Těžký byznys s vůní v Česku

Až 250 vůní, inspirovaných známými značkami a slavnými parfémy, mají v nabídce franšízy mezinárodní společnosti BeautyCosmetics. Přestože v okolních zemích je koncept úspěšný, v Česku má stále pouze 2 pobočky. V OC Plaza Plzeň vlastní firma jednu prodejnu, druhá filiálka funguje pod vedením franšízanta v opavském Albertu. Loni se přitom chtěla franšízová síť rozšiřovat, nicméně se tak i přes snahy master-franšízanta Petra Vicendy nepodařilo.
"Češi dávají často přednost originální parfémům, a nenaláká je ani výhodná cena," říká Vicenda s tím, že značka tak v ČR prosperuje především díky stálým zákazníkům a zákaznicím. Ti, kteří si značku oblíbili, ji zůstávají podle Vicendy věrní. Parfumerie BeautyCosmetics přitom garantují franšízantům získání zákazníků a obchodního rozvoje skrze firemní prodejní síť. Majitelem licence je v Česku společnost Beauty Cosmetics CZ s.r.o., potenciálním franšízantům nabízí hned několik možností spolupráce.
Investici určuje počet nabízených vůní
Pokud podnikatel nechce přímo vlastní prodejnu, může zvolit jinou formu prodeje rozlévaných parfémů. Pro otevření ostrovního prodejního místa v rámci obchodním centra je potřeba minimálně 5 m2. Parfumerie BeautyCosmetics může ale doplňovat sortiment jiného zboží jako jsou oděvy, bižuterie, drogistické zboží, dárkové předměty a jiné. Ani o tento způsob prodeje podle Vicendy ale není výrazný zájem ze strany potenciálních obchodníků. "Parfémy BeautyCosmetics si málokdy koupí kolemjdoucí, nebo žena, která šla původně pro jiné zboží. I proto jsou tyto produkty vhodné i pro prodej skrze e-shopy," vysvětluje Vicenda.
Vzhledem k tomu, že jde o všeobecně známé vůně, není třeba nic testovat a zkoušet. I proto zákazníci BeautyCosmetics vždy přesně vědí, co jdou do své parfumérie pořídit. Zájemce o licenci má možnost prodávat kosmetiku v podstatě jak sám uzná za vhodné, i třeba prostřednictvím vlastního internetového obchodu. Licence na franšízový prodej stojí 5 tisíc korun. Základní investice je kolem 100 tisíc pro prodejnu bez nábytku, konečnou výši investice však určuje vždy počet nabízených vůní. Díky vysoké marži za zboží se návratnost investice pohybuje v rámci 3 - 5 měsíců.
PŘEČTI ČLÁNKY

Okolo prodejny Yves Rocher v pražském OC Chodov chodila Naďa Sovová každý den do své kanceláře. Spolupráce s touto franšízou ji zlákala natolik, že dnes je majitelkou dvou obchodů.
Zájem o franšízové licence značky Yves Rocher roste. Nahrává tomu i zvyšující se ekologické chování koncových zákazníků, říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR a SR.
Chcete-li rychle vstoupit do inovativního kosmetického průmyslu, je Collagen Cocktail správnou volbou, říkají zástupkyně maďarského konceptu Ěva Farkas a Tímea Bús.
Minimální investiční riziko představuje franšíza chorvatské značky L’Arome. Při nulových poplatcích nabízí vysoké marže na zboží.
Franšízu proslulé francouzské kosmetické značky Yves Rocher lze pořídit již od 1,5 milionu korun. Hodí se i do menších měst.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Majitelku textilní společnosti unuodesign Petru Plemlovou přivedla k podnikání potřeba postarat se o rodinu. Dnes je jednou z vítězek v rámci Ocenění Českých Podnikatelek.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Brno a České Budějovice patří mezi nejbližší cíle pro expanzi franšízové sítě CrossCafe, prozradil Martin Lomický, spolumajitel společnosti CrossCafe Original.
Nabídka franšízových licencí je u nás poměrně velká. Jak však poznat tu, která vám přinese zisk? Poradíme vám.