Podnikání na tělo
Že skončí jako podnikatelka v módní branži si Michaela během svých studií rozhodně neplánovala. Zajímal ji totiž zcela jiný obor, na hony vzdálený od spodního prádla. Původně totiž úspěšně vystudovala chemickou průmyslovou školu, odmaturovala jako nejlepší z ročníku. Dalo by se tedy očekávat, že její další kroky povedou na vysokou školu s tímto zaměřením. Ale nestalo se tak.
Sice si podala přihlášku na tehdejší Vysokou školu chemických technologií, z politických důvodů však nebyla přijata. Bavíme se totiž o době před rokem 1989. Nastoupila tedy jako laborantka do potravinářské laboratoře. „V roce 1985 se mi narodil první syn, o pět let později druhý. Mezi mateřskými jsem dokonce dva roky pracovala jako vedoucí školní jídelny. Zvrat přišel v roce 1992, kdy jsem se rozvedla a musela jsem rychle začít pracovat, abych se s dětmi uživila,“ vzpomíná Míša Vlčková.
A právě tato situace nasměrovala Míšiny kroky k podnikání, které ji již dříve lákalo. O tom, že se jejím „osudem“ stane spodní prádlo, rozhodla do jisté míry náhoda. Jako správný začínající podnikatel hledala díru na trhu, kterou by svým byznysem zaplnila. A našla ji v sortimentu, který sama také řešila. „Nemohla jsem na sebe nikdy sehnat tu správnou podprsenku a věděla jsem, že podobný problém u nás řešila řada žen, někdy stejně jako já – přešíváním nepadnoucích podprsenek,“ vysvětluje výběr zaměření svého podnikání zakladatelka společnosti La Marque.
Firma jako lék
O tom, že její volba byla šťastná, svědčí i nabídka na zastupování na trhu ze strany francouzské značky Maison Lejaby. V roce 1993 tak Michaela založila svou společnost La Marque a otevřela prodejnu. „Zákaznický servis a velký výběr, to je to, co umožnilo firmě rychle růst. Pravdou totiž je, že od samého začátku jsem trvala na tom, abychom zákaznicím dobře poradili se správnou velikostí, což v mých začátcích nebylo vůbec běžné. A zákaznice to ocenily,“ říká Michaela Vlčková, která se, povzbuzena zájmem klientek, vrhla do rozšiřování sortimentu o další kvalitní značky, které svou nabídkou míří na ženy všech typů postav.
Vlastní podnikání Míše pomohlo i v době, kdy vážně onemocněla. Jak sama říká, nemoc ji naučila, že se o sebe a své syny musí umět postarat sama, zejména po té materiální stránce. Právě v tom jí nejvíce pomohla její firma. Po roce pracovní neschopnosti totiž skončila v invalidním důchodu, z něhož by rozhodně nebyla schopná svou rodinu uživit. Práce ji pak také odváděla od problémů, kterým čelila. Musela se totiž soustředit na byznys.
Svou firmu sama řídila do roku 2018. Právě v tomto roce se totiž objevil investor, který o její společnost projevil zájem. Dohodla se s ním a prodala mu ji. Firmu však zcela neopustila. Dodnes v ní působí na pozici ředitelky. Využívá tak i nadále všeho, co se za svou podnikatelskou kariéru naučila, a předává to dál.
A jakou radu má Michaela Vlčková pro všechny začínající podnikatele? „Pokud chcete podnikat, je nutné začít od začátku. Jen tak můžete být svým zaměstnancům dobrým lídrem a ukázat jim, jak mají svoji práci dělat dobře. Pokud je tedy vaším snem například otevřít si vlastní obchod se spodním prádlem, začněte za pultem jako prodavačka,“ radí úspěšná podnikatelka a nynější ředitelka společnosti La Marque.

PŘEČTI ČLÁNKY

Právě to je heslo Papírny Moudrý, jejíž příběh „továrny na mucholapky“ začal v roce 1991 a dnes dováží mucholapky do 50 zemí světa.
Jaké byly začátky před 20 lety a jak se podniká dnes prozradila Hana Raková, jedna ze zakladatelů laserové estetické dermatologie v České republice a majitelka kliniky Esthé.
Podnikání v oblasti gastronomie láká stále spoustu lidí. Ne všichni však touží po otevření klasické restaurace. Chtějí se vydat cestou bistra nebo kantýny.
Cestovatelský vyhledávač Kiwi.com patří po více než 5 letech mezi 10 největších prodejců letenek na světě. Lze jeho úspěch napodobit? Vyplatí se dnes ještě začít podnikat v cestovním ruchu? Poradíme, jak bojovat s rostoucí konkurencí.
Trend zdravého stravování každým dnem sílí nejen v České republice. Prozradíme vám, co je vůbec nejnáročnější při podnikání v této oblasti, a co všechno je třeba zařídit před startem.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI