Marketingové triky vládnou online světu

Správná trefa
Správná trefa / Precizní definice cílové skupiny, na kterou míříme s naší nabídkou, je základem úspěšného prodeje. Určete tedy věk vašich zákazníků, jejich pohlaví, prostředí, ve kterém žijí, o co se zajímají, jakým jazykem hovoří a jaké jsou jejich finanční možnosti. Správná online strategie je založena také na pravidelnosti. Se svými zákazníky, fanoušky musíte být totiž v kontaktu pravidelně a přinášet jim obsah, který ocení.
Čtvrtek
02.01.2020
Každý produkt nebo službu lze dobře prodat. Stačí vědět, jak na to. Prozradíme vám několik triků, které vám mohou pomoci zvýšit prodej.
 

Dnešní doba přeje online marketingu. Pro úspěch v něm je třeba si uvědomit, že pro něj platí určité zákonitosti a respektovat je. Pokud chceme zvýšit prodej, musíme vzít v úvahu tři proměnné – cílovou skupinu, sdělení a produkt. Každá z nich je důležitá a musí fungovat v úplné synergii.

Základem úspěšného prodeje je přesná definice naší cílové skupiny, na níž míří naše nabídka. Je třeba určit, jak jsou zákazníci staří, zda jde o muže či ženy, kolik jim je, jaké jsou jejich zájmy a hlavně, kolik mohou za nákup vašeho nebo podobného produktu utratit. Čím více takových informací shromáždíte, tím přesněji je svým sdělením zasáhnete. Neméně důležité jsou pak i nástroje, které k předání sdělení použijete.

Zákazník nakupuje očima

Facebook a Instagram jsou média, díky kterým se ke klientovi dostáváte velmi rychle. Jeden obrázek, jeden text a již existuje šance na zisk stovek či tisíců lajků. Pokud potřebujete okamžitý kontakt s potenciálními klienty, tuto cestu rozhodně doporučujeme. V obou případech je však třeba mít na paměti, že budování stabilní, velké komunity zákazníků vyžaduje finanční výdaje. Jak říkají obchodníci, bez hotovosti nemá smysl investovat čas do budování fanpage. Konkurence je velká a bohatá. Existují samozřejmě výjimky, ale je to zanedbatelné procento lidí, kteří roky tvrdě pracovali na tom, aby dosáhli úspěchu.

Oba tyto kanály se vyznačují nejen rychlostí, s jakou vaše sdělení doručí adresátovi, ale také krátkodobou „trvanlivostí“. Uživatel sociálních sítí je zvyklý se rychle posouvat po displeji a aby ho něco zaujalo a klikl na to, musí vidět opravdu něco zvláštního. Ale pozor, kliknutí neznamená, že se z něj stane váš zákazník. Fanoušci jsou fanoušci a kupující jsou kupující a neexistuje jednoduchý způsob, jak z fanouška udělat zákazníka. A to je to, o co vám jde. Sympatie jsou pěkné, ale pokud online aktivitami chcete podpořit své podnikání, zaměřte se pouze na tvrdé výsledky. Vaši přítomnost a aktivitu na sociálních sítích je třeba doplnit dalšími nástroji, a to hlavně vlastním webem a jeho dobré pozice ve vyhledávačích. U nás se dobré se soustředit na dva – a to Seznam a Google. Za úvahu často stojí, zda se nevyplatí vytvořit také vlastní kanál na YouTube.

Dosáhnout vysokých pozic ve vyhledávačích není snadné, důležité je nejen sdělení, ale také tvrdá práce. Chcete-li vylepšit své postavení na Googlu, je potřeba se seznámit s Google Ads a Google Analytics. Díky nim můžete nejen odhalit klíčová slova, ale také začít je efektivně využívat pro zvýšení visibility na síti. Pravidla jsou jasná: čím více a častěji klíčová slova využíváte ve svých článcích na webu a známých portálech, tím výše bude online odkaz na váš byznys ve vyhledávačích. Dosažení tohoto výsledku však není snadné. Na trhu je však celá řada copywriterů, kteří umí psát texty pomocí předem definovaných klíčových slov – tzv. SEO optimalizace.

Propojení funguje

Google jako velký bratr YouTube okamžitě sdílí všechna videa, která jsou jakýmkoli způsobem spojena s vaší firmou. Nastavení kanálu navíc nic nestojí, všechny nástroje YouTube jsou zdarma. Ve smartphonu můžete začít s jednoduchou webovou kamerou. Důležitá je myšlenka, historie, pravidelnost vysílání a trpělivé budování komunity okolo vašeho kanálu. Kromě rychlého skoku ve výsledcích Google má YouTube ještě jednu výhodu: nic se neztratí. Divák, který sleduje váš vieopříspěvek, se k němu bude vždy moci vrátit. A když ho obsahem zaujmete, bude se k vám vracet. Díky komentářům od sledujících můžete získat informace o svých zákaznících. Pokud s nimi vedete věcný dialog, vrátí vám je. Takto vybudovaná komunita je loajální a ochotná koupit to, co jim prodáte.

Příběhy jako droga

Ne nadarmo se říká, že to, co prodává, je příběh. Schopnost vyprávět příběhy je další způsob, jak oslovit potenciální zákazníky a prodat jim svůj produkt. Cíl je jasný: text a obrázky musí vyvolat emoci. Na tomto principu jsou postaveny obrovské marketingové projekty. Umíte si ještě někdo představit Vánoce bez reklamy na Coca-Colu? Prodával by se iPhone stejně dobře bez legendy Steve Jobse?

Vyprávěním příběhů, pokud to děláte správně, se dostanete až k srdci klienta. Samozřejmě, ne každý produkt, každá značka za sebou má na první pohled identifikovatelný příběh. V takovém případě se vyplatí využít pomoc. Storyteller je v současnosti jednou z nejdůležitějších rolí profesionálních copywriterů. A neměla by to být otázka jen jednoho příběhu, stojí za to vybudovat kolem hlavního příběhu celou marketingovou strategii a dále ji rozvíjet například videem či řadou pravidelně přidávaných textů na web.

Vynikajícím nástrojem je v takovém případě vytvoření, a hlavně další vedení blogu. Člověk, který zviditelňuje svoji společnost prostřednictvím vlastního příběhu, svěřuje se se střípky ze svého života, podělí se se všemi o svůj americký sen, kolem sebe může vytvořit komunitu věrných fanoušků. Nicméně, pamatujte na to, že za příběhem musí být jasně identifikovatelné sdělení, jehož cílem je prodat váš produkt.


Populární na fóru

Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl na https://ideaclub.cz/slovnik-pojmu/franchising a příjde...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

2 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Návrat zahraničních značek

Franchising jako téma na Radiožurnálu :-) (cca 18:30) http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3335349#

1 komentář(e)
posledni 16.03.2015