Podnikání bez omezení
Současně jich 66 % pro zbytek roku nepřipravuje protiepidemická opatření, pokud jim to vláda nenařídí nebo nedoporučí. Společnosti, které z vlastní vůle realizují vlastní preventivní opatření, nejčastěji přistupují k testování zaměstnanců a umožnění práce z domova. Vyplývá to z průzkumu realizovaného pro společnost Moore Czech Republic.
„Důvodem je optimistické naladění z průběhu léta, kdy byla epidemie na ústupu. Dalším faktorem je důvěra v očkování, ostatně část firem k němu své zaměstnance motivovala například dnem volna či finanční odměnou,“ popisuje Marcela Hrdá, partnerka poradenské skupiny Moore Czech Republic a dodává: „Ačkoli v současnosti stále určitá omezení platí, společnosti se s nimi v rámci jednotlivých odvětví naučily fungovat a věří, že nedojde k jejich zpřísnění.“ Otázkou pak v tomto ohledu zůstává, jak se situace bude dále vyvíjet vzhledem k současným nárůstům, které aktuálně pozorujeme.
Fakt, že optimismus v podnikatelské sféře převládá, potvrzují i šetření, které provedla Hospodářská komora ČR. „Podle dostupných informací nic nenasvědčuje tomu, že v průběhu letošního podzimu dojde k omezení firem a podnikatelů v takové míře jako minulý rok. Očkování jako účinný nástroj proti onemocnění je všem k dispozici, není tedy důvod k zavádění jakýchkoli celoplošných či sektorových omezení. Budeme usilovat o to, aby se případné problémy řešily včas a bez zásadního omezení poskytovaných služeb,” doplňuje Zdeněk Zajíček, viceprezident Hospodářské komory ČR.
„Zajímavé je, že téměř polovina firem, které omezení ze strany veřejné správy očekávají, se na takovou situaci nijak zvlášť nepřipravuje,“ uzavírá Marcela Hrdás tím, že ve většině firem se dodržují základní pravidla, nabádá se k dodržování 3R. Ochranná opatření nad tento rámec realizuje či má v plánu pouze třetina firem.
Opatření, která v loňském roce zasáhla podnikatele v Česku, byla často nepřehledná, někdy ne úplně dobře komunikovaná. „V takový moment řada podnikatelů ocenila, že jsou součástí franšízové sítě. Poskytovatelé licencí totiž velmi rychle pochopili, jaká je v tomto momentě jejich role. Často se tak stali pro své franšízanty podporou, díky níž se mohli v orientovat v měnících se podmínkách pro jejich podnikání,“ říká Lenka Nováková, konzultantka portálu Franchising.cz.
To však nebyla jejich jediná role. Franšízanti se tak mohli spolehnout nejen na aktuální situace, ale také například na zajištění dodávek hygienických a ochranných prostředků. Mnoho franšízových sítí přistoupilo i ke změnám ve fungování, které i nadále přetrvávají. Typickým příkladem může být neustálé zlepšování online platforem díky nimž mohou obsluhovat zákazníky i v momentě, kdyby museli zavřít dveře svých provozoven zákazníkům.

PŘEČTI ČLÁNKY

Loni meziročně klesl počet nově založených firem o 5 procent, příčinou byla zejména turbulentní situace na trhu.
Projekt Ocenění Českých Lídrů zná své vítěze. Do letošního finále se dostalo 111 firem s nejlepšími ekonomickými výsledky.
Podnikání v gastronomii v posledních třech letech prochází obtížným obdobím. Od začátku roku v Česku zaniklo 524 restaurací, ale také vzniklo 716 nových. Je řešením franšíza?
Loga jsou často tím prvním, co vás napadne, když si představíte značku. Při jeho hledání a tvorbě tak myslete na to, že se může stát ikonickým.
V Česku během letošních prvních devíti měsíců vzniklo zhruba 21 tisíc nových firem. Jde o druhý nejnižší počet za posledních 6 let. Je to stejné i u franšíz?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Vzdělávací franšíze Edukido se daří růst. Nejrychleji to jde na Balkáně, zájem má i o rozvoj v Česku a na Slovensku.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI