Zdeněk Pohlreich: Snaha a láska k úspěchu nestačí

Zdeněk Pohlreich je český šéfkuchař, gastronom a moderátor pořadů Ano, šéfe! , Na nože! a Šéf na grilu, které vysílá televize Prima. Zároveň je také podnikatelem, který provozuje restaurace Café Imperial a Divinis Ristorante.
Úterý
16.07.2013
Gastronomie je byznys, ve kterém je šance na úspěch bez dlouholetých zkušeností téměř mizivá, říká šéfkuchař a podnikatel Zdeněk Pohlreich. Sám má mnoho zlušeností i ze zahraničí, takže ví, o čem mluví.
 

Prostřednictvím pořadu Ano, šéfe! pomáháte provozovatelům restaurací, jak pozvednout jejich byznys. S jakým problémem se u těchto podnikatelů nejčastěji setkáváte? Kde dělají nejčastěji chyby?

Velmi často nemají jasný koncept, chybí jim kapitál a nejsou schopni se na svoje aktivity dívat chladnokrevně. Mají pocit, že snaha a láska stačí. Jsou ekonomicky zcela mimo.

Týkají se podle Vás tyto problémy u nás jen podnikání v oblasti gastronomie?

Podle mého názoru ne, mohli bychom udělat podobný pořad kdekoli.

Jak by měl tedy správný podnikatel postupovat, pokud si chce založit vlastní restauraci a hlavně ji i nadále jako úspěšnou řídit?

Hlavně by si měl uvědomit, že se jedná o byznys, kde šance, že to nedopadne dobře je zhruba 90 %. Jde o trh, který je totálně přesycený, s konzumenty, kteří nejsou ochotni platit za kvalitu odpovídající ceny. Jedná se o trh, který nemá žádná smysluplná pravidla a může na něj vstoupit kdokoli a kdykoli. Pokud za sebou podnikatel nemá minimálně 15 let praxe v různých podnicích, měl by si uvědomit, že šance na úspěch je minimální.

Může českému gastronomickému trhu například nějakým způsobem pomoci stát?

Stát jsme my. Pokud máte na mysli naše volené zástupce, považuji to za žertovnou otázku, na gastronomický trh přeci všichni naprosto kašlou. A možná, že je to tak přeci jen lepší. Lidé, kteří v životě nic nedokázali a nemají o podnikání ani potuchy, mohou těžko někomu radit, jak na to, přestože by to měla být jejich samozřejmá povinnost a dokonce za to berou peníze.

Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 03/2013.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017