Více jak 2 miliony podnikatelů

Zájem o byznys / Gastronomie, péče o krásu a tělo, IT, či vzdělávání – to jsou obory, které jsou z pohledu začínajících podnikatelů nejatraktivnější. Dle posledních průzkumů na tom nic nezměnil ani „koronavirus“, který řadu z nich negativně ovlivnil.
Pátek
14.08.2020
Roste počet podnikatelů, kteří chtějí rozjet podnikání v oborech, které výrazně pocítily dopady koronavirové krize.
 

Během prvních šesti měsíců letošního roku, které byly hluboce poznamenány situací související s bojem proti epidemii COVID-19, začalo v České republice podnikat 31 250 fyzických osob podnikatelů. To představuje 10% meziroční pokles. Celkem tak v Česku najdeme 2,13 milionu registrovaných OSVČ, zhruba polovina z nich podniká aktivně. Vyplývá to z údajů společnosti Bisnode.

Nejvíc fyzických osob zahájilo podnikání ve volné živnosti Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona. „Mezi nejžádanější obory v první polovině letošního roku patřilo například i stravování, kadeřnické služby, maloobchod nebo příprava staveniště, což jsou současně oblasti podnikání, ve kterých došlo k vysokému počtu zrušených živností. Tyto turbulence souvisí k vývojem na trhu ovlivněným koronavirovou pandemií. Nicméně, s výjimkou stravování byl ve všech zmíněných oborech počet nových živností vyšší než počet zrušených,“ doplňuje analytička společnosti Bisnode Petra Štěpánová. V tomto ohledu jde o příznivou zprávu. Zdá se totiž, že podnikatelé nerezignovali a pouští se znovu do byznysu.

Nejvyšší přírůstky vztažené ke stávající podnikatelské základně letos zaznamenal výzkum a vývoj v oblasti přírodních věd následován výrobou obchodem a službami. Naopak, podobně jako v loňském roce, k největšímu relativnímu poklesu došlo v oborech spojených s financemi. Počet registrovaných podnikatelů v oblasti řízení a správy finančních trhů se snížil o 17 %.

Do budoucna lze očekávat, že část lidí uvažujících o vlastním podnikání bude usilovat o získání franšízové licence některého z franšízových konceptů, které na našem trhu fungují. „Důvody jsou prosté. Ve franšíze, ačkoli jste nezávislí podnikatelé, nejste na své podnikání sami. Vždy tak máte při sobě zkušeného partnera, v jehož nejlepším zájmu je, aby jeho franšízanti prosperovali. A tak i ve chvílích, kdy nastane problém, se kterým doposud neměl zkušenosti, dokáže pružně reagovat a pomoci svým franšízantům v takové zkoušce obstát,“ říká Lenka Nováková, konzultantka poradenské společnosti PROFIT system franchise services.


S nižším rizikem / Zahájit podnikání v období krize je obtížný úkol, ale díky franšízingu mohou podnikatelé již na samém začátku svého podnikání snížit riziko neúspěchu. Franšízanti využívají zavedenou a rozpoznatelnou značku, osvědčené know-how, vybudované dodavatelské vztahy, podporu a nástroje, které jim franšízor poskytuje.

Populární na fóru

Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl na https://ideaclub.cz/slovnik-pojmu/franchising a příjde...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

2 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Návrat zahraničních značek

Franchising jako téma na Radiožurnálu :-) (cca 18:30) http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3335349#

1 komentář(e)
posledni 16.03.2015