Čtvrtek
17.02.2011
Levi´s® hledá franšízanty pro nové vzniklé prodejny Levi´s® Store i multibrandové obchody v ČR a SR.
 

V jedné české písničce se zpívá, že: všechny starosti, problémy a hlouposti za nás vyřeší džínová láska. Je to věta k zamyšlení, každopádně jedno je jisté, není na světě jiného oblečení, které by se dočkalo nesčetných variací, kombinací i názvů. Dokonce se vyrábí spodní prádlo, plavky i ložní povlečení imitující džínsovinu. Jednou z nejznámějších značek džínového oblečení je Levi´s®, jejíž modely jsou součástí šatníku i takových osobností jako Baracka Obamy či Václava Havla.

Historie Levi´s®

Podle zpracovaných dat Reportu o franšízingu v roce 2010, je právě Levi´s® nejstarší značkou působící na franšízovém trhu v České republice. Historie firmy sahá až do roku 1853, kdy Levi Strauss založil v San Francisku svůj první obchod s textilem a galanterií. Během 150 let se značka rozšířila po celém světě. Za svůj obchodní model zvolila ve valné většině zemí právě franšízing.

Franšízová spolupráce

Své obchody buduje značka již 13 let na území České a Slovenské republiky. Na základě franšízového modelu plánuje získat ještě vyšší tržní podíl a rozvíjet přidanou hodnotu firmy všemi směry - zákazník, franšízant, značka. Franšízantům nabízí samostatné podnikání, při kterém se mohou spolehnout na globální silnou značku.

V roce 2010 Levi‘s® zaznamenal oživení maloobchodu v obou zemích. Implementoval nový koncept nábytku, díky němuž získal ocenění za jeden z nejlepších designů v maloobchodu. Otevřel jeden nový Levi´s® Store v Bratislavě a několik multibrandových prodejen v ČR i SR. V současné době provozuje 5 vlastních obchodů, z nichž jsou 2 outlety, a 9 franšízových provozoven, z toho 3 jsou na Slovensku. V ČR a SR spolupracuje se 4 franšízanty, 2 z nich vedou více obchodů. „Franšízanti nás sami oslovují, využíváme komunikačních kanálů FranchisingINFO.cz a publikujeme články v médiích zaměřených na segment B2B,“ potvrzuje aktivity Miroslav Kubricht, country manager a kontaktní osoba pro zájemce o licenci.

Značka se zajímá o celé území ČR a SR, nejvíce o obchodní centra, pasáže i obchodní zóny. „Stále hledáme, není město ani místo, které by bylo již saturováno. V případě obchodních center jsme velice opatrní a pečlivě si je vybíráme, jsou totiž taková, která neprosperují dle našich představ,“ upřesňuje Miroslav Kubricht.

Jak dále Kubricht uvedl, společnost má zájem o spolupráci jak s novými partnery pro obchody Levi´s® Store, tak také se zájemci z řad multibrandových obchodů. Poplatek za licenci činí 300 euro a investice na vybudování pobočky se odvíjí od toho, kde je obchod situován. Ideální velikost obchodu pro Levi‘s® Store se odvíjí od lokality, obvykle se pohybuje v rozmezí 125-150 m2. 25-50 m2 je vhodných vyhradit pro oblečení této značky v případě multibrandových prodejen.