Květen ve znamení franšízingu

Letošní konference, kterou pořádá Česká asociace franchisingu, se zaměří na praktické rady týkající se podnikání pod zavedenou značkou. Návštěvníci konference se mohou těšit na informace nejen o aktuálním vývoji na trhu, ale také o tom, jak na tvorbu franšízového manuálu, na komunikaci s médii a marketing.
Součástí programu bude i několik odborných panelových diskuzích, ve kterých zasednou nejen zástupci franšízových sítí. Se svými zkušenostmi se podělí například Franchise Manager společnosti McDonald´s Czech and Slovak Republic Petr Zlínský, majitel sítě OXALIS Petr Zelík, manažer projektu OK Point Radim Štantejský nebo franšízová manažerka sítě Uzenářství Chodura Hana Zapletalová.
Boj o titul
Letos poprvé bude součástí konference Franchising Forum 2016 také předávání cen soutěže Franchisa roku. Pro 1. ročník soutěže vyhlásila ČAF tři soutěžní kategorie. Kategorie Franchisor roku ocení kvalitní tuzemský nebo zahraniční koncept. Ve druhé kategorii Skokan roku uspěje koncept, který v uplynulém roce otevřel nejvíce franšízových poboček. V rámci kategorie Cena ČAF za podporu a rozvoj franchisingu, kdy cenu uděluje Správní rada Asociace, bude oceněn projekt, jež se zasloužili o pozitivní rozvoj franšízingu u nás.
„Záměrem soutěže Franchisa roku je zviditelnění franšízingu jako jedné z možných, prosperujících a solidních forem podnikání a představení kvalitních franšízových konceptů, které fungují na bázi čistého franšízingu a dodržují Etický kodex franšízingu. Chceme cíleně udělit ocenění těm konceptům, které představují kvalitu na trhu a mají dobré výsledky,“ říká prezident České asociace franchisingu Jan Gonda.
O titul Franchisor roku se utká pět značek, které postoupily do druhého finálového kola. Jde o gastronomické řetězce Bageterie Boulevard, CrossCafe a Ugova čerstvá šťáva, síť obchodů s čajem a kávou Oxalis a společnost Novodobá sanitka, která zajišťuje přepravu nemocných k lékaři či do nemocnic. Z těchto pěti finalistů vzejde vítěz po absolvování osobních rozhovorů s porotci soutěže.
Příležitost pro každého
Akcí propagujících franšízing není nikdy dost. A proto se už nyní můžete těšit na listopadový Veletrh Franchisingu, který se v Praze uskuteční historicky poprvé. Bude součástí Summitu Týdne podnikání, největší podnikatelské události v Česku. Společnost PROFIT system, která je pořadatelem veletrhu, pražskou akcí navazuje na úspěšné Franchise EXPO, kterou již řadu let pořádá v polské Varšavě. Hlavním cílem veletrhu je zprostředkování kontaktu mezi vystavujícími franšízory a lidmi zajímajícími se o rozjetí vlastního byznysu.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Franšízová síť nabízí zdravější alternativu v oblasti fast foodu už bezmála dvacet let. Na inovacích se aktivně podílí i franšízanti.
Franšízy s „jídlem do ruky“ musí rychle reagovat na zákaznické trendy. Ty nám přiblíží manažerka pro rozvoj franšízové sítě Bageterie Boulevard a 360Pizza Markéta Krejčíková.
Nejčtenější

„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Ivana a Ivan Dischingerovi otevřeli v Plzni pobočku franšízové sítě Broker Point Premium. Jak skloubili zázemí silné značky s vlastní vizí a zkušenostmi?
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI