Benzina již má osm franšíz
Domácí síť čerpacích stanic Benzina již v Česku provozuj osm provozoven na základě franchisingu. Podle svého původního plánu by jich mělo být do konce roku 15. „Jednáme s dalšími potenciálními zájemci, jednání jsou v různých fázích vývoje, některé již před dokončením,“ řekla portálu FranchisingINFO.cz Blanka Růžičková, mluvčí Unipetrolu, pod který Benzina patří.
Snaha o posílení
Cílem rozvoje franchisingu je zvýšit odbyt vlastních pohonných hmot a obrat z maloobchodního prodeje. Benzina chce tímto krokem dosáhnout do konce příštího roku růstu tržního podílu z nynějších 14 na 20 procent. Podle Růžičkové rozhoduje při rozhodování o zřízení franchisové stanice několik faktorů. „Důležité je, jak daná stanice zapadá do naší sítě, jak ji doplňuje. Posuzujeme rovněž marketingové aspekty - zejména dosahovanou výtoč (prodeje), konkurenci v dané lokalitě. Kromě toho také náklady na rebranding,“ uvedla.
Inspirace u PKN Orlen?
Podle některých odborníků může sázka Benziny na franchising souviset se změnou jejího majitele. Benzinu totiž společně s Unipetrolem získal polský PKN Orlen, který úspěšně buduje franchisový systém v Polsku. Na začátku loňského prosince navíc oznámil, že bude investovat do obnovy a výstavby nových stanic v Litvě a Lotyšsku, které budou fungovat na principu franchisingu, 200 milionů eur (asi 5 miliard Kč). V zahraničí budují franchisové pobočky například Aral, Shell nebo OMV.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť Husse založila svůj úspěch na dvou faktorech – většina domácností má doma psa nebo kočku. Tím druhým je, že obstarat svou rodinnou “smečku” často nestíháme.
„Primárně míříme do měst s více jak 30 tisíci obyvatel. Nebráníme se ale ani menším městům," říká obchodní manažer Cbweed Riccardo Ghibellini.
Franšíza Cbweed otevřela loni 3 nové prodejny v Praze, další zahájila provoz v únoru. Letos chce vyrazit i do dalších regionů.
Letošní rok je pro franšízovou značku Husse ve znamení stabilizace sítě. Nezapomíná ale ani na expanzi a inovace.
Franšízová síť Cbweed má pobočky zatím jen v Praze. Potenciál však vidí i v dalších větších městech.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem