Kravata jako poznávací znamení

Oblek zásadně s kravatou / Kravatou nemůžete nic zkazit ani při denním nošení - pokud se s ní budete cítit dobře. Stylisté obecně doporučují odlišit celkový styl oblékání. Pokud zvolíte ležérnější styl jako je košile a džíny, kravatu nechejte doma. Pokud se ale rozhodnete pro oblek, vždy byste ho měli nosit spolu s kravatou.
Neděle
08.07.2018
Honoré de Balzac kdysi napsal, že člověk má stejnou cenu jako jeho kravata. Stylisté ze svých zkušeností potvrzují, že podle vázanky lze odhadnout osobnost.
 

Podnikatelé obvykle bývají velké individuality, a proto existují ti, kteří kravaty uznávají jako nedílnou součást pánského obleku, jiní je naopak zcela odmítají. "Přestože mám oblečení od nejlepších návrhářů, kravatu určitě nenosím každý den. Uvazuji si ji pouze ve dnech, kdy opravdu potřebuji reprezentovat firmu," říká například generální ředitel společnosti Noble Concierge Michael Ball, zabývající se zákaznickým servisem výkonné Noble Bank. 

Opačný postoj zastává  viceprezident představenstva polské mobilní marketingové agentury One-2-One Sławomir Komiński: "Je mi potěšením kupovat kravaty, proto je nakupuji v průměru každé dva měsíce. Přestože v oboru průmyslu nových technologií, marketingu a reklamy dominuje spíše ležérní styl, často nosím kravaty, protože se mi to prostě líbí," říká Komiński s tím, že ve své sbírce má na padesát kravat.

Bez ohledu na názory ale stylisté a mediální poradci tvrdí, že kravata je jako součást obleku naprosto nezbytná. Pokud nevíte, s kým se setkáváte, a neznáte jeho firemní kulturu, je vždy lepší vzít si na jednání vázanku. Stejně tak se hodí kravata na slavnostní setkání a důležitá jednání. Prostě pro chvíle, kdy potřebujete působit profesionálně a vyvíjet pozitivní vliv na osobu, s níž se setkáváte. 

Zdůraznění osobitosti a pocit mužnosti

Kravata má také svůj psychologický význam. "Kravata podtrhuje význam setkání, ale také ukazuje, že osoba, s níž se setkáváte, je pro vás důležitá," vysvětluje Grzegorz Zieliński, prezident společnosti Adam Collection, distributor pánské módní značky Pierre Cardin v Polsku. I podle něho začíná sílit trend, kdy zaměstnavatel vyžaduje od svých podřízených nošení obleku i při každodenní práci. Kravata se tak stává dokonce i součástí smokingů, v tom případě ale musí být vždy striktně jednobarevná a saténová. 

U mužů kravata údajně zdůrazňuje především jejich osobitost. Ženy, které oblékají kravatu, pak obvykle chtějí působit silněji, důrazněji, a více "mužsky". Kravatu častěji nosí muži ve věku 35-40 let, kteří pracují v mezinárodních korporacích, mají spíše "západní myšlení" a starají se pečlivě o image. Opačnou skupinu pak tvoří ti, kteří nevěnují pozornost svému vzhledu a nedbají na detaily. To je ovšem často primárně způsobeno nevědomostí a neschopností vybrat si vhodnou kravatu, materiál, barvu či vzor.

Kravata je prý jasným ukazatelem, zda její nositel zná základy vhodného stylingu a má dobrý vkus. Podle zvyklostí se kravata vybírá podle obleku a košile. Ideální je tmavý oblek, světlá košile, a kontrastní vázanka. Pozor si přitom dejte na černou - černý oblek je vhodný pouze pro večerní příležitosti, pro denní aktivity volte světlejší barvy. Ohled je ale třeba brát i na zbytek oblečení včetně bot a opasku. Kravatu můžete sladit také třeba s barvou svých očí či vlasů. Blonďákům by pak měla nejlépe sedět modrá a červená, brunetům hnědá, fialová a burgundská červeň. Zrzkům sluší podle pravidel estetiky hnědá, vyhnout se musí červené.

Důležitý je samozřejmě i materiál a způsob uvázání. Hedvábí se cení nad levnější syntetické látky, uzel bývá nejvhodnější ten nejjednodušší. Štíhlejší muži by si měli vázat tenčí uzel, vazouni naopak silnější. Variabilní je pak délka, šířka i design kravaty. Kravata by měla podle pravidel sahat přesně k opasku, i tento úzus však podléhá trendům. Do módy se nyní vrací trend přelomu 80. a 90. let, kdy byly v kurzu zvířecí a kvěřinové vzory. Nutné je přitom u nich obzvláště sladit kravatu se zbytkem outfitu. 


Vhodný výběr je základ / Obvyklý je mezi podnikateli obecně názor, že kravata je nezbytná pro zvláštní jednání a příležitosti, pro denní nošení ale neposkytuje dostatek pohodlí. Záleží přitom však na vhodném výběru, v němž mnozí stále pokulhávají.

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017