Do druhé dekády s novými franšízanty
Kamilo, jak se Business for Breakfast (BforB) v současné době daří? Vládní nařízení související s bojem proti koronaviru jistě váš byznys ovlivnila.
Nařízení vlády zcela podstatně ovlivnila naše fungování. BforB je svojí podstatou byznys založený na osobní rovině komunikace. Podnikatelé se osobně setkávají každé dva týdny, aby si pomohli v navázání nových kontaktů, doporučení nových zakázek a sdíleli mezi sebou své podnikatelské zkušenosti. To vše se děje většinou v prostorách hotelu nebo nějaké pěkné místní restaurace. Takže ať už jde o osobní setkávání nebo hotely, či restaurace, máme totální stopku. Nicméně v této době více než kdy jindy je potřeba, aby podnikatelé drželi spolu a pomáhali si. Klubová setkání jsme tedy přenesli do online varianty. Není to úplně totéž, ale vytvořili jsme prostor, ve kterém právě teď, kdy je mnohým hodně zle, zní rady a tipy, jak se se situací vypořádat, jak dané situace různí podnikatelé využívají a zejména prostřednictvím online snídaní šíříme aktuální informace o pomoci podnikatelům. Výhoda BforB je, že v každém klubu jsou zastoupeny různé druhy podnikání, tudíž každý je odborník v jiném oboru a vy se tak na každém klubovém setkání dostanete k důležitým informacím, za kterými stojí kvalifikovaná osoba.
Přesunuli jste se do online prostředí. Je to cesta, ve které byste chtěli pokračovat i po ukončení omezení nebo je osobní kontakt pro BforB klíčový?
Online svět nám rozhodně rozšířil naše obzory, vidíme najednou, že i online setkávání má pro podnikatele význam a svůj cenný přínos. Co se týká našich klubů, které byly „uvrhnuty“ na čas do online režimu, tak vnímám, že se podnikatelé velice těší na osobní setkání. Má totiž svoje obrovské přednosti, po onlinu prostě nepředáte v plném rozsahu dojem z vaší osoby, jako naživo. Na druhou stranu, online má jednu velkou přednost – úspora času. Abyste se potkali s lidmi, v onlinu vám stačí, abyste si prostě kdekoliv zapnuli počítač. A vnímáme, že spousta podnikatelů čas řeší. A nyní vidíme, že jde, aby se podnikatelé setkávali i online a že je to přínosné. Takže určitě v brzké době budeme umět podnikatelům nabídnout i networking online.
Networking je v současnosti velké téma, networkuje snad každý. Jaký přínos má v těchto dobách, kdy se podnikatelé potýkají s neurčitou nejistotou?
Není networking jako networking. Networking, který podnikatel dělá za účelem prodeje a navázání mnoha nových kontaktů zase primárně za účelem prodeje, ten bych řekla, že je aktuálně trošku upozaděn. V BforB ale děláme referenční networking. Jde zde o čerpání obrovského potenciálu díky navázání dlouhodobých vztahů se členy klubů a díky pravidelnému setkávání. To vytváří každé dva týdny prostor pro možnost poptávky a reakce členů na jejich potřeby. A potřeby máte různé, někdy potřebujete zákazníky, někdy potřebujete nové zaměstnance, někdy potřebujete spolehlivé dodavatele, informace, zkušenosti druhých a někdy prostě potřebujete nebýt na problém sám a čerpáte z toho, jak se s problémem vypořádávají i ostatní.
Situace jako je tato často nahrává majitelům firem zamyslet se nad nějakými změnami. Projde i BforB proměnou?
BforB aktuální změna určitě přinesla zamyšlení nad rozvojem v online režimu. Ale BforB vstoupilo do své druhé dekády a už to samo o sobě přineslo zamyšlení, jak budeme dělat naši práci jinak, aby se nám podařilo BforB rozšířit po celé České republice a přinést možnost pravidelného setkávání podnikatelům do všech okresních měst. Změn se tedy děje hodně. V Brně máme nové franšízové partnery, se kterými startujeme spolupráci. Naši brněnští členové se mají na co těšit. Veronika Škubalová, franšízantka, má velkou vizi, jak v Brně podpořit své členy. Asi největší změnou je, že jsme rozšířili možnosti franšízové spolupráce v Praze. Nyní je nejlukrativnější oblast – Praha – znovu otevřená novým franšízovým spolupracím. Rádi bychom spolupracovali s lidmi, kterým se BforB líbí, mají kolem sebe větší okruh kontaktů a rádi by s ním efektivně pracovali. BforB na to umí poskytnout systém a podporu.
Jaké máte plány do konce roku?
Do konce roku chceme zásadně rozšířit franšízový tým. Chtěli bychom své řady rozšířit o franšízového manažera, který by měl na starosti vedení a komunikaci franšízových partnerů a pomáhal by s rozvojem franšízové sítě BforB. Nyní se soustředíme na rozvoj Prahy a taktéž hledáme nové franšízové partnery do Hradce Králové a Pardubic. Dalším krokem bude rozvoj naší další služby BforB v online režimu a spolu s Británií připravujeme unikátní vzdělávací systém (taky online) na získávání zakázek díky doporučení.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
S franšízovou sítí Business for Breakfast se Regina Vondrová setkala před sedmi lety. Co ji přimělo stát se její součástí a rozjet vlastní podnikání?
Rok 2021 osobnímu setkávání příliš nepřál. I přesto si ale podnikatelé v Business for Breakfast zprostředkovali zakázky v hodnotě 64,8 milionu Kč.
Centrála franšízové sítě Business for Breakfast založila první online podnikatelský klub. Jak z toho mohou těžit franšízanti?
Vládní nařízení omezují fungování konceptu Business for Breakfast již přes rok. Nyní vzniká první online networkingový klub. V budoucnu se zapojí i franšízanti.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?