Díky dodávce jídel nacházíme nové zákazníky

Vlastní provozovny / V současné době provozuje DietaFit 7 vlastních poboček, a to v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Prostřednictvím franšízantů chce zdravé a nutričně vyvážené stravování nabídnout zákazníkům v celém Česku, a i na Slovensku.
pondělí
06.04.2020
„Zastoupení bychom chtěli mít v každém krajském městě. Vzniknout by však mohly i pobočky v těch menších,“ říká Robert Šefraný, majitel franšízy DietaFit - krabičková dieta.
 

Jak dlouho značka DietaFit nabízí podnikatelům možnost ucházet se o její franšízovou licenci? S jakým zájmem se tato nabídka setkává?
Franšízový koncept DietaFit vznikl v druhé půlce roku 2019 po desetileté zkušenosti s krabičkovým stravování a na přání o možném prodeji licence. Už v září jsme po vytvoření konceptu začali inzerovat. Zájem potenciálních franšízantů je, sami nás vyhledávají. Samozřejmě musí splňovat veškerá kritéria k převzetí nastaveného konceptu. Tedy naši představu konceptu systémového stravování se záměrem na zdravý životní styl. Většinou jsou ale z řad podnikatelů, kteří ve franšíze vidí hlavně další možnou investic. Nebo jsou to fitness nadšenci, kteří se o zdravý životní styl sice zajímají, ale nemají zkušenosti s vedením pobočky a zaštiťování chodu všeho potřebného. Obecně adeptům chybí předchozí zkušenosti z gastroprůmyslu, což je pro nás velmi důležité. Spojujeme totiž umění gastronomie, zdravého životního stylu, fitness světa, vedení firmy, marketingu a expanze.

Jak moc současná situace a vládní nařízení ovlivňují Váš byznys? Můžete fungovat beze změn i nadále?
Samozřejmě registrujeme zvýšený zájem o naše služby s dodávkou jídlu až domů. Co se týká výroby, pokračujeme s dodržováním veškerých opatření. Dodávky zboží také fungují. Co se týče klientů, někteří v rámci svých současných možnosti ubyli a věřím, že jen dočasně, na druhou stranu přibyli zcela noví, které si budeme chtít udržet i nadále. 

Kolik franšízových partnerů byste rádi získali?
Rádi bychom dosáhli zastoupení v každém krajském městě. Nebráníme se ale ani vzniku malých regionálních poboček napříč celou republikou. Jejich velkou výhodou je, že takové mikro pobočky nemusejí nutně znamenat ohromnou investici do vybavení kuchyně. Jejich cílovou skupinou jsou potenciálně menší skupiny zákazníků v rámci malého regionu.

Konkurence ve vaší branži je poměrně velká. I mezi franšízami najdeme některé s podobnými službami. Co je pro úspěch ve vašem oboru klíčové?
Samozřejmě, že konkurence v systémovém stravování nebo v krabičkovém stravování je velká. Přirozeně. S konkurencí musíme počítat na jakémkoliv trhu, v jakémkoliv odvětví. A samozřejmě si to uvědomujeme. Jsme jiní tím, že se nezaměřujeme na úzkou skupinu zákazníků. Snažíme se vyhovět širokému spektru lidí a jejich konkrétním požadavkům. Ke všem našim zákazníkům se snažíme přistupovat individuálně. A to od poradenství ohledně výběru vhodného programu za určitým cílem, až po samotné předání našich krabiček. Předpokladem úspěchu je vytvoření nabídky mnoha variant a programů odborně sestavených jídelníčků s konkrétními nutričními pravidly. A to tak, aby si každý našel ten pravý. Splnění a dosažení cíle každého naše zákazníka je to, o co nám jde. 

Jakou podporu jako franšízant získám, dohodneme-li se na navázání spolupráce?
Za jednu z hlavních podpor našeho konceptu považujeme kompletní sofistikovaný objednávkový systém se specifickým zpracováním konkrétních objednávek, včetně podkladů pro výrobu. A s následnou účetní evidencí. Kompletní zaškolení franšízanta do specifikace systémového stravování zdravého životního stylu. Školení – legislativa administrativní vedení pobočky a odborné zaškolení kuchařů. To vše bezplatně. Také doporučení k vybavení kuchyně a všeho potřebného. Další podstatnou výhodou je, že franšízor poskytuje svým vlastním velkoobchodem suroviny a veškerý sortiment potřebný k přípravě jídel, za snížené a zvýhodněné ceny. Získává také databázi pokrmů s vlastními recepty, které jsou neustále obměňovány. V rámci ročních období, sezonních surovin tak, aby pokrmy byly zajímavé a pestré. Celým tímto uceleným konceptem získává franšízant spoustu času na svou práci a všechny potřebné věci má zajištěny ze strany franšízora. Dále se staráme o zajištění marketingu na sociálních sítí v rámci podpory prodeje, sledovanosti a zviditelnění. Dnes je to samozřejmě Facebook a hlavně Instagram. Neopomíjíme však ani ty klasické komponenty jako roll-upy, letáčky atd. Jednou z dalších výhod pro franšízanta je možnost doplňkového prodeje vlastních surovin pod značkou DietaFit vyrobených dle našich receptur. Jako například variace několika druhů těstoviny, koření, různých přílohových směsí a dalších produktů. Ta hlavní podpora a výhoda, kterou franšízant získává je otevření své pobočky DietaFit ve svém regionu, v co nejkratším čase.

Jaké hlavní povinnosti má franšízant konceptu DietaFit? Co vše má na starosti?
Hlavní povinností franšízanta je dodržování konceptu určeného franšízorem. Tedy veškerých pravidel v rámci technologie vaření, jídelníčku, postupu vaření. Zachování know-how a celé podstaty konceptu DietaFit. Také vedení celkové evidence, jak směrem k zákazníkům, tak k franšízorovi. Dodržování všeobecných povinností vyplývajících z provozování živnosti a k jiným správám a úřadům. Franšízantovi zůstává na starosti neustálá činnost podpory prodeje ve svém regionu. Svědomitá starost o svou pobočku k zachování dobrého jména značky.

Jaké plány mate na rok 2020?
Pro tento rok bychom rádi otevřeli minimálně tři pobočky v České republice a dvě na Slovensku.


Finance na startu / „Investice do zcela nové výrobny pod naší hlavičkou DietaFit se pohybuje okolo 1 milionu Kč. Vstupní franšízový poplatek se pak pohybuje od 50 do 250 tisíc Kč v závislosti na velikosti regionu, na nějž získá franšízant exkluzivitu," upřesňuje Robert Šefraný, majitel franšízy DietaFit.