Dostavba center má zpoždění

Smělé plány developerů na rozvoj nákupních center v Česku berou s vývojem nejen české ekonomiky za své. Mnoho center má zpoždění, některá se nedostaví vůbec, jiná zase zejí prázdnotou, napsala MF Dnes.
Zpoždění, nebo prázdno
Podle některých informací jsou na neurčito odloženy projekty na královéhradecký Aupark, zřejmě o rok se odloží královéhradecký Amadeus, olomoucká Šantovka a zlínské Kaskády. Ostravská Karolina se zřejmě neotevře dříve než za dva roky, přestože je o místo v ní mezi nájemci zájem. Vlastník, firma Multi Development, stavební pozemek oplotila a vyčkává, přednost dostaly její projekty v jiných částech Evropy. Necelé dva kilometry od ruzyňského letiště stojí prázdné outletové centrum Galleria Moda. Už poněkolikáté se změnil termín otevření, z podzimu 2008 je teď jaro 2010.
Menší zájem nájemců
Jednou z důležitých příčin pomalejšího rozvoje obchodních center je i menší zájem řetězců. Zatímco dříve se do center hrnuly především obchodníci s módou, nyní jsou mnohem opatrnější. Naopak stále o expanzi stojí kavárny jako například australská Gloria Jean´s Coffees nebo Coffeeshop Company, i když například i světová jednička Starbucks svou poslední provozovnu otevřel v únoru.
PŘEČTI ČLÁNKY

Loni meziročně klesl počet nově založených firem o 5 procent, příčinou byla zejména turbulentní situace na trhu.
Projekt Ocenění Českých Lídrů zná své vítěze. Do letošního finále se dostalo 111 firem s nejlepšími ekonomickými výsledky.
Podnikání v gastronomii v posledních třech letech prochází obtížným obdobím. Od začátku roku v Česku zaniklo 524 restaurací, ale také vzniklo 716 nových. Je řešením franšíza?
Loga jsou často tím prvním, co vás napadne, když si představíte značku. Při jeho hledání a tvorbě tak myslete na to, že se může stát ikonickým.
V Česku během letošních prvních devíti měsíců vzniklo zhruba 21 tisíc nových firem. Jde o druhý nejnižší počet za posledních 6 let. Je to stejné i u franšíz?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Podle amerických statistik může být franšízová síť s vyššími investičními potřebami dlouhodobě úspěšnější.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI