pondělí
13.01.2025
Roste počet značek, které míří na náš trh. Které franšízové spolupráce můžete chytit hned na startu?
 

V roce 2024 do Česka vstoupilo okolo 50 zahraničních značek, pro něž je Česká republika zajímavým evropským trhem. Západní firmy zde rozšiřují svou působnost jako možnost vstupu dále do zemí bývalého Východního bloku. Pro podnikatelské modely například z Ukrajiny, Polska či Slovenska bývá Česká republika naopak prvním krokem ke vstupu na trh západní. Nejvíce značek už tradičně patřilo do oblasti gastronomie, ale najdou se také zajímavé koncepty v oblasti služeb, vzdělávání a životního stylu. Mnohé z nich na trh vstupují už s propracovaným modelem franšízové spolupráce a další na svůj vstup čekají.

Letošní výzvy nejen pro master-franšízanty

Ve zmíněné gastronomii se u nás chce prosadit síť fastfoodové klasiky fish & chips Harry Ramsden´s. Pro svůj koncept nabízí master-franšízovou spolupráci se značkou, která z Británie přichází se stoletou tradicí výroby a třiceti lety praxe ve franšízíngu.

Master-franšízanta hledá například síť Coptrz z Velké Británie, jejíž činnost spočívá v pronajímání dronů pro komerční i soukromé účely. CST - Centrum Solné terapie ze Slovinska nyní také jedná s několika zájemci o master-licenci. Myšlenka spočívá v propojení relaxace a péče o zdraví, jejich „solné jeskyně“ zapadají do trendu péče o psychickou a fyzickou stránku a prevence mnoha chronických chorob. Podle statistik ekonomických výsledků za poslední rok se velmi dobře daří e-shopům s kosmetikou. V tomto oboru se na domácím trhu pomocí nové master-franšízové spolupráce chce uplatnit italská původně rodinná značka L´Erbolario.

Naprostou novinkou je franšíza, která je zajímavým řešením výstavby rodinných domů. Ze sousedního Polska k nám vstupuje DPE International a hledá master-franšízanta, který se postará o vybudování franšízové sítě, zabývající se stavěním domů na klíč.

Trendem posledních let je také vzdělávání. Státní systém má řadu nedostatků po stránce komplexního rozvoje osobnosti a rodiče tak vyhledávají alternativy. V tomto oboru chce u nás začít působit firma IQ UP! a hledá rovněž master-franšízanta. Zaměřují se na STEM vzdělávání pro děti, kde propojují programování, literaturu a celkový multidisciplinární přístup.

Novinky ze vzdělání, gastronomie i módy

Šanci na inovativní podnikání se zcela novým konceptem mají i ti, kteří z různých důvodů nemají kapacitu nebo zdroje na to stát se master-franšízantem a raději by začali s jednou franšízovou pobočkou. Mezi ty, kteří čekají na vstup na náš trh, patří například evropská módní značka prádla Esotiq s 25letou tradicí, u níž stačí vybavit v souladu s brandem prodejnu, vyškolit personál, nakoupit kolekce a je možné začít podnikat. Podobné nároky má další polská zavedená franšíza Gentleman Barbershop, která poskytuje péči o vousy a vlasy mužů. Na nové franšízanty v České republice je připraveno také Edukido, originální koncept vzdělávacích kurzů a workshopů, využívajících populární stavebnice Lego.

V konkurenčním prostředí gastronomických konceptů se u nás chystají uspět dva franšízoví nováčci. Franšízanta hledá Ministerstvo Sledě a vodky, restaurace s mírně recesistickým pojetím gastronomie doby socialismu. Dařit se jí bude zejména tam, kde je vyšší koncentrace turistů. V oblasti sladkého cateringu u nás hledá franšízanty zavedená slovenská značka ChocoBoss, která z čerstvého ovoce a belgické čokolády dovede vytvořit životaschopný koncept, vhodný i pro začátečníky.


Více informací o rozdílech mezi master-franšízovou, multi-unit nebo franšízovou licencí získáte zde základní pojmy franchisingu.


Gastronomie vede / V gastronomii je nejvíce nových franšíz. Spolupráci nabízí jak zavedené značky s tradicí, tak inovativní koncepty.

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017