Franšíza jako řešení krize?
Koronavirová krize výrazně poznamenala již tak několik let klesající tržby amerického módního řetězce GAP. V důsledku toho se vedení značky rozhodlo k razantnímu kroku, a to uzavřít své pobočky hned v několika evropských zemích. Obchody ve Velké Británii, Irsku, Francii a Itálii by své dveře zákazníkům mohly zavřít v průběhu léta 2021. O práci by tak přišli tisíce jejich zaměstnanců.
V současné době americké vedení přemýšlí, zda v těchto zemích přejít na franšízový model spolupráce, které již v některých státech pro svůj rozvoj využívá. Na konci letošního července měla značka GAP v Evropě 129 vlastních prodejen a zhruba 400 franšízových. „Vydat se cestou franšízy by pro tuto celosvětově známou značku mohlo znamenat určité východisko z krize. Faktem totiž je, že řešit rozvoj na evropských trzích ze zámoří, zvláště v situaci, ve které se momentálně vlivem pandemie COVID-19 nacházíme, vyžaduje opravdu velkou péči. Přeci jen podnikat na zahraničních trzích chce dokonalou znalost tamního prostředí, nákupních zvyklostí, a hlavně umění reagovat na změny, které přichází. A právě s tím by mohli pomoci master-franšízoví či franšízoví partneři pomoci,“ říká Marek Halfar, ředitel poradenské společnosti PROFIT system franchise services.
Otázkou je, zda toto rozhodnutí nepřichází pro americkou značku pozdě. Tržby na zmíněných trzích jí totiž klesají již několik let a koronavirová krize může být „jen“ onou pověstnou poslední ranou. Ještě před pandemií totiž společnost GAP bojovala o oživení poté, co po několik let ztrácela mladší zákazníky, kteří začali přecházet k levnějším módním značkám jako jsou Zara, H&M nebo Forever 21. „Také zákazníci a jejich nákupní zvyklosti budou muset být brány v potaz při přípravě budoucí franšízové nabídky. Navíc je otázkou, jak přistoupit k cenové politice. Evropa je dopadem nejrůznějších opatření přijatých v souvislosti s bojem proti šíření koronaviru opravdu výrazně poznamenána. Ekonomiky států padají a snižovat se bude i koupěschopnost obyvatel – řada lidí ztratí práci, podnikatelé budou muset restartovat svůj byznys, chuť utrácet bude jistě menší. A na to musí majitelé značky také myslet,“ upozorňuje Marek Halfar s tím, že na druhou stranu bude pro někoho skvělou příležitostí rozvíjet svůj byznys pod hlavičkou zavedené značky s více než 50letou historií.
V České republice a na Slovensku se stala partnerem pro distribuci společnost CS Retail 1969, s.r.o., patřící do skupiny C.S. Apparel Group a.s., která zastupuje také americkou značku Under Amour.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Esotiq funguje na základě depozitního modelu, takže franšízantům nevznikají náklady na skladování zboží, "říká Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Rodiče malých dětí jsou velmi loajální zákazníci. Najdou-li značku oblečení, která jim vyhovuje, jsou jí věrní. Sází na to i franšíza Coccodrillo.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Jedinečnost z druhé ruky
Oblečení ze second handu je vždy jedinečné. Není to jako když všichni nakupují v jednom obchodě a pak má každý to stejné oblečení. Já má ráda second hand...
Malá velikost, velký zákazník
Nabízím k převzetí franchisovou prodejnu 5.10.15. Více informací na tel. 607 975 186
Oblečení s vlastním stylem
Zdravím .poraďte jak otevřít svůj obchod cipo baxx
MZGZ neúčtuje
Příspěvek byl smazán vzhledem k reklamnímu sdělení. Redakce Franchising.cz
Jak kontaktovat poskytovatele franchisingu
Zdravím,rád bych se zeptal, jak vlastně předání mého kontaktu poskytovali franchisigu probíhá. Měl bych zájem o konkrétního poskytovatele a dozvěděl se bližší...
Luxus z jihu
lidicky krasny e shop www.hgmbizuterie.cz
Z Loun do Karlových Varů
I would like to ask you, when are you plannnig to open your new shop in Karlovy Vary. It will be take place this year? Thanks you for your answer.
Láska, vášeň i peníze
Tento koncept se mi velmi líbí a přeji Vám hodně zdaru při Vaši práci.Bc.Martina Mikšíková www.zdravetelozdravyduch.webnode.cz