Byznys pro byznys

Nejen spotřebiteli je živ společnost. Velký význam mají i firemní zákazníci, kterým mohou společnosti pomoci v lepším podnikání a udržení se na konkurenčním trhu. I ve franchisingu se objevují mnoho konceptů, které se zaměřily především na firmy.
Pro podnikatele se na českém trhu objevil franchisový koncept podnikatelských klubů Business for Breakfast, který využívá tzv. networkingu, kdy se podnikatelé na setkání při snídani vzájemně poznávají, vyměňují si své kontakty a domlouvají další spolupráci. „Podnikatelé si naše kluby pochvalují a rychle se rozvíjíme. Po krajských městech začínáme otevírat kluby i v okresních městech a naši členové stále rostou,“ dodává Kamila Zárychtová, master-franchisantka BforB pro ČR s tím, že v Česku existuje už 37 podnikatelských klubů.
Náklady i zisk
Systém spolupráce, kdy si malí a střední podnikatelé zařizují zakázky na základě barterové spolupráce, nabízí společnost LQZ Czechia. Ta se loni rozhodla rozvíjet podnikání na bázi franchisy a netrvalo dlouho a první franchisant byl na světě. „Obchodům na základě barteru se daří. Zaznamenáváme růstové hodnoty a předpokládáme další růst,“ komentuje výsledky Hana Bendová, jednatelka LQZ Czechia.
Jedním z největších cílů společností je po dosahování zisků a získávání zákazníků také snaha co nejefektivněji pracovat s náklady. „Specializujeme se na snižování nestrategických provozních nákladů, které nejsou ve vztahu k základním činnostem firmy,“ říká master-franchisant konceptu Expense Reduction Analysts (ERA) Jiří Rybár. Firmě se daří nejen ve zvyšování počtu franchisových partnerů, kterých je aktuálně 11, ale také v počtu firemních zákazníků. Podobnou službu nabízí i EZ Trade Center, který nově pomocí master-franchisové licence vstoupil na trh a zatím hledá franchisanty.
PŘEČTI ČLÁNKY

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
S franšízovou sítí Business for Breakfast se Regina Vondrová setkala před sedmi lety. Co ji přimělo stát se její součástí a rozjet vlastní podnikání?
Rok 2021 osobnímu setkávání příliš nepřál. I přesto si ale podnikatelé v Business for Breakfast zprostředkovali zakázky v hodnotě 64,8 milionu Kč.
Centrála franšízové sítě Business for Breakfast založila první online podnikatelský klub. Jak z toho mohou těžit franšízanti?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?