Spolupráce s licencí i bez
Franšíza Business for Breakfast (BforB) funguje na českém trhu již 11 let. Spolupracuje se šesti franšízovými partnery a čtyřmi manažery klubů a společně se starají o více než 30 podnikatelských klubů v různých regionech České republiky. Aktuálně se zájemcům o podnikání s BforB otevřela možnost spolupráce v Praze, Hradci Králové a Ostravě. A nemusí jít nutně jen o franšízanty, kteří se o budování podnikatelských klubů v těchto oblastech postarají. Příležitost realizovat se v rámci tohoto konceptu totiž nenabízí jeho vedení jen zájemcům o franšízové licence.
Šanci stát se součástí komunity BforB a „pořídit“ si vedlejší byznys mají i stávající podnikatelé, kteří by chtěli v rámci své firmy založit a organizovat setkání podnikatelského klubu BforB jako jeho manažeři. „Koncept BforB nabízí stávajícím podnikatelům možnost využít nový obchodní nástroj pro jejich podnikání, a to bez nutnosti zakoupení franšízové licence. Na osobní úrovni a díky osobním vazbám. Díky pravidelným klubovým setkáním, na kterých se setkávají členové klubu, kteří si vodí své hosty, mohou ze svého okruhu kontaktů získat mnohonásobně víc, než by se jim podařilo běžnými praktikami obchodních strategií, či online modelů,“ vysvětluje zakladatelka Business for Breakfast Česká republika Kamila Zárychtová s tím, že zároveň se tato aktivita stane zdrojem dalšího příjmu, zejména nových zakázek, obchodních příležitostí, důležitých obchodních propojení a péči o stávající databázi kontaktů na osobní úrovni.
Stále však samozřejmě platí, že síť se chce na tuzemském trhu rozšiřovat i díky franšízovým partnerům, kteří by podnikatelské kluby rozšířili ve svém regionu. „Aktuálně se nám rýsuje uzavření franšízové spolupráce v Plzni a na tu se obzvlášť těším. Půjde o spolupráci s místní zavedenou firmou, která má jasný plán, jak BforB v Plzni bude fungovat a pro koho. Velice se na to těším,“ říká master-franšízantka BforB pro Českou republiku.
Zkušenosti z jara
Aktuální situace kolem pandemie klasickému fungování podnikatelských klubů příliš nenahrává. A uvědomuje si to i vedení sítě. Teoreticky jejich aktivity omezeny nejsou, ale velký dopad na organizaci podnikatelských snídaní BforB má zákaz činností restaurací a také omezení fungování těch hotelových, které mohou být k dispozici jen ubytovaným hostům. „Spousta lidí se navíc bojí setkávání kvůli tomu, že je někdo vytrasuje a budou muset do karantény, ač zdraví a bez příznaků,“ doplňuje Zárychtová s tím, že málokdo si může dovolit být doma, když mu nic není za normálního režimu, natož teď, kdy mnozí podnikatelé musí napnout svoje síly.
Také proto bylo v BforB vše připraveno na plynulý přechod do online fungování, členové si to vyzkoušeli už na jaře. V současné době, kdy není možné osobní setkávání, se nemusí členové bát, že o pravidelné snídaně přijdou. To dává určitou jistotu i franšízantům, kteří mohou dále podnikat bez přílišných ztrát. Jak Kamila Zárychtová říká, hlavní je, zůstat v kontaktu, podpořit se, pomoci si a připravit se na rozvolnění omezení. Právě po rozvolnění bude totiž potřeba usilovně pracovat na restartu podnikání.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
S franšízovou sítí Business for Breakfast se Regina Vondrová setkala před sedmi lety. Co ji přimělo stát se její součástí a rozjet vlastní podnikání?
Rok 2021 osobnímu setkávání příliš nepřál. I přesto si ale podnikatelé v Business for Breakfast zprostředkovali zakázky v hodnotě 64,8 milionu Kč.
Centrála franšízové sítě Business for Breakfast založila první online podnikatelský klub. Jak z toho mohou těžit franšízanti?
Vládní nařízení omezují fungování konceptu Business for Breakfast již přes rok. Nyní vzniká první online networkingový klub. V budoucnu se zapojí i franšízanti.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?