V Číně jsme stále na začátku

Výtopna má několik patentem chráněných nápadů a užitných vzorů, které zaručují pro budoucího provozovatele trvalou exkluzivitu a jedinečnost konceptu. Majitel Petr Fridrich projekt vymyslel před více než 6 lety.
Pondělí
11.12.2017
O expanzi na zahraniční trhy a plánech na příští rok hovořil v rozhovoru týdne franšízor unikátního konceptu restaurací Výtopna Petr Fridrich.
 

Na konci roku jste měl v plánu otevírat první pobočky Výtopny v Číně. Daří se expanze, jak jste si přál?
Čínští Partneři stále hledají vhodný prostor. S čínskou stranou jsme nepodepsali franšízovou smlouvu, ale pouze exkluzivitu partnerství na dobu jednoho roku, a ta letos v září skončila. Zatím jsme tedy znovu na začátku.

Jsou Číňané franšízingu nakloněni?
Podle mě se tím moc nezaobírají. S čínskými partnery ani nejednáme o master-franšíze. Máme v plánu udělovat jednotlivé franšízové licence.

Kolik franšíz celkem v Číně chcete otevřít? A kdy přibližně?
Plán byl přibližně120 poboček.

Vlastní pobočku budete otevírat také v Chicagu, můžete říci, kolik asi řádově stojí vybudovat restauraci téměř na druhém konci světa?
To je samozřejmě různé, naši investici odhadujeme na přibližně 3 miliony dolarů.

Proč jste si vlastně vybral tak vzdálené země? Co třeba Německo, Rakousko, Francie, nebo Polsko? Evropa vás neláká?
Vzhledem k tomu co se děje v Evropě, nám Amerika přišla jako vhodná destinace. Partnery ale samozřejmě hledáme i v Evropě.

Bylo obtížné najít v Číně partnery? Jakým způsobem jste je oslovoval a komunikoval s nimi?
Nebylo, my jsme je nehledali, oni si našli nás.

Současně s expanzí do zahraničí jste se rozhodl ponechat v ČR jen několik málo poboček, a síť nadále nerozšiřovat. Toto rozhodnutí stále platí?
Připravujeme menší koncept Výtopny, který bude pro franšízové partnery dostupnější, chtěli bychom jej představit v roce 2018. Tento koncept bude vhodný i pro obchodní centra a menší města, a chceme jej rozvíjet i v České republice.

Jaké podmínky musejí především splňovat vaši franšízanti?
Zájemci by především měli být ochotni se aktivně podílet na chodu restaurace. To je myslím nejdůležitější předpoklad.

Máte s Výtopnou ještě nějaké další plány? Jiné země, nebo rozšíření nabídky gastronomických služeb?
Připravujeme určité změny, ale zatím je nechceme zveřejnovat. Určitě dáme čtenářům včas vědět.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014