Blízko zákazníkům/ / Budovat vztah se svými zákazníky se franšízantům Coccodrillo daří v malých i velkých městech. Vše závisí na jejich aktivitě, přístupu, schopnosti a ochotě svým zákazníkům poradit a poznat je.
pondělí
14.12.2020
Nové pobočky v Česku i na Slovensku. Takový byl rok 2020 pro značku Coccodrillo. Franšízantům pomohli loajální zákazníci.
 

Ačkoli opatření přijatá v souvislosti s bojem proti šíření onemocnění COVID-19 uzavřela v letošním roce pobočky tohoto konceptu hned dvakrát, dá se říci, že značka dětského oblečení Coccodrillo má za sebou úspěšný rok. Na tuzemském trhu se její síť rozrostla o novou prodejnu, jež vznikla přeměnou z obchodu konkurenční značky, která ukončila své aktivity u nás. Zákazníci ji mohou najít v severomoravském Bruntále. Ještě dynamičtěji se Coccodrillu dařilo růst na sousedním slovenském trhu, kde během letoška otevřelo své dveře zákazníkům 6 nových franšízových provozoven.

Ze zájmu o franšízové licence lze vyčíst, že zastoupení této módní značky zaměřené na děti se bude i v následujícím roce v Česku i na Slovensku zvětšovat. Jak však prozrazuje Renata Kubáňová, franšízová manažerka Coccodrillo, která má na starosti český a slovenský trh, zcela konkrétní plány ohledně expanze nejsou. Na základě zkušeností z letoška je jasné, že ani v příštím roce nebude jednoduché přesně plánovat. Otevírat nové obchody jsou však připraveni.

Loajalita jako klíč k úspěchu

„Velmi nás těší, že se stále ozývají noví a noví uchazeči o podnikání pod naší značkou. Jako jednu z jejich motivací, kromě chuti podnikat pod zavedenou a kvalitní značkou, vidím to, že u Coccodrilla není nutné investovat vysoké částky do nákupu zboží. Zaplatí tedy kauci za zboží a následně jim je vyplacena provize za prodej zboží. Nemají tak „utopené“ finance v zásobách a přeplněné sklady neprodaným zbožím,“ vysvětluje Renata Kubáňová s tím, že neprodané zboží od nich centrála po uplynutí sezóny převezme a zásobí ho novou kolekcí. Ta se klasicky objevuje dvakrát do roka a zákazníky je netrpělivě očekávána.

Právě věrní zákazníci a jejich vztah s majiteli jednotlivých franšízových prodejen jsou možná jedním z důvodů, proč ani přes výrazné omezení, v podstatě znemožnění, fungování nemusel žádný z franšízantů svůj obchod zavřít. Zákazníci Coccodrillo jsou totiž dle vyjádření Renaty Kubáňové opravdu loajální a ukázalo se to jak na jaře, tak i při 2. vlně vládních opatření. „Řada našich franšízantů mohla vyřizovat například telefonické nebo e-mailové objednávky a „prodávat“ předem objednané zboží tzv. z okénka. I toho zákazníci využívali. Mnoho z nich ale počkalo, až se jim dveře obchodů otevřou, za což jsme velmi rádi. Vážíme si toho, že vydrželi a nenakoupili si zboží z e-shopů, ale od „svých obchodníků,“ říká Renata Kubáňová.

Majitelé poboček Coccodrillo v době krize využili i nabízené podpory ze strany státu. Kromě ošetřovného, „Pětadvacítky“ pro OSVČ žádali někteří i o pomoc v rámci vládních programů Antivirus (na podporu zaměstnanců) či COVID Nájemné. U posledně jmenovaného jim jistě velmi pomohly dobré vztahy s pronajímateli prostor pro jejich obchody, včetně obchodních center, kteří byli ochotni slevit na nájemném tak, aby franšízanti měli na podporu v rámci tohoto programu nárok. Potvrdil se tak trend, o kterém Renata Kubáňová již před časem mluvila. Tím je zájem ze strany malých i velkých obchodních center mít značku Coccodrillo mezi svými nájemci.


Podnikání s partnerem v zádech / Celkové ztráty, které tržby obchodů utrpěly v důsledku uzavření, ještě nejsou zcela vyčísleny. Jisté však je, že nějaké budou, ačkoli například jarní ztráty z poloviny dohnaly prodeje v průběhu května a června. Dobrou zprávou je, že žádný z franšízantů nemusel své podnikání pod značkou Coccodrillo ukončit.