Expanze na západ i jih Čech

Zisk v malém i velkém městě / Prodejny značky Uzenářství Chodura u nás najdeme jak ve velkých, tak i menších městech. Jejich úspěšnost nezávisí na tom, v jak velkém městě se nachází, ale spíše ji ovlivňuje jejich umístění.
Středa
16.06.2021
Plány, které si franšízová síť Uzenářství Chodura pro letošní rok nastavila, se daří plnit. Na začátku června zahájila provoz nová prodejna v Plzni a další je ve výstavbě.
 

Novou franšízovou pobočku, kterou najdou zákazníci v Plzni, je prvním obchodem této značky v západočeské metropoli. Podle Hany Zapletalové, franšízové manažerky společnosti Beskyd Gastro a.s., má nový plzeňský franšízant Juraj Sukeník v plánu otevřít další prodejny v tomto regionu. Tuto ambici franšízor vítá. „Náš nový franšízant má sice zkušenosti s franšízou v jiném oboru, ale je obchodník a rozhodně mu nechybí nadšení a zapálení pro věc, které jsou nejdůležitějším hnacím motorem podnikání. Vzhledem k tomu, že věnoval velké úsilí při výběru personálu, našel pro rozjezd nové prodejny výborný pracovní tým. Všichni zaměstnanci, které přijal, jsou z oboru, a tak bude rozjezd prodejny o to jednodušší,“ doplňuje Hana Zapletalová.

V současné době tak na tuzemském trhu funguje 22 poboček Uzenářství Chodura, z nichž 8 je v rukách franšízových partnerů. Síť by však měla i nadále růst, a to nejen zásluhou nového franšízanta na západě Čech. Na prodejnu této značky se mohou těšit zákazníci i v jihočeských Volarech, kde je prodejna ve fázi finalizace výstavby. Tuto pobočku, která bude součástí obchodního centra Penny Market, bude franšízor provozovat jako vlastní.

Efektivní provoz jako klíč k úspěchu

Kromě expanze se chce však vedení společnosti věnovat také rozvoji svých stávajících prodejen, zejména pak zefektivnění jejich provozů tak, aby výsledkem bylo zvýšení tržeb, snížení nákladů a zefektivnění práce zaměstnanců. To vše za dodržení přísných hygienických opatření, která stále kvůli pandemii COVID-19 v Česku přetrvávají.

Fungování obchodů jako takových nebylo vládními opatřeními zasaženo ve smyslu přerušení jejich provozu. „Měli jsme to štěstí, že všechny naše i franšízové prodejny zůstaly po celou dobu otevřeny. Nicméně zabezpečení provozu v podmínkách zvýšených hygienických opatření dle nařízení vlády ČR bylo velmi náročné, a to i po finanční stránce,“ vysvětluje Hana Zapletalová s tím, že provoz prodejen se po celou dobu covidových opatření nejvíce potýkal s nedostatkem personálu. Na prodejnách totiž pracuje drtivá většina žen, a tak i síť Uzenářství Chodura zasáhla doba, kdy se museli rodiče postarat o své děti, které nechodily do škol a občas to bylo náročné skloubit s prací a museli zůstávat doma s dětmi.

Po celou dobu pandemie se franšízor pro všechny snažil monitorovat vládní nařízení a usnadnit orientaci v množství předpisů. Svým franšízantům snížil či úplně upustil od placení franšízových poplatků s ohledem na výrazně vyšší náklady v oblasti dodržování hygienických opatření.


Investice do franšízy / Vlastní prodejna Uzenářství Chodura přijde franšízanta na cca 1- 2,5 mil. Kč dle velikosti a stavu prostor. Licenční poplatek je 300 tisíc Kč.