Kvůli krizi vznikne méně center

Krize zpomalí výstavbu nových center.
Pátek
06.02.2009
Finanční krize se podle odborníků minimálně letos promítne do zpomalení výstavby obchodních center.
 

Letošní rok by se podle odhadů odborníků mělo postavit 110.000 metrů čtverečními nových obchodních ploch. To je podle odborníků velmi slabý výkon s rovnatelný s rokem 2003. „Předpoklad na rok 2010, který je 250.000 metrů čtverečních, je značně vyšší, ale dá se očekávat, že plno projektů bude kvůli současné situaci a možným problémům s financováním odloženo," podotkla Paulína Husová ze společnosti CB Richard Ellis.

Chybějí úvěry

Hlavním problémem je podle developerů především neochota bank půjčovat. Loni bylo například V Česku otevřeno 20 nákupních center a 15 hypermarketů. V závěru roku 2008 ale kvůli finanční krizi již byly první projekty pozastaveny. "Banky zastavily financování desítek projektů," uvedl jednatel analytické společnosti Incoma Research Tomáš Drtina.

Loni jen 60 procent plánu

V roce 2008 se v Česku podle údajů poradenské společnosti Cushman & Wakefield postavilo 60 procent původně plánované plochy nákupních center. Z celkem 250.000 naplánovaných metrů čtverečních ve 14 velkých centrech skutečně otevřelo devět nákupních center s celkovou plochou kolem 150.000 čtverečních metrů. Na rok 2009 pak developeři plánují postavit maloobchodních center ještě méně. Podle studie poradenské firmy CB Richard Ellis je v ČR 1,83 miliónu metrů čtverečních velkých nákupních center. Od roku 2004 se toto číslo téměř zdvojnásobilo. Rok 2008 byl v historii třetí nejsilnější z pohledu celkově dokončených ploch.


Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019