Vůně úspěchu ve franšízingu
Příběh značky s přírodní italskou kosmetikou začal v italském městečku Lodi. „Začínali jsme před 45 lety s jasnou vizí: respektovat přírodu a pečovat o ni, sbírat její nejlepší plody a přeměňovat je v recepty na krásu,“ představují počáteční motivaci zakladatelé Franco Bergamaschi a jeho manželka Daniela Villa.
Původně malá řemeslná výroba se rozvinula ve velkou mezinárodní společnost. Nyní L´ Erbolario zastupuje 5 500 prodejních míst, z toho 14 v zámoří. Celkově je franšíza zastoupena ve 45 zemích světa a v domácí Itálii její výrobky kupuje přes deset milionů lidí. Kromě e-shopu mohou zákazníci kosmetiku a celý sortiment zboží vyzkoušet a nakoupit ve 192 italských kamenných obchodech. Charakter této kosmetiky je typický jemnými vůněmi a sofistikovanými obaly. V nabídce najdete přes 600 produktů, například cenově příznivé parfémy pro ženy, kosmetiku pro muže, sprchové gely, tělová mléka, tělové krémy, mýdla, svíčky, oleje, krémy na opalování a další.
Protože jsou výrobky této značky na našem trhu již etablované, rozhodla se společnost L´Erbolario nabídnout možnost rozvoje prodejní sítě. Nyní nabízejí spolupráci především formou multi-unit anebo master- franšízového partnera, který by navázal na dosavadní úspěchy a dále rozvíjel tento koncept v regionech České republice. Vítáni jsou však i zájemci o jednotlivé franšízové licence.
„Značka nabízí osvědčený podnikatelský koncept na klíč. Franšízant přináší kapitál pro provoz své prodejny či prodejen, ale stále zůstává samostatným podnikatelem,“ uvádí k charakteru spolupráce Aleš Tulpa, jednatel společnosti AVEX Systems, která značku u nás exkluzivně zastupuje. „Zájemce o franšízovou spolupráci by měl mít dobré znalosti lokálního trhu, především potenciálních zákazníků,“ upřesňuje představy o franšízových partnerech Aleš Tulpa. Vstupní investice do jedné pobočky je podle její velkosti okolo 1,25 milionu korun. Zkušenosti franšízora ukazují, že se investice obvykle vrací zhruba za dva až tři roky.
Přírodní kosmetika s příběhem / Z malé výroby se za 45 let značka L´ Erbolario rozšířila do 45 zemí světa a prodává miliony produktů.
PŘEČTI ČLÁNKY
Nové šance ve franšízíngu
/13.01.2025
Roste počet značek, které míří na náš trh. Které franšízové spolupráce můžete chytit hned na startu?
Franšízová síť Yves Rocher patří k nejstarším konceptům na našem trhu. Jak franšízor pracuje na udržení pozice na trhu a co nabízí franšízantům?
„Přivádíme na náš trh několik úspěšných evropských značek s velkým potenciálem“, říká Ing. Aleš Tulpa ze zastupující společnosti AVEX systems s.r.o.
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Franšízing v České republice (dříve Československu) začal rozvíjet po roce 1989 společně s hospodářskými a politickými změnami v zemi.
Známý chorvatský fast-casual řetězec Koykan hledá franšízanty s vášní pro světovou gastronomii. Po otevření dvou pražských restaurací chce expandovat i do krajských měst.