Voňavý byznys
Franšízanti sítě Refan řídí v Polsku zhruba 130 poboček, v nichž si zákazníci mohou koupit parfémy svých oblíbených značek, a to v balení, jejichž velikost si sami zvolí. Značka Refan totiž nabízí rozlévané vůně. A právě takové služby bychom se mohli dočkat i v Česku. Franšíza totiž hledá partnery i u nás. Nabízí příležitost těm, kteří chtějí svou budoucnost spojit s kosmetickým byznysem.
Parfumerie této značky je možné lze otevřít jako obchody nebo ostrůvky v nákupních centrech. Parfémy Refan však mohou být také doplňkovým sortimentem v již zavedených obchodech, které nabízí jiné zboží, například oděvy nebo šperky. Prostě v takových, kam chodí nakupovat zejména ženy. Pokud se franšízant rozhodne investovat do koupi vlastního stánku či ostrůvku a nepůjde cestou pronájmu, je to možné. Franšízor se postará o jeho branding.
Obchodní centra přináší zákazníky
Investice do otevření pobočky, pokud je v nájmu, se pohybuje od 55 tisíc Kč. Celková výše finančního vkladu závisí na velikosti pobočky a rozsahu první objednávky parfémů. Samozřejmě, pokud se rozhodne pro již zmíněnou koupi stánku či ostrůvku, bude potřeba do začátku více financí. Následně pak na franšízanty nečekají žádné franšízové poplatky. Nedílnou součástí spolupráce s majiteli franšízové značky je pomoc ve fázi přípravy a otevření jednotlivých prodejen. Vedení konceptu na tento proces pečlivě dohlíží. Zástupce centrály je tak přítomen u každé nově otevírané pobočky a fyzicky se zapojí do příprav.
Refan se zaměřuje na rozvoj ve městech s více než 10 000 obyvateli. Obchody s parfémy na domácím polském trhu najdou zákazníci jak v ulicích, tak v nákupních centrech. „Obchodní centra jsou velmi dobrým místem pro naše pobočky. Právě sem totiž stále přichází největší počet zákazníků bez ohledu na počasí, ať už je horko nebo prší,“ popisuje zkušenosti z polského trhu Jarosław Wójcicki, který má rozvoj franšízové sítě Refan na starosti, s tím, že s návratem investice mohou franšízanti počítat v horizontu osmi měsíců.
Každá parfumerie Refan by měla mít ve svém sortimentu minimálně 60 vůní. Zkušenosti franšízora však ukazují, že ideálně by jim mělo být více, něco mezi 80 a 90. Každé dva měsíce pak franšízor svým franšízantům a následně i jejich zákazníkům představuje nové produkty.

PŘEČTI ČLÁNKY

Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízanti Refan mohou svůj byznys rozjet v nákupním centru i mimo něj. Jaká investice na ně čeká?
Prodej parfémů Refan je příležitost pro rozjetí nového podnikání nebo k rozšíření nabídky toho již fungujícího. Jaké hledá značka franšízanty?
Franšízovou síť Yves Rocher čeká v letošním roce optimalizace a modernizace. Značka chce ještě více podpořit svůj ekologický přístup.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.