Voňavý byznys, vysoké zisky

L’Arome je značka parfémů, které se vyrábějí ve Francii s širokou škálou 230 vůní. Inspirované jsou slavnými parfémy proslulých značek jako Dior nebo Yves Saint Laurent, jejich výhodou je oproti luxusním výrobkům především dostupná cena. Vůně L’Arome se navíc neustále mění a přizpůsobují aktuálním potřebám trhu. Tvůrci franšízového konceptu jsou manželé Davor a Zrinka Bagić ze Záhřebu, kteří rozšířili parfémovou síť po celém Chorvatsku. Během pouhých dvou let se jim podařilo uvést do provozu na 300 prodejních míst.
V posledních dvou letech pak chorvatská značka prožila jedinečný "boom", když se jí podařilo vstoupit do dalších sedmi zemí: Slovinska, Srbska, Kanady, Izraele, Itálie, na Slovensko, a také do České republiky. Podnikatelé, kteří mají zájem o koupi této franšízy, mohou volit i v Česku hned z několika obchodních formátů: klasický obchod (parfumerie), stánek (ostrov) v nákupním centru a shop-in-shop. Stánek v OC je možné pořídit již za 2000 eur, samostatná parfumerie vyjde na asi 6000 eur. Centrála přitom garantuje územní exkluzivitu.
Na další české partnery se čeká
V závislosti na cílovém trhu se společnost L’Arome dosud rozšiřovala ve všech třech směrech. "Například v Srbsku jsme uzavřeli franšízovou smlouvu a příjemci otevřeli tři parfumerie L’Arome během několika měsíců," vysvětluje Davor Bagić. "V Kanadě a v Izraeli je situace podobná, ve Slovinsku a v České republice má L’Arome zatím vždy jedno prodejní místo," říká Bagić. Výhodou podnikání s L’Arome je jednoduché řízení pobočky s minimálním počtem zaměstnanců. Zkušenosti nebo předchozí znalosti parfémového průmyslu nejsou potřeba, noví partneři značky dostanou v rámci podpory veškerá potřebná školení, i co se týká obchodu.
Skladové zásobování je pak nutnou podmínkou, aby mohla značka provozovat a zásobovat na daném území franšízy a shop-in-shopy (prodejní koutek v rámci jiné prodejny). "Výdělek našich franšízantů je výrazně vyšší než bývá průměrná marže v parfémovém průmyslu, a pohybuje se od 100 do 300 % velkoobchodní ceny. Investice do prodejny L’Arome je tedy možné získat zpět již za 12 měsíců. Nicméně je třeba vždy zdůraznit, že vše závisí především na umístění prodejny a její dostupnosti. Proto vždy pečlivě zvažujeme lokality a finančně hodnotíme jejich obrat a investiční možnosti," dodává Bagić. Smlouvy o franšízové spolupráci se uzavírají na dobu 5 let.
PŘEČTI ČLÁNKY

Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.