. Celkem 34 z nich provozují naši franšízanti, zbylých 28 jich pak provozujeme my jako centrála.

Jaké jsou vaše další plány, co se expanze týká?

Velmi ambiciózní, resp. chceme nyní expandovat ještě rychleji, než tomu bylo dříve. Máme připravené otevření nového trhu, kterým je Německo, a další rozvoj na stávajících trzích, tedy v Česku, Maďarsku a na Slovensku. V příštím roce plánujeme celkově otevřít 30 nových poboček.

Řada franšízorů prozrazuje, že je možné na trhu najít atraktivní prostory za ceny, které bychom si před cca 2 lety ani nedokázali představit. Pozorujete i vy tento trend?

Pouze do určité míry. Realitní trh samozřejmě pečlivě sledujeme, nicméně v rámci obchodních center, kde především působíme, se zatím nic zcela zásadního nezměnilo, tzn. o lukrativní místa zde je stále zájem a tomu odpovídá jejich cena. Větší, někdy až razantní, změny lze vidět v prémiových lokalitách v centru města, kde byly nájmy vyšponované do astronomických částek a nyní, často i rapidně, klesly. Určitou reakci lze vidět i v kancelářských komplexech, kde nabídka pronajímatelů také částečně reaguje na úbytek zaměstnanců ve firmách, kteří jsou aktuálně na home office.

V době neustále rostoucí inflace se zdražuje i podnikání – rostou ceny energií i potravin. Očekáváte, že se tyto proměnné promítnou i do zájmu o podnikání?

Věříme, že nikterak zásadně. Rostoucí vstupy a inflaci samozřejmě nelze ignorovat a je nutné do jisté míry tyto vlivy promítnout do prodejních cen, nelze to však 1:1. U nestandardních změn, resp. neočekávaných nárůstů, mnohdy právě spojených s pandemií jako například narušením poptávky, nabídky či logistiky v různých částech obchodu celkově, je třeba je pokrýt i lepší efektivitou naší práce a vyjednat s našimi partnery a dodavateli podmínky pro to, abychom toto dokázali korigovat.  


Cena spolupráce / Vstupní licenční poplatek za franšízu Fruitisimo činí 150 tisíc korun, v případě formátu Fruitisimo BistroCafé to je 250 tisíc korun. Další finanční prostředky investuje franšízant do otevření pobočky.