Franšíza s dobrou pověstí
Během uplynulého roku se franšízová síť Yves Rocher na českém a slovenském trhu rozrostla o 5 zbrusu nových obchodů. Díky tomu se jí v těchto dvou zemích podařilo překonat hranici 100 prodejen. Navíc i loni pokračovalo vedení konceptu v rekonstrukcích stávajících poboček. Tou prošlo 15 obchodů.
Franšíza Yves Rocher je jednou z nejdéle fungujících u nás. A jak se zdá, zájem o licence a příležitost pro nové franšízanty zde stále je. Co na spolupráci s touto francouzskou kosmetickou značkou potenciální franšízanty láká? „V první řadě je to samotná značka. Čím dál více zájemců o franšízu zmiňuje také ekologické aktivity Yves Rocher. Dále se jim líbí naše produktové portfolio a komplexní franšízový program,“ vysvětluje Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
S ohledem na zákazníky
V rozšiřování pobočkové sítě tak chce vedení značky pokračovat i v roce letošním. Zároveň naváže na další aktivity, které rozjela v roce 2019, kdy spustilo nový věrnostní systém, který má digitalizovanou podobu a je omnichannel (využítí existence více paralelních prodejních či komunikačních kanálů - pozn. redakce). Došlo tedy k propojení obchodů a e-shopu. Dojde tak k dalšímu rozvoji výhod, který systém zákazníkům nabízí.
Od loňského dubna má česká centrála také na starosti rozvoj nejen na slovenském, ale i maďarském trhu. Jak Miroslav Kubricht říká, maďarský trh má svá specifika. Zákaznické chování je trochu odlišné. Bylo tak třeba řadu procesů nově nastavit či zoptimalizovat. I tak Yves Rocher zakončilo rok se solidním meziročním růstem tak, jak se to síti podařilo i na tuzemském a slovenském trhu.
VIZITKA ZNAČKY YVES ROCHER
- Původ značky: Francie
- Vstup na český trh: 1991
- Vstupní poplatek: 100 tis. Kč
- Výše investice: od 1 mil. Kč
- 2 typy spolupráce:
- vázáná franchisa
- čistá franchisa
![](https://img.franchising.pl/cz/498/4dd/yvesrocher3.jpg)
PŘEČTI ČLÁNKY
![](https://img.franchising.pl/cz/d9c/14d/02-1.jpg)
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízanti Refan mohou svůj byznys rozjet v nákupním centru i mimo něj. Jaká investice na ně čeká?
Nejčtenější
![](https://img.franchising.pl/cz/583/6dc/mcdonalds-zajawa.jpg)
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Tomáš Grec získal v rámci sítě Next reality ocenění za franšízovou pobočku s největším obratem. Jak se mu podařilo tohoto úspěchu dosáhnout?
Zdeněk Polášek a Martin Lehocký jsou již zkušení franšízanti. Ke dvěma franšízovým pobočkám Bageterie Boulevard přidali i jednu z konceptu 360Pizza.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.