Velká pizzová koalice

30 let s Telepizzou / Telepizza byla založena ve Španělsku v roce 1988 a od té doby se rozrostla do 20 zemí včetně ČR. Loni Telepizza koupila většinový podíl v české franšízové společnosti Forty´s Pizza. Celkem 10 poboček této značky proto prošlo rebrandingem a nyní již působí pod názvem a konceptem Telepizza.
Čtvrtek
31.05.2018
Španělská Telepizza podepsala dohodu o spolupráci s původně konkurenční americkou značkou Pizza Hut a stane se jejím největším master-franšízorem.
 

Strategické partnerství dvou velkých globálních hráčů v oblasti výroby a prodeje pizzy změní podle plánů tempo vývoje obou značek. Španělská skupina Telepizza Group se stala příjemcem franšízové licence americké značky Pizza Hut a přebírá zodpovědnost za její rozvoj na území Latinské Ameriky (bez Brazílie), Karibiku, Španělska, Portugalska a Švýcarska. Partnerství, které obě strany označují za mezník, předpokládá, že v příštích 10 letech Telepizza otevře 1 300 nových franšízových jednotek Pizza Hut, v následujících 20 letech by to mělo být již 2 500 nových franšíz. 

Telepizza se poté stane největším franšízovým partnerem americké firmy (podle počtu restaurací), zatímco počet jednotek pod značkou Pizza Hut se na příslušných trzích zdvojnásobí. "Telepizza je pro nás ideálním partnerem," uvedl prezident Pizza Hut International Milind Pant v oficiálním prohlášení. Španělská skupina, již působí ve 23 zemích, kde rozvíjí řetězce pizzerii pod obchodními názvy Telepizza a Jeno Pizza a v současné době má ve svém portfoliu 1 607 restaurací. "Jsme přesvědčeni, že Telepizza se svými schopnostmi, odhodláním a kapitálem urychlí expanzi Pizza Hut v klíčových oblastech," říká Pant. 

Podle smlouvy bude společnost Telepizza spravovat dodavatelský řetězec v zemích Latinské Ameriky (kromě Brazílie), Karibiku, a také ve Španělsku (bez Andorry), Portugalsku a Švýcarsku. Ve Španělsku - kde je vedoucím hráčem v tomto odvětví - a v Portugalsku bude Telepizza i nadále provozovat vlastní síť, současně by měla ale také dohlížet na chod stávajících poboček Pizza Hut. "Partnerství urychluje náš růstový plán na globální úrovni, téměř zdvojnásobí objem našeho podnikání a zvýší počet zemí, ve kterých působíme na 37, což znamená více než 500 milionů našich potenciálních zákazníků" vyjmenovává výhody spolupráce Pablo Juantegui, výkonný ředitel Telepizza Group.

Začátek konce americké pizzy?

Pizza Hut je největší světový řetězec pizzerií s téměř 17 000 pobočkami ve více než 100 zemích. Odborníci se nyní domnívají, že partnerství se španělským lídrem přichází v rozhodujícím okamžiku - po několika slabších výsledcích značky Pizza Hut v posledních letech. V prvním čtvrtletí letošního roku její prodeje v USA vzrostly o pouhé 1 %, což je pouze mírné oživení ve srovnání s poklesem o 3 % ve stejném období loňského roku. Prodej americké sítě na celkové mezinárodní úrovni však klesl o 2 %.

Zaměření se na latinskoamerický region v blízké budoucnosti je v případě Pizza Hut opodstatněné rozhodnutí, neboť 6 % celkových příjmů společnosti v loňském roce pochází právě ze zemí v tomto regionu. Prodej master-franšízové licence španělské skupině může být pro Pizzu Hut příslibem na lepší časy, nicméně společnost se příští rok bude i přesto nacházet v rozhodující „fázi zvratu“, jak nedávno uvedl CEO společnosti Pizza Hut Greg Krid. Není tedy vyloučené, že velká pizzová koalice skončí nakonec fúzí, při níž dojde ke sloučení společností podobně jako v případě české Forty's Pizzy, kterou rostoucí Telepizza "pohltila" loni. 


Franšíza za 2 miliony / Telepizza nabízí v Česku 3 druhy franšízové spolupráce. Koncept Take away/delivery je zaměřený především na osobní odběr a rozvoz i v nočních hodinách. Druhou možností je koncept Food court, který patří výlučně do obchodních center. Poslední High Street restaurace musí stát na frekventovaném místě a nabízet posezení i rozvoz.

Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014