Blíž k zákazníkům během lockdownu
Loňský rok byl pro franšízový koncept Yves Rocher z důvodu pandemie a všech omezení maloobchodu náročný. Důležité tak bylo i v době uzavření obchodů udržovat kontakt se zákazníky, což se podle vedení konceptu díky silné komunikaci a marketingovým nástrojům podařilo. „Zavedením služby Klikni a vyzvedni ve vybraných obchodech, stejně tak donáškovou službou jsme se ještě více přiblížili našim zákazníkům během doby, po kterou nemohli navštívit naše obchody,“ říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Podporu v těchto nelehkých časech potřebovali i samotní majitelé franšízových prodejen této kosmetické značky. V první řadě jim franšízor pomohl finančně, a to například prostřednictvím odpuštění platby měsíčního nájmu či odložením plateb faktur za zboží. Cílem těchto kroků bylo, aby cash flow franšízantů bylo schopné dostát závazkům od dalších dodavatelů služeb. Mimo finanční rámec realizoval franšízor se svými franšízanty dvoutýdenní pravidelná online setkání, během nichž sdíleli aktuální informace z oblasti práva nebo dotačních programů. Ani to však samozřejmě nezabránilo určitým ztrátám. „Finanční dopad komentovat nebudu. Nicméně, v obecné rovině se dá říct, že bez pomoci mateřské firmy by byla situace značně složitější,“ připouští Miroslav Kubricht.
Plány pro letošní rok jsou jasné. Vedení sítě na českém, slovenském a maďarském trhu se chce během letoška zaměřit na její optimalizaci a modernizaci. Všechny obchody budou vybaveny LED světly, aby značka Yves Rocher ještě více podpořila svůj ekologický přístup. I nadále se bude také věnovat propojování offline světa kamenných obchodů se světem onlinu. A mimo hru není ani rozšiřování sítě, společnost totiž zaznamenala zvýšený nárůst o franšízové licence.
Obchod na očích / Prodejny Yves Rocher mohou vznikat i v menších městech, a to těch s více jak 50 tisíci obyvateli na frekventovaných místech v centru měst, na pěší zóně či v nákupním centru. PŘEČTI ČLÁNKY
Péče, která přináší zisk
/21.07.2025
„Díky silné databázi zákazníků umíme generovat návštěvnost do obchodů. Marketing zajišťujeme centrálně, franšízant na to není sám," říká retail director Yves Rocher Jérôme Poussin.
Franšízová síť Yves Rocher patří k nejstarším konceptům na našem trhu. Jak franšízor pracuje na udržení pozice na trhu a co nabízí franšízantům?
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
„Franšízantům jsme v době „covidové“ pomohli i finančně," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nařízení vlády budou ještě nějakou chvíli ovlivňovat byznys v Česku. Franšízy tak hledají nové cesty k zákazníkům. Mohou se jim hodit i do budoucna?
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Franšízing v České republice (dříve Československu) začal rozvíjet po roce 1989 společně s hospodářskými a politickými změnami v zemi.
Známý chorvatský fast-casual řetězec Koykan hledá franšízanty s vášní pro světovou gastronomii. Po otevření dvou pražských restaurací chce expandovat i do krajských měst.