Ve franšíze jsem zúročil zkušenosti z řady oborů
Mezinárodní obchod, import a export s vybavením a surovinami pro pekaře a cukráře – to je již 30 let svět, ve kterém se Alexander Stamenov pohybuje. Před zhruba rokem a půl se rozhodl otevřít si vlastní kavárnu, a to aniž by v kavárně či restauraci někdy předtím pracoval. „Vzhledem k tomu, že jsem neměl z oboru gastronomie příliš zkušeností, rozhodl jsem se, že se vydám cestou franšízingu a využiji zkušenosti a znalosti některého z franšízových konceptů,“ popisuje své rozhodnutí majitel kavárenské franšízy. Po porovnání jednotlivých nabídek a pečlivém zvážení se nakonec rozhodl pro značku Coffeeshop Company. Přesvědčil ho zejména fakt, že se liší od jiných kavárenských sítí, které jsou si většinou velmi podobné.
Jak již bylo řečeno, do podnikání s Coffeeshop Company vstoupil Alexander před rokem a půl, tedy v době, kdy se celý svět potýkal s pandemií Covid-19. Čekalo tak na něj těžké období způsobené zejména restrikcemi ze strany tehdejší vlády. Po uvolnění opatření a návratu lidí do gastronomických provozů se však dočkal nárůstu, se kterým při vstupu do franšízové sítě počítal. Samotné zapojení se do sítě pro nového franšízanta nebylo složité, napomohly tomu i bohaté zkušenosti z nejrůznějších oborů. „Nejtěžší bylo implementovat veškeré standardy podle podmínek Coffeeshop Company, zajistit školení pro personál a následně kontrolovat jejich dodržování,“ vysvětluje Alexander Stamenov.
Plány na úspěch
Svého rozhodnutí stát se součástí franšízového konceptu rozhodně nelituje. Hlavní pozitiva takového podnikání totiž vidí zejména v tom, že franšízant získává spolu s licencí recept na provoz kavárny od A do Z a zároveň také široké portfolio produktů, ze kterých se podle receptur připraví rozmanitá škála nápojů a jídel, které jsou u zákazníků oblíbené. Proto by franšízu Coffeeshop Company doporučil dalším, co o pořízení franšízové licence zatím jen uvažují.
„Případným zájemcům o licenci Coffeeshop Company bych doporučil, aby se nebáli zainvestovat. Spolu s licencí totiž získají veškerou podporu vedení sítě. Navíc se stanou součástí konceptu vídeňských kaváren s velmi dlouhou tradicí, které jsou pověstné pohodlím i svým zákaznickým servisem,“ vyjmenovává Stamenov s tím, že noví franšízanti by se ale měli připravit i na tvrdou práci, které na ně čeká. Díky nim se však dočkají spokojených a stálých zákazníků. O tom, že je to pravda, svědčí i fakt, že pražský franšízant chce do budoucna otevřít další kavárnu, a to nejen jednu.
PŘEČTI ČLÁNKY
O licence kaváren Coffeeshop Company je mezi uchazeči o franšízu zájem. I díky nim se tak letos síť poboček rozšíří do dalších lokalit.
Franšízanti Coffeeshop Company si mohou vybrat, jak velkou kavárnu chtějí provozovat. Kolik pak do ní musí investovat?
„Náklady spojené s rebrandingem poboček nikdy nenesou zcela naši franšízanti. Podílíme se na nich i my a pronajímatel prostor,“ říká Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.
Franšízový kavárenský řetězec Coffeeshop Company rozšiřuje své zastoupení na trhu i v době, kdy je situace gastronomických provozů ovlivněna vládními restrikcemi a opatřeními.
Výročí 10 let na českém trhu oslavila rakouská franšízová síť Coffeeshop Company novou kavárnou ve Zlíně. Franšízanty hledá v celé ČR.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Poptávka po konopných produktech roste, stejně tak i zákonné regulace. Jak je na novelu připravena franšízová síť Cbweed?
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30% pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...