Těžký byznys s vůní v Česku

Až 250 vůní, inspirovaných známými značkami a slavnými parfémy, mají v nabídce franšízy mezinárodní společnosti BeautyCosmetics. Přestože v okolních zemích je koncept úspěšný, v Česku má stále pouze 2 pobočky. V OC Plaza Plzeň vlastní firma jednu prodejnu, druhá filiálka funguje pod vedením franšízanta v opavském Albertu. Loni se přitom chtěla franšízová síť rozšiřovat, nicméně se tak i přes snahy master-franšízanta Petra Vicendy nepodařilo.
"Češi dávají často přednost originální parfémům, a nenaláká je ani výhodná cena," říká Vicenda s tím, že značka tak v ČR prosperuje především díky stálým zákazníkům a zákaznicím. Ti, kteří si značku oblíbili, ji zůstávají podle Vicendy věrní. Parfumerie BeautyCosmetics přitom garantují franšízantům získání zákazníků a obchodního rozvoje skrze firemní prodejní síť. Majitelem licence je v Česku společnost Beauty Cosmetics CZ s.r.o., potenciálním franšízantům nabízí hned několik možností spolupráce.
Investici určuje počet nabízených vůní
Pokud podnikatel nechce přímo vlastní prodejnu, může zvolit jinou formu prodeje rozlévaných parfémů. Pro otevření ostrovního prodejního místa v rámci obchodním centra je potřeba minimálně 5 m2. Parfumerie BeautyCosmetics může ale doplňovat sortiment jiného zboží jako jsou oděvy, bižuterie, drogistické zboží, dárkové předměty a jiné. Ani o tento způsob prodeje podle Vicendy ale není výrazný zájem ze strany potenciálních obchodníků. "Parfémy BeautyCosmetics si málokdy koupí kolemjdoucí, nebo žena, která šla původně pro jiné zboží. I proto jsou tyto produkty vhodné i pro prodej skrze e-shopy," vysvětluje Vicenda.
Vzhledem k tomu, že jde o všeobecně známé vůně, není třeba nic testovat a zkoušet. I proto zákazníci BeautyCosmetics vždy přesně vědí, co jdou do své parfumérie pořídit. Zájemce o licenci má možnost prodávat kosmetiku v podstatě jak sám uzná za vhodné, i třeba prostřednictvím vlastního internetového obchodu. Licence na franšízový prodej stojí 5 tisíc korun. Základní investice je kolem 100 tisíc pro prodejnu bez nábytku, konečnou výši investice však určuje vždy počet nabízených vůní. Díky vysoké marži za zboží se návratnost investice pohybuje v rámci 3 - 5 měsíců.
PŘEČTI ČLÁNKY

Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.