Úspěšný rok pro Subway

Silný brand / Na český trh vstoupil americký řetězce Subway v roce 2004. Nyní má 14 otevřených restaurací. V Evropě pak funguje přes 5500 restaurací na 35 trzích.
pondělí
03.02.2020
Zvýšení prodejů, obratu i obohacená nabídka. Takový byl rok 2019 pro franšízu Subway u nás. Co chystá dál?
 

Ve 14 restauracích, které značka Subway na našem trhu má, zaznamenala loni 2% meziroční zvýšení prodejů, s 5% nárůstem v poslední čtvrtině roku. Již od počátku roku zaznamenávaly pobočky této sítě až dvojciferný nárůst obratu. Tuzemské provozovny byly úspěšné i v evropském srovnání. Jejich hrubý zisk byl v roce 2019 o 61 % vyšší než evropský průměr. Počet hostů, kteří navštíví české restaurace Subway, je také vyšší než průměr v Evropě, a to o 9 %. V Evropě má Subway 5500 poboček v 35 zemích.

Pro vedení sítě Subway a také její franšízanty bylo však velmi pozitivním zjištěním, že kromě těchto hospodářských ukazatelů v průměru narostl i počet obsloužených zákazníků. „Tito zákazníci pak ve větší míře volili prémiové sendviče, například XL Wrapy, nebo nově představené příplatkové ingredience, čímž se nám podařilo zvýšit i průměrnou hodnotu účtenky," říká Oldřich Peprla, Business Development Agent značky pro Moravu.

Byznys podle chuti

Výraznou změnou, ke které Subway v Česku loni přikročila, byla i změna menu, kdy síť představila přes 20 nových ingrediencí. Vzhledem k tomu, že celkový počet ingrediencí je kolem 60, jedná se o značnou část. Značka samozřejmě musela některé ingredience odstranit, což se samozřejmě setkalo i s reakcemi veřejnosti, které se dnes nejčastěji šíří prostřednictvím komentářů na sociálních sítích. „Z nabídky jsme vyřadili falafel a někteří lidé nebyli nadšeni. Naše odpověď byla: ´To je nám líto, ale místo toho jsme představili čtyři nové veganské produkty´ To byl silný argument,“ vysvětluje ředitel pro CEE Martin Princ.

V současné době tak Subway čeká práce s vyhodnocováním prodejních výsledků všech ingrediencí a také příprava na zavádění nového menu. Subway bude svá rozhodnutí zakládat zejména na číslech, zeptá se ale i majitelů své franšízy, jak se jim s produkty pracovalo. „Známe tržní podíl všech produktů a chceme slyšet franšízanty, co si o nich myslí. Mají také příležitosti hovořit o tom, jaké produkty by v budoucnu chtěli v restauracích vidět,“ doplňuje Martin Princ.


VIZITKA ZNAČKY SUBWAY

  • více než 42 000 poboček ve 100 zemích
  • 100% franšíza - všechny restaurace provozují franšízanti
  • cena první licence: 7 500 EUR / každá další licence: 3 750 EUR
  • celková vstupní investice: cca 150 000 EUR

Plán proti plastům / V Subway myslí i na společenskou odpovědnost. Region střední a východní Evropy, včetně České republiky, se inspiroval taktikou značky v západní Evropě a v průběhu roku 2020 bude žádat své hosty, aby se vzdali plastového víčka a brčka při nákupu točeného nápoje. Hledá také náhradu za ostatní plastové obaly a zvažuje, zda místo nich bude používat například ty papírové.
/1/
zobrazit více

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015