Franšízant v terénu
Jak sám říká, byla to zejména služba, kterou pobočky Extéria Market svým klientům nabízí. Pravdou totiž je, že bezpečnost a ochrana zdraví při práci (BOZP) a požární ochrana (PO) je něco, co musí řešit každá firma i každý živnostník. Klientela, na kterou mohou franšízanti této sítě zaměřit svou pozornost je tedy opravdu široká.
Před vstupem do franšízy neměl Miroslav Beneš, který svůj Extéria Market vybudoval v Opavě, s prací v tomto oboru žádnou zkušenost. Díky propracovanému školicímu systému Extéria Akademie se mu však podařilo si osvojit všechny dovednosti potřebné k úspěšnému vedení franšízové pobočky. Stejně tak se v začátcích svého podnikání s franšízou mohl opřít o podporu ze strany franšízora.
„Začátky byly především o prvotním rozhodnutí a zajištění kapitálu a technického vybavení jako počítače a tiskárna. Vše ostatní pro mě centrála realizovala na klíč. Nápomocna mi byla i při náboru a zaškolení spolupracovníků do týmu,“ vzpomíná na dobu před zhruba 10 měsíci opavský franšízant. V současné době má kolem sebe stabilní tým složený z asistentky a obchodních manažerů.
V kontaktu s trhem
Sám se jako franšízant stará o bezproblémový chod pobočky, jehož součástí jsou i pravidelné porady s týmem. Zároveň funguje i jako obchodní manažer, kdy vyjíždí za svými klienty. To by ostatně doporučil i těm, kteří o vstupu do franšízové sítě teprve uvažují. „Franšízant by se měl zapojit do chodu pobočky a také se nebát vyjít do terénu. Jen tak neztratí vazbu s trhem a bude vědět, co vše obsahuje práce jeho obchodních manažerů,“ vysvětluje Miroslav Beneš, jehož dalším cílem je rozšiřovat svůj tým a expandovat do dalších regionů.
Nic na jeho plánech nezměnila ani pandemie. Ta výrazně neovlivnila ani jeho podnikání. Jak sám říká, zájem o služby jeho kanceláře byl v době nejsilnějších restrikcích stejný jako před ní. Trochu se však změnila poptávka po službách. Podnikatelé totiž začali mít větší povědomí o pojmu hygiena a o nutnosti ji na pracovištích důkladně zabezpečit a řešit, s čímž franšízanti Extéria Market včetně Miroslava Beneše svým klientům umí pomoci.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Franšízová obchodní síť Extéria Market se stará o BOZP, požární ochranu a další zákonné povinnosti klientů. Firmy, které je nemají splněné, jsou příležitostí k růstu na trhu.
„V nejbližších dvou letech chystáme otevřít až 10 nových franšízových poboček Extéria Market. Na řadě je i vstup na nový trh," prozrazuje zakladatel sítě Miloslav Ramach.
Franšízanti Extéria se nemusí obávat nedostatku práce, mají ji i díky legislativním pravidlům. Na jaké klienty cílí?
„Nároky na dodržování bezpečnosti práce a hygienických předpisů vlivem pandemie vzrostly. Franšízanti z toho těží,“ říká ředitelka sítě Extéria Market Lucie Šimíková.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.