Zisk díky úsporám klientů
Jak byste nám franšízový koncept ERA představil?
Již téměř 30 let je Expense Reduction Analysts globální obchodní poradenskou společností, která nabízí strategické poradenství a praktické metody, které optimalizují provozní výdaje klientů. Naše 750členná síť je plná samostatných odborníků s širokou škálou odborných znalostí získaných během dlouhé kariéry ve vyšším managementu a tyto odborné znalosti využíváme k tomu, abychom podnikům radili, jak zefektivnit své náklady. Poskytujeme služby z nejrůznějších oblastí, pomáháme firmám s výběrovými řízeními, zlepšováním interních postupů, řízením dodavatelských vztahů a integrací a identifikací nových zákazníků. Franšízanti mohou využít tento tržní potenciál ke svému vlastnímu podnikání tím, že se připojí k naší síti franšízových partnerů a přijmou náš osvědčený obchodní model. Tím se eliminuje značná část rizik spojených se zahájením nového podnikání. Nabyvatelé franšízy se mohou stát důvěryhodnými konzultanty a pomoci podnikům uspět využitím svých znalostí a zkušeností.
Kdo jsou nejčastější klienti ERA?
Vzhledem k šíři odborných znalostí v rámci ERA jsme v průběhu let spolupracovali se všemi typy podniků – od malých rodinných firem až po velké globální korporace. Svou pozornost primárně zaměřujeme na podporu podniků definovaných jako malé až střední podniky, přičemž většina naší klientské základny má obrat mezi 10 až 100 milionů eur.
Jaký dopad měla na váš byznys pandemie?
V současné době na světě asi neexistuje firma, která by nebyla nějakým způsobem pandemií COVID-19 zasažena. V důsledku toho snad nikdy nebyl větší tlak nejen na úspory, ale také na řešení problémů souvisejících s narušením dodavatelských řetězců. Naši konzultanti tak momentálně velmi usilovně pracují na tom, aby zajistili, že jejich klienti budou schopni mít dostatek všeho, co potřebují k výkonu své práce a udržení se v podnikání. Vzhledem k tomu, že obchodní model Expense Reduction Analysts je postaven na spolupráci a tom, že sídlíme ve 45 zemích, znamená to, že již máme zavedené systémy, které nám v našem současném globálním klimatu umožňují vykonávat naši práci jen s malým narušením. Výsledkem toho je, že jsme i nadále schopní spolupracovat s našimi klienty a pomáhat jim získávat hluboký vhled do jejich podnikání, aby mohli činit informovaná rozhodnutí o svém byznysu.
Kdo je vhodným kandidátem na franšízanta ERA?
Ideální uchazeč by měl mít minimálně 10 let odborné praxe. Velkou výhodou je, pokud má kandidát zkušenosti v oblasti prodeje, poradenství, rozvoje podnikání, financí nebo analytiky. Potenciální franšízant by samozřejmě neměl mít problém s komunikací s vrcholovými manažery firem, stejně tak by měl být dobrý v řešení problémů. Hledáme také jedince, kteří jsou silnými komunikátory, vyjednavači, kteří myslí analyticky. Hledáme také lidi s podnikatelským duchem, kteří dokážou řídit svůj vlastní čas a jsou vynikajícími týmovými hráči.
Co mohou franšízanti očekávat z hlediska podpory od ERA?
Každý franšízový partner, který se k našemu konceptu připojí, těží z řady programů, které každému partnerovi pomohou vybudovat jeho podnikání správným tempem. Ty zahrnují například globální školicí programy, individuální koučink, specializovanou podporu a mentoring v terénu nebo přístup k IT systémům na míru s 24hodinovou podporou. Samozřejmě pak mohou těžit ze spolupráce v síti s více jak 750 konzultantů. Tato kombinace školení, podpory a spolupráce znamená, že franšízanti budou mít vše, co potřebují k vybudování vlastního podnikání pod hlavičkou ERA.
Jaké náklady na franšízanty čekají?
Zájemce o franšízovou licenci ERA za ni zaplatí 29,9 tisíce eur (cca 760,5 tisíce Kč). V průběhu spolupráce pak odvádí měsíční franšízový poplatek ve výši 22 % z čistého příjmu franšízy a také marketingový poplatek ve výši 3 % z měsíčních příjmů. Smlouvu s franšízanty uzavírá ERA na 10 let. Tento poplatek pokrývá první školení a asistenci pro každého franšízanta, stejně jako licenci k provozování poradenské firmy pod značkou Expense Reduction Analysts a přístup k síti specialistů.

PŘEČTI ČLÁNKY

Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
„Chceme zvýšit dosah našich programů a přinést novinky, které podnikatelům usnadní nejen řízení firem, ale i jejich osobní rozvoj,“ říká Šimon Mastný, ředitel franšízy TAB Board.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám představil master-franšízant Filip Cvrček.
TAB Board rozšiřuje své portfolio služeb programem pro strategickou transformaci firmy. Co nyní franšízanti mohou firmám nabízet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.