Franšízy z „vlastních“ zdrojů

Fungující reklama / Úspěch franšízanta podnikajícího na malém městě je snad více než kde jinde ovlivněn jeho aktivitou a množstvím spokojených zákazníků. Právě oni jsou totiž tou nejlépe fungující reklamou, o kterou se mohou opřít. A v menším městě se „všichni“ znají, pokud si tedy majitel pobočky zde vybuduje dobré jméno, nemusí se bát, že by neměl dostatek klientů.
Středa
19.02.2020
Stávající franšízanti, jejich zaměstnanci a klienti. Právě ti dnes nejčastěji stojí za expanzí sítě výživových poraden Naturhouse.
 

Cílem tohoto franšízového konceptu je mít v Česku 150 poboček a na Slovensku 50. A jak se zdá, za jeho naplněním vedení sítě vykročilo poměrně rázně. Aktuálně má totiž v Česku 100 provozoven a u našich východních sousedů 37. Jak připouští manažer rozvoje franšízy Naturhouse Petr Kouble, v Česku je plánovaný rozvoj mírně ve skluzu. To je podle něj dáno hlavně současnou situací na trhu práce, kdy lze obecně pozorovat menší zájem o franšízové licence.

I přesto má však Naturhouse ambice proniknout během roku 2020 do měst, ve kterých doposud nemá zastoupení. Zájemce o franšízovou licenci se však může stát také majitelem jedné ze 16 poboček, které jsou momentálně vedeny týmem franšízora a nachází se v regionech naší země. „S ohledem na situaci na trhu práce očekáváme spíše pomalejší nárůst počtu nových poboček. S trochou nadsázky lze říct, že se těšíme na nějaké oslabení ekonomiky, kdy lidé opět začnou cítit nejistotu zaměstnání a budou více vyhledávat podnikatelské příležitosti,“ poznamenává Petr Kouble. 

Vztah s klientem jako základ

Dosáhnout tak vysokého počtu poraden, jaký si Naturhouse předsevzal, umožňuje fakt, že franšízu tohoto původem španělského konceptu lze otevřít i v malých městech. Tedy i těch s 5 až 10 tisíci obyvatel, a to díky tzv. mikro mikro konceptu. Jak je možné, že se v tak malé obci „uživí“ franšízová pobočka? Podle Koubleho je vysvětlení poměrně jednoduché. Metoda, kterou Naturhouse při své práci využívá, je založena na dlouhodobé spolupráci s klientem, proto franšízant nepotřebuje neustálý přísun velkého počtu klientů, což by mohl být ve velkých městech problém.

Největší podíl na síti Naturhouse mají poradny otevřené v rámci tzv. mikrokonceptu, tady ve městech s počtem obyvatel od 10 do 19 tisíc. Ty dnes tvoří většinu nově otevíraných poboček a tento trend lze očekávat i do budoucna. Faktem totiž je, že měst s více jak 20 tisíci obyvateli, v nichž by Naturhouse neměl své zastoupení, u nás již moc není.


VIZITKA ZNAČKY NATURHOUSE

  • Původ značky: Španělsko
  • Výše investice dle typu franchisové licence:
    • standard - od 420 tis. Kč
    • mikro-koncept - od 290 tis. Kč
    • mikro-mikro koncept - od 250 tis. Kč

Investice podle velikosti / Vstupní investice pro otevření pobočky začíná pro mikro-mikro koncept na 250 tisících Kč, pro mikrokoncept na 290 000 Kč. Licence pro standardní provozovnu stojí od 420 tisíc Kč a zahrnuje nákup zařízení, úpravy provozovny, informační systém apod., a to až do uvedení pobočky do provozu.