Franšíza bez poplatku / Franšízoví partneři Refan neplatí za připojení ke konceptu žádné vstupní ani následné pravidelné měsíční poplatky. Zisk franšízanta pochází z marže, kterou má na prodávaných parfémech, jež nakoupí od centrály společnosti.
Pátek
25.09.2020
Pětina franšízantů polského konceptu prodejen parfémů Refan provozuje více jak jednu pobočku. Najde takové i v Česku?
 

Franšízanti sítě Refan řídí v Polsku zhruba 130 poboček, v nichž si zákazníci mohou koupit parfémy svých oblíbených značek, a to v balení, jejichž velikost si sami zvolí. Značka Refan totiž nabízí rozlévané vůně. A právě takové služby bychom se mohli dočkat i v Česku. Franšíza totiž hledá partnery i u nás. Nabízí příležitost těm, kteří chtějí svou budoucnost spojit s kosmetickým byznysem.

Parfumerie této značky je možné lze otevřít jako obchody nebo ostrůvky v nákupních centrech. Parfémy Refan však mohou být také doplňkovým sortimentem v již zavedených obchodech, které nabízí jiné zboží, například oděvy nebo šperky. Prostě v takových, kam chodí nakupovat zejména ženy. Pokud se franšízant rozhodne investovat do koupi vlastního stánku či ostrůvku a nepůjde cestou pronájmu, je to možné. Franšízor se postará o jeho branding.

Obchodní centra přináší zákazníky

Investice do otevření pobočky, pokud je v nájmu, se pohybuje od 55 tisíc Kč. Celková výše finančního vkladu závisí na velikosti pobočky a rozsahu první objednávky parfémů. Samozřejmě, pokud se rozhodne pro již zmíněnou koupi stánku či ostrůvku, bude potřeba do začátku více financí. Následně pak na franšízanty nečekají žádné franšízové poplatky. Nedílnou součástí spolupráce s majiteli franšízové značky je pomoc ve fázi přípravy a otevření jednotlivých prodejen. Vedení konceptu na tento proces pečlivě dohlíží. Zástupce centrály je tak přítomen u každé nově otevírané pobočky a fyzicky se zapojí do příprav.

Refan se zaměřuje na rozvoj ve městech s více než 10 000 obyvateli. Obchody s parfémy na domácím polském trhu najdou zákazníci jak v ulicích, tak v nákupních centrech. „Obchodní centra jsou velmi dobrým místem pro naše pobočky. Právě sem totiž stále přichází největší počet zákazníků bez ohledu na počasí, ať už je horko nebo prší,“ popisuje zkušenosti z polského trhu Jarosław Wójcicki, který má rozvoj franšízové sítě Refan na starosti, s tím, že s návratem investice mohou franšízanti počítat v horizontu osmi měsíců.

Každá parfumerie Refan by měla mít ve svém sortimentu minimálně 60 vůní. Zkušenosti franšízora však ukazují, že ideálně by jim mělo být více, něco mezi 80 a 90. Každé dva měsíce pak franšízor svým franšízantům a následně i jejich zákazníkům představuje nové produkty.


Z Polska do světa / Společnost Refan již od roku 1991 buduje a rozvíjí celosvětovou franšízovou síť obchodů, které nabízí ekvivalenty známých značek parfémů. Letos se rozhodla vstoupit i na český trh.

Populární na fóru