Restart gastroprovozů díky novému směru

Nové příležitosti / Pandemie COVID-19 přinesla konceptu DietaFit novou skupinu zákazníků. Jeho nabídku tak již nevyhledávají pouze lidé, kteří chtějí upravovat svou váhu.
pondělí
31.01.2022
Nespěchat a franšízové partnery si důkladně prověřit. Taková je strategie konceptu DietaFit při rozšiřování sítě.
 

Na nezájem ze strany potenciálních franšízantů si značka DietaFit nemůže stěžovat. Bohužel se to nijak výrazně neodráží v její expanzi. Podle majitele konceptu Roberta Šefraného za tím stojí zejména stále přetrvávající obavy podnikatelů z nejistoty rozjíždět v dnešní době době nový byznys. „Dotazy na licence, které dostáváme, nás vedou k neustálému vysvětlování. Nejen toho, jak koncept prakticky funguje, ale hlavně toho, jakou příležitost nabízí,“ vysvětluje Šefraný s tím, že podle nej je právě teď pro mnoho majitelů gastronomických provozů zasažených pandemií vhodný čas ke změně jejich zaměření.

Na trhu je v současné době totiž řada restaurací, bister či dalších gastropodniků, které stojí vlivem pandemie na křižovatce, zda svůj provoz ukončí, či budou pokračovat dál. Přesměrovat zaměření na zdravé stravování pak může být perspektivním krokem.

Noví zákazníci i díky inflaci

To potvrzují i slova Roberta Šefraného. Během dvou let se poptávka po produktech DietaFit výrazně zvýšila a změnili se také její klienti. „Dříve naše služby využívali takřka výhradně lidé, kteří chtěli dosáhnout snížení váhy, případně si upravit jídelníček do zdravější formy. To se změnilo. Během pandemie ale začali využívat naše služby další zákazníci se zájmem o kvalitní jídlo za rozumnou cenu, které jim dodáme přímo domů. A tento trend pokračuje,“ vysvětluje Šefraný s tím, že svůj podíl na tom může mít i neustálé zdražování potravin, se kterým se Česká republika vlivem inflace potýká. To může nahrávat i franšízantům, kteří se budou snažit nabídkou oslovit nové skupiny klientů. Celodenní menu od 250.- Kč, které obsahuje jídlo na celý den, může být pro některé tím pravým lákadlem.

I když je franšíza DietaFit vhodnou příležitostí pro majitele stávajících gastroprovozů, není nutné, aby měl uchazeč o licenci zkušenosti z oblasti gastronomie. Vše potřebné se budoucí franšízant dozví v rámci školení, které absolvuje před spuštěním vlastního provozu. Pro vedení konceptu je předání know-how zásadní. Cílem DietaFit je proto najít kvalitní franšízové partnery.

Cena franšízové licence se odvíjí od velikosti regionu, který bude franšízant v rámci uzavřené smlouvy obsluhovat, a pohybuje se od 100 tisíc do 1 mil. Kč dle rozsahu územní exkluzivity. Pokud má zájemce o franšízu k dispozici již fungující prostory pro gastro provoz, musí počítat s jeho dovybavením. V případě, že chce franšízant převzít zcela novou výrobnu na klíč, činí investice okolo 1 milionu Kč. Návratnost investice se pak pohybuje v horizontu 1 roku až 2 let. 


S nasazením za ziskem / Návratnost své investice může franšízant DietaFit dle franšízora očekávat v horizontu jednoho roku až dvou let. Rozhodující roli v tom hraje jeho aktivita.