Voňavý byznys
Franšízanti sítě Refan řídí v Polsku zhruba 130 poboček, v nichž si zákazníci mohou koupit parfémy svých oblíbených značek, a to v balení, jejichž velikost si sami zvolí. Značka Refan totiž nabízí rozlévané vůně. A právě takové služby bychom se mohli dočkat i v Česku. Franšíza totiž hledá partnery i u nás. Nabízí příležitost těm, kteří chtějí svou budoucnost spojit s kosmetickým byznysem.
Parfumerie této značky je možné lze otevřít jako obchody nebo ostrůvky v nákupních centrech. Parfémy Refan však mohou být také doplňkovým sortimentem v již zavedených obchodech, které nabízí jiné zboží, například oděvy nebo šperky. Prostě v takových, kam chodí nakupovat zejména ženy. Pokud se franšízant rozhodne investovat do koupi vlastního stánku či ostrůvku a nepůjde cestou pronájmu, je to možné. Franšízor se postará o jeho branding.
Obchodní centra přináší zákazníky
Investice do otevření pobočky, pokud je v nájmu, se pohybuje od 55 tisíc Kč. Celková výše finančního vkladu závisí na velikosti pobočky a rozsahu první objednávky parfémů. Samozřejmě, pokud se rozhodne pro již zmíněnou koupi stánku či ostrůvku, bude potřeba do začátku více financí. Následně pak na franšízanty nečekají žádné franšízové poplatky. Nedílnou součástí spolupráce s majiteli franšízové značky je pomoc ve fázi přípravy a otevření jednotlivých prodejen. Vedení konceptu na tento proces pečlivě dohlíží. Zástupce centrály je tak přítomen u každé nově otevírané pobočky a fyzicky se zapojí do příprav.
Refan se zaměřuje na rozvoj ve městech s více než 10 000 obyvateli. Obchody s parfémy na domácím polském trhu najdou zákazníci jak v ulicích, tak v nákupních centrech. „Obchodní centra jsou velmi dobrým místem pro naše pobočky. Právě sem totiž stále přichází největší počet zákazníků bez ohledu na počasí, ať už je horko nebo prší,“ popisuje zkušenosti z polského trhu Jarosław Wójcicki, který má rozvoj franšízové sítě Refan na starosti, s tím, že s návratem investice mohou franšízanti počítat v horizontu osmi měsíců.
Každá parfumerie Refan by měla mít ve svém sortimentu minimálně 60 vůní. Zkušenosti franšízora však ukazují, že ideálně by jim mělo být více, něco mezi 80 a 90. Každé dva měsíce pak franšízor svým franšízantům a následně i jejich zákazníkům představuje nové produkty.

PŘEČTI ČLÁNKY

Zahraniční značky mají stále zájem expandovat do Česka. Jejich chuť ukousnout si alespoň kousek z koláče českých zákazníků nezkazila ani pandemie.
„Franšízantům jsme v době „covidové“ pomohli i finančně," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Síť parfumerií Refan má na domácím trhu na 130 poboček. Podaří se jí uspět díky franšízovým licencím i u nás?
Nové projekty a výzvy i meziroční růst. Takový byl loňský rok pro Yves Rocher. Co na spolupráci s touto kosmetickou značkou franšízanty láká?
Hybridní auta a hybridní pohon. Témata, o kterých se dnes často hovoří. Co však hybridní laky na nehty? Obchody s nimi chce na trh přivést franšíza Semilac.
Nejčtenější

Známá síť pizzerií nabízí licence. Franšízanti, kteří otevřou pobočku do konce roku 2021 získají část investice zpět.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Školení je jednou z nejdůležitějších součástí franšízového balíčku. Noví franšízanti by se díky němu měli naučit, jak úspěšně podnikat pod zavedenou značkou.
Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
Franchisingová smlouva je základem, na kterém je postaven vztah mezi franchisorem a franchisantem.