Bezpečnost je byznys na pár kliků
V České republice je nyní přes tři miliony subjektů s IČO. Z toho zhruba třetina zatím nemá vyřešenou otázku BOZP, další nemají v pořádku potřebnou dokumentaci, která je zastaralá nebo nekompletní. Totéž platí o aktualizaci školení personálu. Dá se tedy říct, že téměř tři čtvrtiny trhu nejsou nyní pokryty co se týče BOZP, požární ochrany a životního prostředí tak, jak ukládá současná legislativa. Velké subjekty mají často interní zaměstnance na pozicích bezpečnostního technika (OZO), ale řada malých a středních firem, státních institucí jako jsou školy, zdravotnická zařízení nebo sportovní kluby, potřebují externí řešení této povinnosti. Franšízový koncept nabízí jednoduchý produkt ve formě balíčků, který se uzavírá podobně jako pojištění na pár kliků. Díky tomu se vytváří v pobočkách pasivní příjem.
„Naše nabídka služeb má na trhu velký potenciál. Působíme totiž přímo u klienta a veškerá rizika řešíme na místě, na základě pochopení jejich provozu. Pomůžeme jim nastavit všechno podstatné v oblasti požární ochrany, BOZP, životního prostředí přesně podle potřeb instituce. Samozřejmě proškolíme personál, vypracujeme potřebné směrnice a pokud je potřeba, zastoupíme je také při kontrole,“ vysvětluje za franšízora Petr Štětina.
Franšízová obchodní síť Extéria Market dovede klientům ušetřit nemalé problémy a sankce. „Hlavně rozjezd je práce na plný úvazek, tedy 100 % času franšízanta. Ale u pobočky jako je nyní například Praha, která funguje pět let, má majitel v byznyse schopného partnera a stabilní obchodní tým, je možné uvažovat o založení další pobočky,“ upřesňuje časovou náročnost Ing. Petr Štětina, regionální manažer franšízora. Běžně ale spíše úspěšná franšíza rozšíří tým obchodníků pro nové akvizice. Oblasti, které by nyní rádi pokryli novými franšízanty s týmem obchodníků jsou Opava, Olomouc, Zlín, Hradec Králové, Pardubice, Plzeň a Ústí nad Labem, České Budějovice.
Ve franšízovém podnikání pod značkou Extéria Market se často objevují zkušení obchodníci jako jsou oblastní manažeři, ředitelé a manažeři obchodních týmů z finančního byznysu, který teď ztrácí a Extéria market je vhodnou alternativou. Dále jsou to vrcholoví manažeři z korporací, kteří po letech praxe pro zaměstnavatele potřebují volnější pole působnosti. „Často jsou to lidé nad 40 nebo nad 50 let. V kompetenci každého franšízanta je například to, jak nastaví motivační systémy odměňování. Od franšízora získá pobočka přímé a pak i následné provize, které se nevrací. Má i doporučený kariérní model přerozdělení provizí. Franšízant, ale má tu možnosti motivovat svůj obchodní tým po svém. Obratově se pobočky pohybují kolem 25 milionů ročně,“ uvádí k otázkám ziskovosti Petr Štětina.
Obchodní talent s kontakty má šanci / Pro provozování franšízy stačí obchodní místo na frekventované ulici se dvěma místnostmi. Franšízant by měl znát místní poměry a disponovat kontakty v byznysu. PŘEČTI ČLÁNKY
Franšíza založená na zákonné povinnosti
/27.01.2025
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
„V nejbližších dvou letech chystáme otevřít až 10 nových franšízových poboček Extéria Market. Na řadě je i vstup na nový trh," prozrazuje zakladatel sítě Miloslav Ramach.
Franšízanti Extéria se nemusí obávat nedostatku práce, mají ji i díky legislativním pravidlům. Na jaké klienty cílí?
„Nároky na dodržování bezpečnosti práce a hygienických předpisů vlivem pandemie vzrostly. Franšízanti z toho těží,“ říká ředitelka sítě Extéria Market Lucie Šimíková.
Miroslav Beneš začal s franšízovým konceptem Extéria Market podnikat před necelým rokem. Co ho přivedlo k myšlence stát se franšízantem?
Nejčtenější
Franšíza - co to je?
/09.01.2025
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Síť pánských salónů Royal Barber & Shop hledá nové franšízanty. Pobočku je možné rozjet od 1 milionu korun, převzít zavedenou, nebo do ní vstoupit jako investor.
Zájem o zakládání nových podniků již delší dobu roste. Data ukazují, že čísla převyšují i rekordní loňský rok. Pozornost si získává i trh s franšízami a to nejen u zdejších značek.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?