Úspěšný rok pro Subway
Ve 14 restauracích, které značka Subway na našem trhu má, zaznamenala loni 2% meziroční zvýšení prodejů, s 5% nárůstem v poslední čtvrtině roku. Již od počátku roku zaznamenávaly pobočky této sítě až dvojciferný nárůst obratu. Tuzemské provozovny byly úspěšné i v evropském srovnání. Jejich hrubý zisk byl v roce 2019 o 61 % vyšší než evropský průměr. Počet hostů, kteří navštíví české restaurace Subway, je také vyšší než průměr v Evropě, a to o 9 %. V Evropě má Subway 5500 poboček v 35 zemích.
Pro vedení sítě Subway a také její franšízanty bylo však velmi pozitivním zjištěním, že kromě těchto hospodářských ukazatelů v průměru narostl i počet obsloužených zákazníků. „Tito zákazníci pak ve větší míře volili prémiové sendviče, například XL Wrapy, nebo nově představené příplatkové ingredience, čímž se nám podařilo zvýšit i průměrnou hodnotu účtenky," říká Oldřich Peprla, Business Development Agent značky pro Moravu.
Byznys podle chuti
Výraznou změnou, ke které Subway v Česku loni přikročila, byla i změna menu, kdy síť představila přes 20 nových ingrediencí. Vzhledem k tomu, že celkový počet ingrediencí je kolem 60, jedná se o značnou část. Značka samozřejmě musela některé ingredience odstranit, což se samozřejmě setkalo i s reakcemi veřejnosti, které se dnes nejčastěji šíří prostřednictvím komentářů na sociálních sítích. „Z nabídky jsme vyřadili falafel a někteří lidé nebyli nadšeni. Naše odpověď byla: ´To je nám líto, ale místo toho jsme představili čtyři nové veganské produkty´ To byl silný argument,“ vysvětluje ředitel pro CEE Martin Princ.
V současné době tak Subway čeká práce s vyhodnocováním prodejních výsledků všech ingrediencí a také příprava na zavádění nového menu. Subway bude svá rozhodnutí zakládat zejména na číslech, zeptá se ale i majitelů své franšízy, jak se jim s produkty pracovalo. „Známe tržní podíl všech produktů a chceme slyšet franšízanty, co si o nich myslí. Mají také příležitosti hovořit o tom, jaké produkty by v budoucnu chtěli v restauracích vidět,“ doplňuje Martin Princ.
VIZITKA ZNAČKY SUBWAY
- více než 42 000 poboček ve 100 zemích
- 100% franšíza - všechny restaurace provozují franšízanti
- cena první licence: 7 500 EUR / každá další licence: 3 750 EUR
- celková vstupní investice: cca 150 000 EUR
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...