Nová vláda velmi nepřímo podporuje franchising

Spolehnout se sám na sebe a od státu nic neočekávat jsme ve volebních programech nenašli, ale zvolili si. Když vyhodnotíme stávající situaci kolem zaměstnanosti, zjistíme, že přesně tak to je.
Podniky chtějí v posledním čtvrtletí více propouštět, než nabírat nové zaměstnance. Propouštění očekávají zaměstnavatelé ve čtyřech z deseti sledovaných odvětví.
Podle průzkumu Manpower mezi 753 českými firmami přijímání nových lidí plánuje 6% podniků. Naproti tomu se snížením počtu zaměstnanců počítá 8% firem. Celkem 84% společností počet pracujících ponechá beze změny. V předchozím čtvrtletí podniky očekávali mírný nárůst náboru zaměstnanců. Ten se zřejmě konat nebude.
Státní zaměstnanci, kteří mají nárok na tzv. výslužné dali výpovědi radši sami, aby o tuto výhodu nepřišli. Snižování mezd i stavu zaměstnanců se časem projeví ve všech oblastech. Vláda není jednotná ani v názoru na Zákoník práce, odboráři jdou do stávky, jednat bude tripartita...
V zahraničí propuštění státní zaměstnanci (zejména) ve Francii použili svoje odstupné na pořízení franšízy, která je bude živit po zbytek života nebo jen následujících několik let. Jak to nakonec dopadne u nás se teprve uvidí, nové zprávy o franchisingu přinášíme denně, do Katalogu franšíz přibývají nové příležitosti.
Základní myšlenkou franšízingu je jednou vymyslet a stokrát prodat. I v době ekonomicky nepříliš příznivé, opakování úspěšného podnikatelského nápadu na více místech pod stejnou značkou přináší úspěch.
Rizika podnikání malých podnikatelů se snižují především tím, že využívají už mnohokrát ověřeny a vyzkoušený recept na podnikání, který je obvykle stále vylepšován.
Snížení rizika přináší nejrůznější podpora franšízora, který jako starší a zkušenější partner svého mladšího a slabšího vede úskalími podnikání. Přesně nastavený systém a procesy šetří pracovní sílu i finanční prostředky. Vlastní podnikání metodou pokus – omyl stojí obvykle mnoho peněz, při franšízingu nehrozí.
Výnosnost je vyšší díky marketingově silné značce, která zvyšuje prodej a využití společných nákupů za celou síť ke snížení provozních nákladů.
Uvádí se, že franšízing snižuje rizikovost podnikání až o 80%. Franšízant dostává nejen značku, ale i přístup k podnikatelskému know-how, včetně školení a manuálů, přístup k informačnímu systému, který obvykle usnadní evidenci obchodů, nabídku nebo řízení provozovny. Franšízant si nemusí na startu vše zařizovat sám, pomáhá mu rozjezdový tým.
Franchising ale není plošný lék na krizi. Rozhodně ne pro všechny obory ani teritoria. Platí zde víc než kde jinde: Mysli globálně, ale jednej lokálně. Záleží na tom, jak silná je značka franšízy, do jaké míry dokáže zlepšit podnikání svých partnerů, jak se hodí do dané lokality.
Novinky v oblasti franchisingu a praktické informace o fungování franchisingu v praxi představí Česká asociace franchisingu 13. října 2010 v Kongresovém centru u Hájků. Přihlásit se můžete zde.
Odpovědi na otázky „Co to je franchising? Kolik stojí? Jak si vybrat podnikatelský záměr?“ a další důležité informace naleznete v sekci ABC franchisingu na našem portálu FranchisingINFO.cz.
PŘEČTI ČLÁNKY

Loni meziročně klesl počet nově založených firem o 5 procent, příčinou byla zejména turbulentní situace na trhu.
Projekt Ocenění Českých Lídrů zná své vítěze. Do letošního finále se dostalo 111 firem s nejlepšími ekonomickými výsledky.
Podnikání v gastronomii v posledních třech letech prochází obtížným obdobím. Od začátku roku v Česku zaniklo 524 restaurací, ale také vzniklo 716 nových. Je řešením franšíza?
Loga jsou často tím prvním, co vás napadne, když si představíte značku. Při jeho hledání a tvorbě tak myslete na to, že se může stát ikonickým.
V Česku během letošních prvních devíti měsíců vzniklo zhruba 21 tisíc nových firem. Jde o druhý nejnižší počet za posledních 6 let. Je to stejné i u franšíz?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Podle amerických statistik může být franšízová síť s vyššími investičními potřebami dlouhodobě úspěšnější.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI