Start z Prahy / Pod značkou 360Pizza, za kterou stojí česká potravinářská společnost Crocodille, u nás v současné době fungují čtyři restaurace, všechny v našem hlavním městě. Jednu z nich vlastní Martin Lehocký a Zdeněk Polášek.
pondělí
27.03.2023
Zdeněk Polášek a Martin Lehocký jsou již zkušení franšízanti. Ke dvěma franšízovým pobočkám Bageterie Boulevard přidali i jednu z konceptu 360Pizza.
 

Co Vás přivedlo k myšlence stát se franšízanty sítě 360Pizza?

Zejména pozitivní zkušenost s franšízou konceptu Bageterie Boulevard, kterou provozujeme. Také rozšíření portfolia naší činnosti a samozřejmě další příležitost, jak vybudovat funkční značku, kde bychom jako první z franšízantů mohli otevřít nové provozovny na  atraktivních místech.

Jak dlouho jste již franšízanty tohoto konceptu a jak se vám daří?  

Zdeněk Polášek: Franšízanty konceptu 360Pizzajsme se stali v roce 2019, kdy jsem osobně nastoupil do adaptace na provozovnu v pražských Dejvicích. Naši vlastní provozovnu jsme pak otevřeli v září 2020 v OC Nový Smíchov. Rozjezd však nebyl jednoduchý, v začátcích nás velmi zasáhla pandemie Covid. Nicméně, možná i díky tomu, jsem se více začal podílet na vývoji značky a současně s nasazením ostatních kolegů, se nám daří „360" vylepšovat a posouvat k lepším hospodářským výsledkům. Věříme, že v budoucnu bude tento koncept zajímavá investiční a pracovní příležitost.

Jaké byly vaše pracovní zkušenosti před vstupem do franšízové sítě 360Pizza? Měli jste již zkušenosti s gastronomií?

ZP: Pracoval jsem pro německou firmu se sportovním zbožím, jako head of sales manager pro český trh.  Oba dva jsme s Martinem hráli závodně házenou.

Martin Lehocký: Nyní řídím IT a bezpečnost v jedné české investiční společnosti. Předchozí gastro zkušenost máme pouze s konceptem Bageterie Boulevard, kde budeme otvírat již naši třetí pobočku.

S jakými problémy jste se museli na začátku vašeho franšízového podnikání vypořádat?

ZP: Největším problémem byl jednoznačně Covid a s tím spojená zavřená obchodní centra. Navíc koncept 360Pizza byl na svém začátku a ve vývoji. Postupně docházelo k profilování konceptu, rozšíření sortimentu a nastavení strategie směrování.

Co vnímáte jako hlavní pozitiva podnikání na principu franšízingu? Je pro Vás, že jste součástí franšízové sítě, opravdu ulehčením?

ML: Jednoznačně. Vnímám podporu centrály, která je momentálně plně spojená s Bageterií Boulevard, dále určitě povědomí o značce.

Jakou podporu jste získali od franšízora, když jste s podnikáním pod jejich značkou začínal?

ZP: Kromě franšízové spolupráce, na kterou jsme zvyklí pod značkou Bageterie Boulevard jsme museli téměř na začátku požádat Franšízora o odpuštění hrazení franšízových poplatků. Bylo to způsobeno probíhající pandemií, a bez této pomoci bychom měli velmi ztížené podmínky, abychom provozovnu mohli dále provozovat.

Co byste poradili případným zájemcům o licenci 360Pizza? Proč by do franšízy měli jít? Na co by se měli připravit?

ZP: Budoucím kolegům bych doporučil, ať odhodí strach a nebojí se postavit na vlastní nohy. Vždy budou mít možnost se obrátit na podporu centrály. Důležitá je samozřejmě pracovitost, houževnatost, umět pracovat s lidmi a být připraven občas i zabojovat.

Nemůže být pro někoho problém pravidelný „dozor“ centrály? Jste v kontaktu s dalšími franšízanty?

ML: Pravidelný dozor centrály nebereme jako negativní záležitost. Naopak, spíše je to čas, který konstruktivně věnujeme zlepšení a rádi si necháme poradit např. v provozní efektivnosti.

Poskytovatelem licence 360Pizza je skupina Crocodille, která stojí i za konceptem Bageterie Boulevard. Je pro franšízanty podle Vás dobré propojení obou značek a možnost ucházet se o obě licence?

ZP: Nemyslím si, že propojení obou konceptů je na škodu, jen franšízant musí počítat s provozní náročností. Zejména umět velmi dobře pracovat s personálem. Mít Bageterie Boulevard a 360Pizza má i další výhodu, jelikož Bageterie Boulevard je velký brand a koncepty si mohou navzájem pomoci, jak po finanční stránce, tak v oblasti lidských zdrojů, inovací a systémů.

Jaké máte další plány v rámci vašeho podnikání pod značkou 360Pizza?

ZP: Momentálně máme v plánu otevřít již třetí provozovnu Bageterie Boulevard na Smíchově. Pak bychom rádi věnovali čas vytvoření funkční struktury naší společnosti, která je s vyšším počtem provozoven určitě potřeba, tak abychom měli čas se věnovat dalšímu rozvoji. Co se týče konceptu 360Pizza, tak aktuálně další provozovnu neplánujememe musíme mít čas na rozjetí naší další provozovny BB. 


Finance na start / Počáteční investice, která na zájemce o licenci 360pizza čeká, začíná na 3 milionech Kč. Její konečná výše se odvíjí od lokality pobočky a očekávaného obratu provozovny, s čímž souvisí i požadavky na technologické vybavení.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015